D90 vs. D300

Diskuze pro všechny zájemce o koupi digitálního fotoaparátu

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod ZbRock 21. 11. 2011 15:10

Dobrý den,
chci se zeptat, jestli se vyplatí nahradit můj zánovní Nikon D90 starší D300, fotím sport, děti a koncerty a tak mě láká lepší autofokus a odolnost těla D300. Díky.
ZbRock
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod honzinulanek 21. 11. 2011 15:52

Zdravím, dle mě ne. Ten cenový rozdíl nepřinese nic zásadního navíc. Koupil bych buď lepší sklo nebo rovnou full frame tělo D700, tam se rozdíl pozná, ale D90 vs D300 není až takový skok.
honzinulanek
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Daemonius 21. 11. 2011 16:15

Sport, děti a koncerty?

Leda D7000, D300 je spíš portréty/krajinky. Ani ne tak kvůli AF, jako spíš vyššímu ISO.. které je lepší používat na nižších hodnotách. :D
Daemonius
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod FotoABC 21. 11. 2011 19:14

Tohle:
http://www.tomx.eu/Galerie/Kulturni_akc ... index.html
je fotografováno s D300 + Nikkor 70-200/2.8 na ISO 3200-6400 při F2.8 a časy se pohybovaly od 1/15 s. do 1/120 s.

Můžeš si všimnout, že i v téhle tmě jsou zaostřené správně všechny.
Jistě, s D90 takovou úspěšnost mít nebudeš, nicméně na té úspěšnosti se podílí jak tělo D300, tak sklo Nikkor 70-200/2.8.
Takže D300 kvůli lepšímu ostření rozhodně ANO, ale hodně záleží na tom s jakými objektivy. A v tom může být kámen úrazu.
FotoABC
Návštěvník

Odeslat příspěvekod player 21. 11. 2011 19:59

Neverim. D90 na stredovy ostrici bod ostri i ve slabem osvetleni velmi dobre. Delal vubec nekdo nekdy prime provnani za stejnych svetelnych podminek? Ja jsem bez problemu zaostril na stredovy bod i s D50 a "nesvetelnym" teletem:
Obrázek
Upozornění administrátora: Odstraněn podpis odporující pravidlům fóra.
player
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod honza12eu 21. 11. 2011 20:15

Fotka vypadá dobře, je k dispozici exif?
honza12eu
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod ZbRock 21. 11. 2011 23:34

Díky za rychlé reakce, tak nějak jsem si to taky myslel, že bude lepší investovat do novýho skla. Ale lákala mě ta představa profi těla :-))
ZbRock
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod player 22. 11. 2011 01:26

Nekde budu mit orig. na CD, zkusim pohledat. Pamatuju si akorat iso 1600.
ZbRock: jestli te laka lepsi telo, tak do D300s klidne bez. Jen pocitej s tim, ze obrazove to je totez co D90.
Upozornění administrátora: Odstraněn podpis odporující pravidlům fóra.
player
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kelav 22. 11. 2011 07:39

Ahoj, víc jak před rokem jsem z podobného důvodu přešel z D90 na D300. V tu dobu jsem fotil reportáže z různých klubů, koncerty atpd. Zde jsou moje postřehy z dob, kdy jsem měl zrcadlovky od Nikonu.

Rozdíly mezi D90 a D300 byly především:
+ lepší držení
+ pohotovější nastavení
+ hledáček (nebyl to až takový rozdíl, ale 100% pokrytí je 100% pokrytí)
+ přesné měření expozice (zatímco u D90 jsem musel permanentně stahovat expozici o 0,7 -1 EV, abych neměl na fotce přepaly)
+ citelně rychlejší a přesnější autofokus (cca ze 100 fotek bylo tak 5 špatně zaostřených)
+ reálné barvy (líbilo se mi, že profi třída nedělá takové omalovánky jako D90 a nižší třídy foťáků, při převodu RAWu jsem používal profil barev D2X)
+ kvalita zpracování, kovové tělo

