Bazarová zrcadlovka

Diskuze pro všechny zájemce o koupi digitálního fotoaparátu

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod reign 13. 1. 2014 19:08

...když jsem četl to ladění AF, děkuji :-(
pořád bych raději do 10k pevný širokáč
reign
Návštěvník

Odeslat příspěvekod FotoABC 13. 1. 2014 19:31

reign: Nikkor AF-S DX 24mm f/1.8 by asi do 10k stejně nestál. Zřejmě by byl tak na 80% ceny té Sigmy. Z ceny Nikkora AF-S DX 35/1.8G bych to neodvozoval, ona analogicky taky na FF je FF 50/1.4 či 50/1.8 podstatně levnější, než FF 35/1.4 nebo 35/1.8 (eh, za kolik vlastně teď budou prodávat tu novou?)

To ladění AF bylo komplikované rozladěným tělem. Samotný objektiv na seřízeném těle pak trval odladit zlomek doby. Ale nevnucuju, přeci jen to nebylo koupit-nasadit-fotit.
FotoABC
Návštěvník

Odeslat příspěvekod reign 13. 1. 2014 19:40

já těm cenám nerozumím - obecně se shodneme, že Oly má drahá skla - a má. Jakto, že umí 17/1,8 kolem 10-12k a Nikon s mnohonásobně vyšší produkcí by to nesvedl? Svedl, ale z nějakého důvodu na to peče. Canon to samý.
reign
Návštěvník

Odeslat příspěvekod kozakm 13. 1. 2014 20:10

Méně skla?
kozakm
Návštěvník

Odeslat příspěvekod bob222 13. 1. 2014 20:19

17/1,8 je prcek. S fakt sebaistou cenou. Tej optiky tam je fakt trosku a dratky su za haliere. Rovnako to ale mozeme obratit a pytat sa preco stoji 45/1,8 2x tolko ako konkurencne 50-ky pri mensej spotrebe matrosa...
bob222
Pokročilý

Odeslat příspěvekod FotoABC 14. 1. 2014 00:49

17mm f/1.8 na m4/3 je totéž jako 23mm f/2.4 na DX a 34mm f/3.6 na FX.

Nikkor AF-S DX 23mm f/2.4G by rozhodně byl menší a levnější, než popisovaný Nikkor AF-S DX 24mm f/1.8G.
FotoABC
Návštěvník

Odeslat příspěvekod bob222 14. 1. 2014 06:44

Tome, ale v tomto pripade nejde o rozmazani pozadi ale o cenu vyroby, kde 50/1,8 bude rovnaka konstrukcia u padesatky olous aj nikon. Ak teda nedojde k novemu optickemu navrhu, ako napriklad u novej sigmy.Len u mensieho cipu bude kapanek mensia spotreba matrosa.
bob222
Pokročilý

Odeslat příspěvekod Callgaro 14. 1. 2014 08:24

bob222 zajímavá teorie až na to že pro zrcadlovky nedělají 50 DX skla. Má to svou logiku, dlouhodobě je konstrukčně 50mm objektiv nejjednodušším sklem, tedy vychází levně výroba při malých rozměrech (vyjímkou budiž stará sigma :) ) S m4/3 bych nesrovnával, především vlivem odlišné registrační vzdálenosti
http://www.flickr.com/photos/ticmartin
Callgaro
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ganec 14. 1. 2014 08:58

FotoABC: nie je to to isté, lebo s F2.4 treba použiť vyššiu citlivosť

bob222: m43 objektívy sú relatívne drahé z viacerých dôvodov:
- so stabilizovanými telami sú stabilizované, čo im poskytuje výhodu navyše
(a nevýhodu pre výrobcu, lebo si nemôže žiadať príplatok za stabilizáciu)
- sú to nové objektívy (Canon 50-ka je z roku 1990) - cena im ešte nestihla klesnúť (pre nasýteniu trhu)
- ich kvalita je dostatočná aj na plne otvorenú dieru
- sú tiché a rýchle (okrem Panasonic 20-ky, tá má ale iné prednosti)
- 17-ka a 20-ka sú v miestnostiach (kde sa svetelné sklo zíde) tie najuniverzálnejšie objektívy
(je o nich veľký záujem a odpovedajúce APS-C objektívy buď neexistujú, alebo sú drahé)
- nie sú s nimi problémy (na rozdiel od zrkadlovkových svetelných skiel)

Tak asi tak .. keď to teraz tak čítam, tak sa mi vôbec nezdajú drahé...
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Callgaro 14. 1. 2014 09:16

Ganče co tolíš tady? :) Ven a rychle :)
http://www.flickr.com/photos/ticmartin
Callgaro
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lotrandor 14. 1. 2014 09:21

Ganec: nerozumím použité logice prvního argumentu. Objektiv nemá stabilizátor a proto je dražší, přesto že jsem stabilizátor zaplatil už při nákupu těla? Dva poslední jsou také zvláštní. Jednak k APS-C jsou minimálně ekvivalenty 50mm (35mm) a máš pravdu, že chybí ekvivalent 35mm (24mm). A jsou velmi levné, takže poloviční pravda či nepravda. Problém při ostření s 35 1.8G jsem nezaznamenal. Vygooglit se dá poměrně starý problém BF na D5000 a D7000, nebo BF při low-light. Otázka je, zda by v takovém světle šlo zaostřit kontrastem.
Lotrandor
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod reign 14. 1. 2014 10:37

Ganec: na Panasonicu (vyjma GX7) skla nejsou stabilizovaná, to si nepleť. Piš laskavě Olympus, ne m4/3.
reign
Návštěvník

