skoro univerzální foťák do 20 000

Diskuze pro všechny zájemce o koupi digitálního fotoaparátu

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod mavla 17. 7. 2013 20:39

zdravím,
Jsem spíše začátečník a chci koupit foťák. Mám analog Zenit(30 let starý) a 3MPix nikon(odhaduji 10 let starý) a rád bych něco novějšího s výhodama obou. Prosím o kontrolu a případně opravu mých myšlenkových pochodů.
Prosím věcně. Děkuji.

Napíšu kritéria bodově.
- cena max do 20 K včetně všeho
- spolehlivý režim auto
- dobré manuální ovládání(manuální režim bych nechtěl pokud možno nastavovat jen v menu )
- samozřejmě co nejlepší kvalita fotky
- minimálně HD video raději full HD

bonusy
- hledáček
- otočný displej

Co s tím budu fotit
- příroda, krajina
- makro
- rodinu(portréty) - i za horších světelných podmínek - uvnitř
- psa

Z toho mi vyplývá, že potřebuji univerzální řešení a samozřejmě uvítám vysokou kvalitu fotek. Foťák bude používat i rodina většinou na auto režim. Já bych rád pracoval s hloubkou ostrosti a se světlem obecně - tedy řízeně.
Hlavní nerozhodnost je váha a skladnost foťáku oproti kvalitě fotek.
Následné investice(objektivy) jsou možné, ale v horizontu spíše let a když nebudou třeba tím lépe.

Prozatím vypadá výběr takhle
- nikon D5100 , 18-108, makro předsádky(zatím) - dobrá výprodejová cena ale moc si například nedovedu představit jít s ním na houby a prodírat se houštím s košíkem na houby a kilovým foťákem
- pentax K30 se záklaďákem 18-55, makro předsádky(zatím), tělo prima ale nevím jak ten záklaďák a stejný problém s váhou jako u Nikon d5100
- Canon G15 - menší čip
- Fuji X20 - nutný HD filtr - zatím favorit

prozatím jsem vyřadil
- mirrorlessy z důvodu komplikovaného ovládání většinou přes menu a nevím jak na makro.
- Panasonic lx7 - podle recenzí problém s hnědou při slabší viditelnosti
- Nikon 7700 kvůli rychlosti a velikosti RAW

Co si o tom myslíte? máte nějaké lepší nebo doplňující návrhy a proč? Předem díky za váš čas.
mavla
Návštěvník