Mínusy
- citelně horší zpracování šumu na vyšší hodnoty ISO (s D90 jsem bez problému šel na ISO 1250, u D300 max ISO 1000, navíc od ISO 800 se v obraze začal výrazně projevovat barevný šum, především v červeném a modrém kanále)
- přesnost autofokusu - AF byl přesný a rychlý jen na oněch 9 křížových ostřících bodů, ostatních X bodů po kraji byly stejně "přesné" jako u D90, tím chci říct, že středový bod u D90 byl vždy velmi přesný, ačkoliv rychlost zaostření byla pomalejší, a to především ve špatně osvětlených prostorách
- jednoznačně váha (člověk sice měl kvalitní aparát, který ale nebyl moc vhodný na různé výlety s rodinou a tak, pamatuji se, že jsem si kolikrát říkal, že jsem nezůstal u D90 z důvodu univerzálnosti, i za cenu mírně horšího zpracování, však za dobrých podmínek uděláte hezkou "vejletovku" i z low-end zrcadla, nikdy jsem nepatřil mezi ty fotografy, kteří si honí ego tím, že si koupí profi tělo, které vůbec nevyužijí, ale hlavně, že před okolím vypadají jako profíci, kteří tomu rozumí) :-)
Naposledy upravil kelav dne 22. 11. 2011 13:26, celkově upraveno 1
www.fotovalek.cz
kelav
Návštěvník

Odeslat příspěvekod ggrand 22. 11. 2011 12:21

kelav: počkej jak sem naběhne banda lidí, kteří ti začnou rozmlouvat, že to není možné, aby ti D300 fotila hůř na okrajové AF body než ne ty křížové i přes to, že jsou to tvoje reálné zkušenosti.
Zajímavé taky je to, že mám stejné zkušenosti. Křížové body super, nekřížové mě už stály pár fotek :-(
ggrand
Návštěvník

Odeslat příspěvekod FotoABC 22. 11. 2011 12:25

Mám za řadu let hodně zkušeností s oběma ostřícími systémy, tedy s MultiCAM 3500 (DX), který mají D300, D300s, D700, D3, D3s a D3x
a
MultiCAM 1000, který mají D200, D80, D90, D3000, D3100, D5000 a D5100.
Obojí mám vyzkoušené mnohokrát i v situacích se špatným světlem, i v situacích, kdy je autofokus obecně na hhranici svých schopností, tj. například čelní letovky dravců.
Autofokus MultiCAM 3500 na D300 je opravdu zásadně lepší, než autofokus MultiCAM 1000 z D90.
A samozřejmě aby se rozdíl opravdu hodně projevil, tak to chce skla typu Nikkor 70-200/2.8 či 17-55/2.8 a podobná.
Jen pro informaci, měl jsem možnost vyzkoušet D300 s objektivy jako Nikkor 200/2 či 200-400/4 a to je zase další velký skok.
A naprosto jsem za 4 roky s D300 nepoznal, že by nekřížové body byly nějak horší, než křížové. Pochopitelně vím, kterým směrěm vede kontrast a neostřím s nimi ve směru opačném, tedy když by kontrast byl pouze v jednom, špatném směru. Nikdy jsem s tím neměl problém, jednoduše stačí krajním bodem neostřit na svislé mříže, to je vcelku nepodstatné omezení.
Samozřejmě krajní body mohou být problém v případech, kdy je objektiv u krajů na plnou díru bláto, ale za to opět nemůže autofokus v těle.
S objektivy Nikkor 17-55/2.8, 70-200/2.8, 16-85, 35/1.8, 10-24 opravdu nemám u krajních bodů sebemenší problém a úplně běžně ostřím při držení na výšku krajními body na obličej stojící postavy. Odpad se blíží nule.
Můžete se podívat na ty Blackmores Night - to bylo všemi ostřícími body, já zásadně nepřekomponovávám. Nefotím tak, že bych ostřil středovým bodem a překomponoval. Ostřím tím bodem, který nejlépe vyjde v záběru. No a 51 bodů u D300 a 11 u D90 je rozdíl vác než velkej. U D300 mně vždy nějaký bod vyhovuje, u autofokusu z D90 tomu tak nebylo.

-- 22. 11. 2011 11:29 --

ggrand: já mám zase zkušenosti tyhle a vzhledem k tomu, že Nikon uchovává i polohu ostřícího bodu, tak je můžu i dokladovat.
Ovšem jestli ony ty rozdíly nejsou buď v objektivech nebo v seřízení?
Tvrdím naprosto jednoznačně, že s kvalitními Nikkory a se seřízeným autofokusem ostří D300 na krajní ostřící body jako víno. Dokonce tak dobře, že se vůbec nestarám o to, který bod je který. A při focení na výšku neostřím středovými skoro nikdy.
FotoABC
Návštěvník

Odeslat příspěvekod kelav 22. 11. 2011 13:38

Tome,
moje zkušenost se systémem ostření u D300 byla vynikající, o tom žádná, je to profi AF systém, který si poradí téměř se všemi světelnými podmínkami (samozřejmě vyjma tmy :-) )

Já jsem ale zase zvyklý z reportáží fotit přes středový bod, už protože na něj je maximální spoleh. A musím se přiznat, že na středový bod jsem se mohl spolehnout už u Nikonu D40. Takže přes středový bod zaostřím, překomponuji, exponuji. Při reportáži nemám čas vybírat ten správný bod k ostření, potřebuji rychle namířit, zaostřit a snímat. Věř mi, že v praxi je to nejrychlejší a nejbezpečnější (z pohledu ostření) způsob, jak dosáhnout kýženého výsledku. Na tenhle způsob jsem si tak zvykl, že i když jedu na výlet, tak stejným způsobem fotím i krajinu.

Což samozřejmě nejde při focení ze stativu, tam je třeba vybírat ony body.

Rád bych ale podotkl, že nekřížové body u D300, kterou jsem vlastnil, byly stejně spolehlivé jako u D90. To je moje zkušenost. A to ikdyž jsem používal světelné objektivy typu 35mm AF-S 1.8, nebo pevnou padesátku.

Někřížové body se při focení reportu chytaly stejně pomalu jako u D90, proto jsem je nepoužíval a ostřil jsem přes středový. Jinak tomu bylo samozřejmě ve dne, za dostatku světla. Tam byla míra úspěšného zaostření výrazně větší. Samozřejmě se muselo ostřit tak, aby byl v cestě nějaký kontrastní bod, nejlépe, aby kontrast byl kolmo na svislý ostřicí bod. Ve dne, ale ty okolní (nekřížové) body vykazovaly stejnou přesnost zaostření jako u Nikonu D90, tedy téměř 100%. Jakmile se ale sešeřilo, byly k nepoužití, stejně tak jako u D90.

______________________________
Pod čarou
Domnívám se, že elektronika, ze kterých se skládá ostřicí bod u D90 je zcela totožná jako ta u D300. Rozdíl je dle mého názoru akorát v jejich hustotě a elektronice vyhodnocující data přicházejících z oněch bodů. Zde je D300 se svými 51 body na míle daleko od D90 s 11ti body. Domnívám se ale, že rozdíl dělá především hustota ostřících bodů (a to včetně použitých devíti křížových bodů), než systém jako takový.
www.fotovalek.cz
kelav
Návštěvník

Odeslat příspěvekod FotoABC 22. 11. 2011 18:34

kelav:
píšeš, že jsi zvyklý používat středový bod. Vzhledem k tomu, že já nikoliv a já už 4 roky používám na D300 zásadně ve všech světelných podmínkách všechny ostřící body bez jakékoliv preference, troufám si tvrdit, že jsem toho na krajní ostřící body odfotil asi víc. A těch celovečerních reportáží v interiéru bylo mnoho a mnoho desítek.
Takže naše odlišné zkušenosti musí z něčeho vyplývat. jsou dve možnosti:
objektivy nebo seřízení. Já jsem kdysi byl na seřízení autofokusu D300 a pan Babánek z Nikon servisu mně ukazoval protokol ze všech 51 bodů před seřízením. Celá levá strana byla v červených číslech (tedy mimo toleranci) a řada dalších bodů také. Po seřízení vše v zelených polích.