Odeslat příspěvekod ltokar 14. 1. 2014 10:59

Ganec: este sa ta tie nezmysly drzia? V inych veciach pozorujem progress a postupnu normalizaciu k realite, tuna zial este stale nie :D .. budem ti oponovat k prvej vete. Zabudol si na Pentax .. zrejme si chlapci v Pentaxe tiez povedali, ze ked maju stabilizaciu v tele, tak mozu zdrazit objektivy, sfine nenazrane (pred par rokmi , ako som cital, zdrazili ltd objektivy).
Napisem ti len jednu vec .. cena objektivov sa odvija od toho, kolko si management tej ktorej firmy mysli, ze zakaznik bude ochotny zacvakat. Naposledy to bolo krasne vidno na pripade noveho tela od Sigmy :D a posledne roky na Olympusich vecickach /hlavne ako radi si mylia fyzicke ohnisko s prepocitanym/
A30, S45, Ixus, FZ18, K-x, E-PL1, Stylus 1, K-5iis, E-M10
ltokar
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Ganec 14. 1. 2014 11:21

Lotrandor: neviem ako je to u Nikonov, ale brácho mal problém s každým čo i len trošku svetelnejším objektívom.

Nehovorím o ekvivalente 50mm:
- tie môžu byť relatívne malé (a teda lacné); kratšie objektívy musia byť zložitejšie (drahšie) a v rýchlosti som lacné nenašiel
- po chvíli používania 35mm EQ sa mi už aj 40-ka EQ zdala príliš dlhá...

reign: vidíš niekde rozpor vo vyjadrení "so stabilizovanými telami sú stabilizované"?
(či mám polopatisticky písať "s Olympusmi a Panasonicom GX7"?)
Ale máš pravdu že sa to týka hlavne Olympus skiel.
Lotrandor, ltokar: chcel som tým napísať že aj ostatné sklá výrobcov so stabilizovaným snímačom (Pentax a Sony) sa javia drahšie (výrobcovia ich nemôžu dotovať, lebo nezarobia na drahších/stabilizovaných objektívoch)
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod FotoABC 14. 1. 2014 11:28

Ganec:
f/1.8 na m4/3 opravdu odpovídá f/2.4 na APS-C a f/3.6 na full frame.
Jak z hlediska hloubky ostrosti, tak z hlediska schopnosti pořídit čisté snímky při horším osvětlení.
ISO 1600 na m4/3 opravdu nemůže dát stejnou kvalitu obrazu jako ISO 1600 na full frame. Takže si odpovídají rozdílné ISO hodnoty i rozdílné světelnosti.
To je z hlediska zvolených fyzikálních jednotek, proto se to zdá rozdílné, ale ve skutečnosti je objektiv 17/1.8 na m4/3 i jinak velmi podobný objektivu 34/3.6 na full frame, protože ta díra, kterou jde skrz něj světlo, je stejně velká.
17 děleno 1.8 je totéž jako 34 děleno 3.6 a pokud mají stejný záběr pro své snímače, což mají, tak to znamená, že světlo ze stejné scény jde do foťáku pod stejným úhlem skrz stejnou díru. Naprosto neúprosnou a neoddiskutovatelnou logikou musí toho světla být za jednotku času stejně, stejný světelný signál, stejný světelný tok ze stejného záběru, tudíž totéž.
Jen u 4x menšího m4/3 se stejné světlo zachytí 4x více zahuštěné. Jenže pokud se z m4/3 a full frame udělá stejná fotkana stejný monitor či papír, tak se zase 4x "rozředí".

Pak se to dá zjednodušit na: světlo ze stejně velkého záběru projde skrz stejně velkou díru a skončí na stejně velkém papíře.
Zbytek jsou transportní stavy. ;-)
Platí to pro 17/1.8 na m4/3 a 34/3.6 na FF. ... a 23/2.4 na DX.

Hledání ekvivalentů je problém z obou stran:
Sigma 18-35mm f/1.8 na DX ... kde je na m4/3 objektiv 14-26mm f/1.4 s ostrostí Sigmy, aby člověk získal ekvivalent?

Zabývám se možností, že Nikon skutečně zredukuje DX zrcadlovky jen na low-end řadu D3x00 a D5x00 a zruší i D7x00 tak, jako zrušil v DX třídy D1..D2x a D100 ... D300s. Pokud by D7100 byl poslední model, který ještě má nějakou úroveň ergonomie a funkčního vybavení, pak bych asi musel přejít jinam v době, kdy D7100 se stane obrazově a funkčně tak zastaralý, že bude horší, než telefony (teď samozřejmě přeháním).
Pak mám 3 možnosti:
1. DX objektivy na full frame Nikon tělo
2. Pentax APS-C
3. Olympus m4/3
Variantu 1. jsem zkoušel na D800 a hodně se mně nelíbil hledáček a vůbec to nepovažuju za trvalé řešení
Varianta 2. je otázkou budoucí dostupnosti
Varianta 3. by znamenala najít ekvivalenty k mým sklům:
a) 10-24mm f/3.5-4.5 => 7.5-18mm f/2.7-3.6
b) 18-35mm f/1.8 => 14-26mm f/1.4
c) 17-55mm f/2.8 => 13-41mm f/2.2
d) 16-85mm f/3.5-5.6 => 12-64mm f/2.8-4.4
e) 35mm f/1.8 => 17mm f/1.4
f) 85mm f/1.8 => 64mm f/1.4
g) 70-200mm f/2.8 => 52-150mm f/2.2
h) 55-300mm f/4.5-5.6 => 41-225mm f/3.6-4.4
No a k tomu tělo od ISO 50 vzhledem k tomu, jak jsem si zkoušel vyvolávat RAWy z EM-1 a EM-5.
FotoABC
Návštěvník

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků