Zrcadlovka pro začátečníka bez zkušeností

Diskuze pro všechny zájemce o koupi digitálního fotoaparátu

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod Bartyx 2. 11. 2012 17:11

Zdravím,

plánuju koupit zrcadlovku tak do těch 15.000,- Jsem začátečník, takže se v tom zatím moc neorientuju.

Přemýšlel jsem o těchto dvou:
Buďto Nikon D3100 s objektivem 18-105mm
nebo Nikon D5100 s objektivem 18-55mm.

Často taky natáčím videa oprav mobilů, nebo různý unboxingy, tak bych to chtěl točit potom tímhle, protože obraz je z obou super.
Jen nevím jak se rozhodnout. Je pro začátečníka lepší zainvestovat do toho 18-105mm objektivu, nebo stačí ten 55mm a získat tak lepší foťák?

Nejsem úplně rozhodnutej co přesně fotit. Proto bych chtěl objektiv, kterej je co nejuniverzálnější.

Nejvíc ale asi budu fotit krajiny, který už trochu fotím kompaktem, dokonce jsem si koupil i velkej stativ (stolní na natáčení mám taky), takže spíš aby ten objektiv byl dobrej na tohle.

Díky za všechny odpovědi a rady. Úplně jinému foťáku se taky nebráním, ale ať se tak nějak vejdu do těch 15.000,- i s kartou a nějakou brašnou.
Bartyx
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Petr Luňák 2. 11. 2012 17:41

Ja bych vzal tu variantu lepsi telo, "horsi" objektiv. On ten 18-105 je totiz o neco lepsi pouze konstrukcne (+teda nabizi vetsi rozsah), obrazove je setak 18-55 povedenej. Rozliseni ma dobre a soudkovitost na 18mm ohnisku ma podstatne mensi, nez drazsi 18-105.
Casem stejne prikoupis neco jako 35/1.8G ci 85/1.8G ;)
Upozornění administrátora: Odstraněn podpis odporující pravidlům fóra.
Petr Luňák
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Bartyx 2. 11. 2012 17:45

To mě docela potěšilo, protože výklopnej displej a možnost připojit externí mikrofon je pro moje natáčecí účely dost výhodné. Uvidíme tedy. :-)
Bartyx
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Daf 2. 11. 2012 18:00

Ten 18-55 má otáčecí přední člen, takže použití polarizáku a přechodových filtrů je značně nepohodlné.
Daf
Návštěvník