Velmi nesouhlasím s tím, že "Při reportáži nemám čas vybírat ten správný bod k ostření, potřebuji rychle namířit, zaostřit a snímat. Věř mi, že v praxi je to nejrychlejší a nejbezpečnější (z pohledu ostření) způsob, jak dosáhnout kýženého výsledku.".

Poté, co jsem s D300 přešel na používání všech bodů jsem se stal mnohem a mnohem pohotovějším. Nenamačkávám, prostě jednou zmáčknu. To je tak rychlé, že s překomponováním nemáš vůbec šanci. Pokud potřebuju zachytit prchavý výraz v obličeji, pokud potřebuju zachytit pohyblivý cíl, který nemá být v prostředku, neměl bych jen se středovým bodem žádnou šanci.

Jak budeš fotografovat osobu kráčející proti Tobě na F2.8 či dokonce F1.8?
Hloubka ostrosti na obličej je pár centimetrů a i při chůzi urazí za 0,1 sekundy člověk asi 15 cm, takže je za 0,1 sekundy mimo HO. To bez ostření krajním bodem nezvládneš. Není kdy překomponovat.
Ale třeba jsem musel prodat Nikkora AF 35/2, který tohle nezvládal, můj Nikkor AF-S 35/1.8G už v pohodě.
Nikkor AF-S 17-55/2.8 a 70-200/2.8 zase v pohodě na jakýkoliv ostřící bod.
Starý AF 80-200/2.8 měl problémy. Jediný objektiv, se kterým musím dnes fotit bez pohybu je Nikkor AF 85/1.8D, ten protipohyb nezvládá.

Lepší nebo novější AF-S to zvládají.
FotoABC
Návštěvník

Odeslat příspěvekod player 22. 11. 2011 18:56

Zajimave, ta "pomalejsi" D90 to v mych rukou pri AF-C s 85/1.8D zvladala:
Obrázek
Obrázek
Upozornění administrátora: Odstraněn podpis odporující pravidlům fóra.
player
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kelav 22. 11. 2011 23:03

Tome, asi jsi nikdy nebyl reportážní fotograf, kterému do záběru lezli lidé, jejich hlavy ruce atpd. Jinak bys nemohl fotit na automatický režim, kdy foťák sám vybere ostřicí bod. Holt máš asi štěstí vždy na super místo, nebo jsi se s tím nemazal a nechal to na foťáku.

Já když fotil podium z davu, abych zachytil jak účinkující, tak návštěvníky, tak jsem musel vždy používat bod, který jsem určil. Kdybych vše nechal na automatice, tak by mi foťák téměř vždy z daného úhlu zaostřil na ruce, hlavy a ne na zpěváka, kapelu, prostě na toho, koho jsem si vybral.

S protipohybem nemám moc zkušeností, dřív jsem fotíval fotbal a tam byl problém především s objektivem a s relativně pomalým sekvenčním snímáním tehdy mého Nikonu D90. S D300 jsem fotil jen jednou hokej s Nikkorem 180mm 2.8, ten objektiv to nestíhal. V tomhle oboru prostě nemám zkušenosti, mým oborem byla reportáž, portréty a svatby. Dneska si už fotím jen tak pro radost, krajinky a tak, sem tam někomu odfotím svatbu, nebo nějakou akci, ale už jen známým, mám to jako koníček a tak to chci, aby mi to zůstalo.
www.fotovalek.cz
kelav
Návštěvník

