Olympus E-PM2 vs klasické kompakty do 8K

Diskuze pro všechny zájemce o koupi digitálního fotoaparátu

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod Sazik 14. 10. 2014 22:44

Zdravím,
celý den pročítám forum a snažím se pochytit co nejvíce Vašich rad a tipů na kvalitní kompakt, bohužel jsem však nenašel přesnou odpověď, tak mne snad neukamenujete za vytvoření nového vlákna.
Příští měsíc se chystám na cestu po Asii a stařičký Nikon 4600 dle mého názoru již určitě nestačí. Rád bych tedy pořídil něco nového za rozumnou cenu tak do 8000 Kč nejlépe. Jsem fotograf amatér, takže o zrcadle neuvažuji (ani limit to nedovoluje). Má pravděpodobně naivní představa je pořídit kompakt, s výborným výstupem i horších světelných podmínkách a pokud možno i kvalitním videem (video jsem ochotný oželit na úkor kvalitních fotek).

Doporučeni od jednoho nejmenovaného prodejce fotoaparátu Me.... zněl jednoznačně Olympus E-PM2 + 14-42 mm II R (cena 7 490) pokud chci kvalitnější fotky jak od kteréhokoliv z klasických kompaktu v ceně 8000 Kč. Prý nabídne mnohem lepší snímač a světelnost. Já osobně nevím zda zoom se základním objektivem je dostačující, ale soudím, že pokud jsem si vystačil do teď s Nikonem 4600, tak ten zoom bude dost podobný. Kamarád fotogram říkal, že objektiv nemá stabilizaci a při focení na dlouhý ohnisko to stejně neudržím a výstup bude nekvalitní.?
(do budoucna neplánuji koupi dalších objektivu)

Můj osobní tip byl Canon s120 (cena 7 990). Považoval jsem ho jako absolutního vítěze do 8000 Kč, ale tady na foru jsem snad nenašel jediné doporučení. Dále jsem do úvahy začlenil Fuji x10 (cena 6 990), na který jsem se zde dočetl velké chvály. Uzavřel bych to Olympusem XZ-10 (cena 5 100), který mi byl také doporučen v Me.... jako levnější varianta s kvalitním videem.

Ocením každou připomínku, radu či zkušenost.
Díky moc
Sazik
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod LGA 15. 10. 2014 04:28

Viz aktuální diskuze: Jaký fotoaparád pro cestu "kolem světa"