Odeslat příspěvekod FotoABC 23. 11. 2011 00:03

kelav: co šílíš? :-) :-)
Já jsem snad někdy napsal, že nechávám foťák vybrat ostřící bod? To mě fakt považuješ za takovýho strejdu? :-)
Pochopitelně že si vybírám ostřící bod ručně a v AF-C režimu přepínám mezi 9 a 21 pomocnými.
Reportážně fotografuji tak, že kompozici nahrubo si mohu rozmyslet dopředu, zatímco ideální okamžik už musí být dílem pouze krátkého zpoždění závěrky, žádná další prodleva. Takže ostřící bod si vyberu v pohodě dopředu a pak fotím na jediné zmáčknutí, jak jsem psal.
Navíc pokud potřebuji AF-C, tak v AF-C režimu je už samo překomponování už proti smyslu tohoto režimu, který doostřuje do poslední chvíle. Pokud překomponováváš, tak právě v reportáži Ti hrozí, že do záběru nečekaně dostaneš něco, co tam nechceš, jelikož pohybuješ foťákem těsně před expozicí "do neznáma". U mého způsobu neustále vidím hotový záběr a vybírám jen okamžik. Vím, že teď bude důležitý tenhle člověk a v klidu si nakomponuji v jaké pozici má být k ostatním a mám připravený záběr a cvakám na jeho gestikulaci, ... Pak si vyberu dalšího.
Pokud fotím tancující páry, tak okamžik, kdy je oběma vidět obličej a zároveň mně je nestíní osttaní na plném parketu, to je zlomek okamžiku, Tam to musí trvat těch 50 ms zpoždění závěrky a Tvá reakce nesmí být o moc delší. Na středový bod bych nevyfotil vůbec nic!!!!

-- 22. 11. 2011 23:11 --

player: předveď mně tuhle sérii s D90-kou:
http://www.tomx.eu/Texty/ZOO4Znacky/ZOO ... 300_01.jpg
FotoABC
Návštěvník

Odeslat příspěvekod player 23. 11. 2011 00:48

Aaaaa, Tomik utika od tematu... :)
Tady mas i pres 15 fotek v rade a ani nebylo treba profi skla za 50K:
http://www.youtube.com/watch?v=L-0AIYtdik4
Mimochodem mas tam na tom ptakovi DOF velkou jako krava a fotit to na 1/250s je tezky amaterismus..

" tak v AF-C režimu je už samo překomponování už proti smyslu tohoto režimu, který doostřuje do poslední chvíle."
To neni pravda. Ty si ale asi neumis nastavit ostreni na palec, k cemuz dokonce profi telo primo vybizi, ze? Uff.
Upozornění administrátora: Odstraněn podpis odporující pravidlům fóra.
player
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod C...arlos 30. 11. 2011 17:03

Tahle diskuse me zajima. Chci si koupit zrcadlovku a muj favorit byla D300,zajimal jsem se i o D90,ale podle rozmeru je mensi nez muj bejvalej Pentax K10d a ten mel uchop perfektni. Takze se trosku bojim ze D90 bude mala (jeste jsem nemel moznost ji vyzkouset).

Fotim prevazne portrety, koncerty, rodinnou fotografii,ale i vylety, architekturu. Nekdo to psal,ze na D300 jsou dulezity kvalitni skla,toho se trochu bojim. Nema zrovna dost penez na skla za desitky tisic.
C...arlos
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod player 30. 11. 2011 17:36

Jestli jsou na D300 potreba kvalitni skla, tak to same plati pro D90 a o D7000&D5100 ani nemluve.
D90 ma o neco malo lepsi vystup jak D300 pri vyssi citlivosti. D300s uz je na tom lepe (stejne jako D90). Pro D90 hovori nizka cena, pro D300/s bytelnejsi telo s vetsim uchopem.
Upozornění administrátora: Odstraněn podpis odporující pravidlům fóra.
player
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod C...arlos 30. 11. 2011 18:33

To je právě to, D90 bude malá na moje ruce. Měl jsem Pentax K10d a tělo se drželo perfektně. I bylo do horších podmínek - prach, vlhko. Tak právě pokukuju D300 s tím, že bych koupil nějakej záklaďák. Plus sklo na portréty. Časem bych něco našetřil a pořídil. Teď mám tak na tělo.

EDIT: Ještě jsem přemýšlel nad Canonem 50D, je tak na stejný úrovni jako D300. Jak vypadá ta 50 s porovnáním D90 a D300?
C...arlos
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod player 30. 11. 2011 18:41

A dyt si ji jeste v ruce nedrzel, ne? Jen pro informaci:
Obrázek
Samozrejme pocit z drzeni fotaku je "k nezaplaceni", na druhou stranu D300 (kterou bych dnes uz opravdu nekupoval, kdyz uz, tak D300s) je o cca 10tis. (respektive skoro 15tis. v pripade D300s) drazsi, za coz v pripade koupe D90 muze byt jak pridavny grip, tak svetelne pevne sklo.

EDIT: ovladani maji Pentax s Nikonem velmi blizke, Canon je pak svoji ehm "logikou" nekde jinde, takze na to pozor pri potencialni koupi Canonu.
Upozornění administrátora: Odstraněn podpis odporující pravidlům fóra.
player
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod C...arlos 30. 11. 2011 20:20

Nedrzel :( coz je mozna skoda. Musim napravit. Podle toho obrazku vypadaji docela podobne.

To ovladani Nikonu mi prijde hodne podobny Pentaxu. Rolovaci kolecka vpredu i vzadu. To mi vice vyhovuje.
C...arlos
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod C...arlos 2. 12. 2011 18:16

EDIT: edit předchozího příspěvku. D90 jsem měl dneska v ruce. No ihned jak jsem tento foťák vzal do ruky. Napadlo mě. SUPER dovedl bych si ho představit kdybych ho vlastnil. Postupem času jsem zkoušel všechno možné a upravuju trochu svůj první pocit. Do ruky super, ale pokud jsem ho držel a fotil s ním. Tak jsem na grip nemohl umístit pořádně ruce. Malíček mí čouhal na spodku ven a ukázováček se nemohl vměstnat na spoušť a přední roler. Ale jako foťák je to bezvadnej.

Ještě jen takový malý info. Byl jsem koukat ve fotolabu v Dačicích (t.j. okres JH) prodavačka říkala, že i když to není nejlevnější zrcadlovka, tak se pořád nejlíp prodává. D3100 ani D5100 nejdou tak na odbyt, i když jsou levnější.

Cena byla myslím kousek nad 18k a internetová v momentě kdy jsem tam byl tak lezla přes 19. Prý už nejsou a prodávaj jedny z posledních v dodávce.

Zatím pořád vede D300. Jen ji sehnat za dobrý peníze.
C...arlos
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Daemonius 2. 12. 2011 20:01

Nejspíš proto, že D90 oproti D5100 a D3100 dává takovej ten příjemnej pocit "že něco držíš v ruce". Ostatně, je to dobré dSLR i dneska, též sem měl v ruce, rozhodně lepší než ujetě mrňavej D3100 (třeba v červeném laku :D).
Daemonius
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod kentus 3. 12. 2011 17:35

Pokud chceš co nejlepší grip a ovládání, rozhodně ber D300. Ten je s ovládáním Pentaxu nejblíž. Možná by stál za úvahu taky D90 + battery grip, o dost líp by se ti držel.
Canon určitě nebrat! Nikdy! Držel jsem jich několik v ruce a vždy se mi chtělo blít, ta ergonomie je příšerná.
kentus
Návštěvník

Odeslat příspěvekod C...arlos 3. 12. 2011 17:56

Taky mě to napadlo. Pořídit grip na D90 a uchop by se zlepšil. Ještě je otázka co mi jako pokročilému začátečníkovi nabídne D300 lepšího než D90, aby to stálo za to. Fotím všechno, nejvíc portréty, letní tábory (kterých jsem vedoucí), krajinu, rodinu, koncerty převážně v kostelích atd.
C...arlos
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Baki 7. 12. 2011 12:52

Nejsem nikon specialista ... ale proč nejít do d7000? V dané cenové hladině je to super foťák.
Baki
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod player 7. 12. 2011 13:05

Pridavam se k dotazu. Velikost spise jako D90, konstrukce spise jako D300/s a obrazova kvalita pred obema modely.
Upozornění administrátora: Odstraněn podpis odporující pravidlům fóra.
player
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Skyd 24. 11. 2012 00:27

Omlouvám se že vytahuji starší téme ..

Již jsem prakticky rozhodnutý pro nikon d300, ale zarazila mě tady poznámka d300 ostří parádně, ale

"Takže D300 kvůli lepšímu ostření rozhodně ANO, ale hodně záleží na tom s jakými objektivy. A v tom může být kámen úrazu"

Snažil jsem se něco vygooglit, ale nic může mě někdo objasnit o co se tedy jedná ?

Díky moc za jakékoliv info !
Skyd
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Daemonius 24. 11. 2012 04:04

Starší téma? To je skoro nekrofilie.

D300 ostří normálně se vším a má MA (micro adjust, nebo AF Fine Tune, jak je libo). Takže no problém.

Blbnout může jako obvykle s third-party objektivama tj. Sigma/Tamron/Tokina, ale to nějako není nic zvláštního a je to vina objektivů ne D300.
Daemonius
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod Skyd 24. 11. 2012 13:10

Omlouvám se, ale nechtěl jsem zakádat nové vlákno k vůli blbosti . No ještě bych poupravil dotaz včera jsem to špatně zkopíroval myslel jsem tuhle informaci :

Bacha na AF modul D300, tam kde staré objektivy hnané z těla(typicky Tamron 17-50/2,8; dvouprstenec 80-200/2,8) na starých tělech ostřily přesně, tak na D300 s největší pravděpodobností nebudou.

Ale nikde jinde jsem se o ní nedočetl . Poradí někdo co tím měl pisatel na mysli, nebo je to prsotě jen výkřik do tmy ..

dík moc !
Skyd
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Daemonius 24. 11. 2012 15:04

Spíš výkřik do tmy. 80-200mm f2.8 ostří přesně prakticky na všem, verze bez motorku akorát pochopitelně ne na těch co nemají v těle motor (D300 má). Akorát ty první verze ostřily hodně pomalu, nic víc.

Jinak pokud chceš tu 80-200mm f2.8, tak si kup AF-S. A Tamrona vynech, radši si kup nějaký pevný objektiv.
Daemonius
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod FotoABC 24. 11. 2012 17:02

Měl jsem D80, která měla stejné ostření jako D90. Pak jsem před 5 lety přešel na D300 a samozřejmě jsem opakovaně ověřoval zkušenosti i proti D90 a D7000, když jsem své objektivy přendaval z D300 na D90 a zpět a na D7000 zpět. A dělal jsem i srovnání s Canony 7D, 60D, Pentaxy, ...

Takže D300/D300s má stále nejspolehlivější a nejvýkonnější autofokus ze všech APS-C zrcadlovek. Proto ho absolutně doporučuji před D90.
Ovšem pravda je, že D300 je vybíravé tělo na objektivy. S AF-S objektivy ostří lépe, než kterýkoliv jiný DX foťák, ale je dost starších objektivů ostřených z těla, které s D80 nějak fungovaly, ale s D300 jsou velké problémy neseštelovatelné mikroadjustmentem.
Po nákupu D300 jsem se zbavil hned 3 objektivů, které šly na D80:
Nikkor AF 80-200/2.8D - neseříditelný, 3 měsíce jsem s tím zápasil, pak jsem ho prodal a koupil AF-S 70-200/2.8G VR a užasl jsem, jak skvělý AF může být.
Nikkor AF 35/2D jsem taky musel prodat a Sigmu 10-20 taky.
FotoABC
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Skyd 24. 11. 2012 17:28

Tak snad to nějak dopadne .. už jsem se rozhodnul pro nikon d300 a měnit nebudu.. Jelikož jsem si sehnal ještě než mám tělo sigmu 300 apo macro tak doufám, že to bude v pohodě :-) .. Právě že ta má taky pohod z těla tak uvidíme jak sežen tělo jak to dopadne.
No takže když to zhrnu obecně platí že by mohl být problém u straších objektivů které mají pohon z těla . POchopil jsem to dobře ?
Skyd
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Daemonius 24. 11. 2012 18:31

Jo správně.

AF-S, HSM objektivy Ti pojedou ok. V případě Nikon objektivů by to případně servis měl dokázat seřídit.
Daemonius
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod FotoABC 25. 11. 2012 12:21

Například s Nikkorem AF 80-200/2.8D rozhodně žádný servis tělo neseřídí, nemá jak. Kdysi jsem o tom měl asi půlhodinový hovor s panem Babánkem z Nikon servisu. Pro nové objektivy existují korekční tabulky ve firmware, tabulky, kde má servis ještě více možností, než AF Fine tuning, pro staré objektivy nic takového není.
FotoABC
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Ondrej Bobek 25. 11. 2012 12:45

K starým objektívom: Nikon skončil podporu pre extrémne množstvo starších (aj profi) skiel a tak sa treba spoľahnúť na to, že budú fungovať dobre a bez chyby (kamarát tak nedávno musel odstaviť svoj starý AF 300/2,8 lebo v servise si s ním nevedeli rady...)
Ondrej Bobek
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Skyd 25. 11. 2012 14:08

Myslíte že podobný problém by mohl nastat i u D90 ?
Skyd
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod FotoABC 25. 11. 2012 16:29

D90 má stejný AF jako D80, takže je pravděpodobnější, že nezměnili (příliš) algoritmy autofokusu. On se autofokus poměrně intenzivně vyvíjí k lepšímu, ale samozřejmě ty lepší algoritmy, technologie a mechanismy jsou principiálně optimalizované na nejnovější SWM motůrky v objektivech a nejnovější AF moduly v tělech. Při tom je samozřejmě snazší řekněmě věnovat méně péče optimalizaci na staré objektivy. Takže firmware AF u D300, který měl nový MultiCAM 3500 DX, je určitě modernější, než firmware AF u D90 se starým MultiCAM 10000.

-- 25. 11. 2012 15:44 --

S Nikkorem AF 80-200/2.8D je vůbec obrovská legrace. Vyskytlo se mnoho fotografů, kteří militantně prosazovali, že Nikkor AF 80-200/2.8D správně fungoval pouze na kinofilmových tělech a nekompromisně prohlašovali, že na žádném novém, tedy vzhledem k době konce kompatibility - digitálním těle nefunguje a fungovat ani nemůže. Už před mnoha lety jeden diskutující prohlašoval - cituji: "Vzhledem k mému zaměření mně prošlo rukama nejméně 50 Nikkorů AF 80-20/2.8 a stovky Nikon těl a všechny objektivy na všech tělech měl backfocus. Pokud někdo tvrdí, že mu 80-200/2.8 ostří správně, usvědčuje se ze lži nebo z totální slepoty." A četl jsem dost podobných prohlášení i v době, kdy jsem psal: "Udělejte si čárku k opačnému názoru, mně s D80 ostří přesně." No a pak s D300 jsem našel 4 různé (!!!!!) polohy AF Fine Tuningu pro 1 objektiv AF 80-200/2.8D dvouprstenec. a) 70-170mm do 7 metrů, b) 70-170mm 7 metrů až nekonečno, c) 170-200mm do 7 metrů, d) 170-200mm 7 metrů až nekonečno.
No a AF 35/2D začal ostřit zcela náhodně na D300, zatímco na d80 ostřil přesně. Současně ale všechny AF-S objektivy začaly být ještě rychlejší a spolehlivější na D300.
Ovšem netvrdím, že je to pravidlo, prostě jedna zkušenost, každému to může vycházet jinak. Ovšem u Nikkoru AF 80-200/2.8D je těch problémů opravdu hodně i dle servisu, takže minimálně je nutné to vyzkoušet pečlivě.
Nicméně přesně ostřící AF 80-200/2.8D je opravdu paráda, takže bych ho nezavrhoval, jen měl maximální opatrnost a v případě pochybností nekupovat, servis to nevyřeší, pokud není vadný AF těla jako takový.
FotoABC
Návštěvník


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků