D300 bez záruky nebo D7000 se zárukou

Diskuze pro všechny zájemce o koupi digitálního fotoaparátu

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod Daemonius 1. 12. 2011 06:13

Rozdíl mezi 12 vs 14 bit je platnej leda když to sensor vážně umí. Navíc D300 fotí v 14 bit režimu fakt hrozně pomalu..

Obecně bych to moc neřešil, neni to zrovna Leica DMR ani jedno. :D
Daemonius
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod FotoABC 1. 12. 2011 10:13

player:
připravit si kvalitní důkazy a argumenty vyžaduje nějaký čas a nemám celý den čas jenom na tebe. Takže postupně, mám toho hodně. Tvrdíš, že má D7000 podstatně lepší obrazovou kvalitu, takže první z mnoha příkladů. Scéna připravená pro optimální tisk A4. Kde je ta podstatně lepší obrazová kvalita, která má vliv na estetickou hodnotu fotky?

http://www.tomx.eu/Testy/Interier_D300_ ... m_7MPx.jpg
http://www.tomx.eu/Testy/Interier_D7000 ... m_7MPx.jpg

-- 1. 12. 2011 09:17 --

No a rozdíl 12 versus 14 bitů u podexponování a razantního zesvětlení: D7000:

http://www.tomx.eu/Testy/LowLight_D7000 ... vs_14b.jpg
FotoABC
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Stan35 1. 12. 2011 11:32

Že Vám do toho pánové s dovolením vstoupím. Na Tomovích ukázkách nepozoruji žádný zásadní rozdíl mezi D300 a D7000.
Zaujalo mě ovšem vytažení stínů u D7000, neměl bys Tome něco podobného z D300? Jinak rozdíl mezi 12 a 14 bit žádný nevidím. Asi nemám wide-gamut monitor, že?
Stan35
Návštěvník

Odeslat příspěvekod FotoABC 1. 12. 2011 12:56

Mám toho dost, ale ukázky musím dávat postupně, ono to roztřídit je problém.
Dopředu se dá říci, že pokud se extrémně vytahuje ze stínu, tak D300 zřetelně více šumí a barvy vytažené ze stínu mají nízkou saturaci. Když se vytahuje ze stínu u D7000, tak je saturace barev vysoká, což má svůj líc i rub. Pokud je to vytahované ze stínu tak jako tak hodně barevné, tak to pak působí podařeně, ale ouha když to vytahované ze stínu je spíše šedivé nebo jednobarevné nebo prostě takové neutrální. Pak si D7000 začne ty saturované barvy doslova a do písmene vymýšlet. Rád předvedu na několika příkladech, aby bylo vidět, že nekecám.
FotoABC
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Ganec 1. 12. 2011 13:52

Rozdiely na zabere z D300 ktore vidim ja:
- sum v tienoch vidno
- na jednofarebnych plochach vidno dosledky doostrovania
- zaber je viac preexponovany a tym padom menej farebny
- tmavozeleny pas "smooth gloss" je koli sumu bez realnej krezby
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar


Odeslat příspěvekod player 1. 12. 2011 15:44

Tomáš X. píše:player:
připravit si kvalitní důkazy a argumenty vyžaduje nějaký čas a nemám celý den čas jenom na tebe. Takže postupně, mám toho hodně. Tvrdíš, že má D7000 podstatně lepší obrazovou kvalitu, takže první z mnoha příkladů. Scéna připravená pro optimální tisk A4. Kde je ta podstatně lepší obrazová kvalita, která má vliv na estetickou hodnotu fotky?
http://www.tomx.eu/Testy/Interier_D300_ ... m_7MPx.jpg
http://www.tomx.eu/Testy/Interier_D7000 ... m_7MPx.jpg
-- 1. 12. 2011 09:17 --
No a rozdíl 12 versus 14 bitů u podexponování a razantního zesvětlení: D7000:
http://www.tomx.eu/Testy/LowLight_D7000 ... vs_14b.jpg


Co to meles o jake priprave? Ja jsem ti sam dal nekolik ukazek, ktere vyvraci tva tvrzeni, ty ses nevyjadril ani k jedne (proc asi :roll: ). Takze si dame opacko a Tomasovi osvezime pamet:

Tomáš X. píše:"Jediný objektiv, se kterým musím dnes fotit bez pohybu je Nikkor AF 85/1.8D, ten protipohyb nezvládá."

Obrázek
Obrázek
Uvedene fotky porizeny s D90 pri AF-C s objektivem 85/1.8D.

Tomáš X. píše:"player: předveď mně tuhle sérii s D90-kou:
http://www.tomx.eu/Texty/ZOO4Znacky/ZOO ... 300_01.jpg"

Tady mas i pres 15 fotek v rade a ani nebylo treba profi skla za 50K:
http://www.youtube.com/watch?v=L-0AIYtdik4
Mimochodem mas tam na tom ptakovi DOF velkou jako krava a fotit to na 1/250s je tezky amaterismus.

Tomáš X. píše:tak v AF-C režimu je už samo překomponování už proti smyslu tohoto režimu, který doostřuje do poslední chvíle.

To neni pravda. Ty si ale asi neumis nastavit ostreni na palec, k cemuz dokonce profi telo primo vybizi, ze? Uff.
*To je to, na co sem narazel, kdyz si argumentoval AF tlacitkem pro ostreni na palec u D300. Vzdyt ty ani nevis, jak s tim pracovat, podle toho co pises za joudoviny!

Co se tyce tveho srovnani, tak obrazek z D300 je preostreny a ve stinech je barevny sum. A to je to prosim pekne downsize!
Upozornění administrátora: Odstraněn podpis odporující pravidlům fóra.
player
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod oldbas 1. 12. 2011 15:50

[quote="Tomáš X."]player:
připravit si kvalitní důkazy a argumenty vyžaduje nějaký čas a nemám celý den čas jenom na tebe. Takže postupně, mám toho hodně. Tvrdíš, že má D7000 podstatně lepší obrazovou kvalitu, takže první z mnoha příkladů. Scéna připravená pro optimální tisk A4. Kde je ta podstatně lepší obrazová kvalita, která má vliv na estetickou hodnotu fotky?

http://www.tomx.eu/Testy/Interier_D300_ ... m_7MPx.jpg
http://www.tomx.eu/Testy/Interier_D7000 ... m_7MPx.jpg

Řekly bych, že D300 dopadla lépe, barvy se mi líbí víc, vypadají přirozeněji. Ale z praktického hlediska je mi to jedno, +- vypadají stejně.
Osobně bych volil D300. D7000 jsem si zkoušel v krámu, porovnával jsem s Canonem 50D. Asi bych si na D7000 časem zvykl, ale dřelo by to. C50D mi přišel jako odlitý z mojí ruky, N300D je na tom ještě lépe.

-- 1. 12. 2011 14:56 --

player: "a ve stinech je barevny sum" :-) ;-) :-)) :-D
já ho tam teda nevidím, ale třebas mám něco s očima. Jděte fotit klucí chytrý, takovéhle řeči a punťíčkaření ja úplně k H.O.V.N.U.
Fotím Kanónem
oldbas
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod player 1. 12. 2011 16:24

oldbas: ze ho tam ty nevidis neznamena, ze tam neni. Zde jsem udelal vyrez a zamerne pridal saturaci, aby ten sum videli dobre i ti s mene citlivym zrakem. Vedle je pak provedena redukce barevneho sumu:
Obrázek
Upozornění administrátora: Odstraněn podpis odporující pravidlům fóra.
player
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod FotoABC 1. 12. 2011 16:44

Já bych se tak nějak ztotožnil s oldbasem, pokud player tu z někoho mermomocí dělá pitomce, tak ať jsme na to dva. :-))

Jinak mám jednoduše tu zkušenost, že AF-D objektivy zvládají kontinuální oostření podstatně hůře, než AF-S objektivy. Nejsem zdaleka sám, kdo tuhle zkušenost má, má to i technickou logiku, ale opravdu nevím, zda zaostřený běžící kůň či pes může tuhle zkušenost vyvrátit. To jako když player vyfotil koně, tak přestává platit to, co jsem sám zažil? Navíc ti dravci létají přeci jen o něco rychleji, že.
A také tak nějak netuším proč player píše:
"Mimochodem mas tam na tom ptakovi DOF velkou jako krava a fotit to na 1/250s je tezky amaterismus."
Možná si mohl všimnout, že jsou to obrázky z kontinuální série a dopočítané časy tam jsou obvykle 1/800 s. a 1/1000 s., takže pokud chvílema klesly na 1/250 s. a přesto díky panningu zůstal dravec ostrý, opravdu bych si nechal vysvětlit od provesionála playera co je na tom tak strašně amatérského. Rovněž clona F4 se mně nezdá být žádným zásadním prohřeškem, ale vcelku optimálním kompromisem.

-- 1. 12. 2011 15:48 --

player: Pokud přidáš saturaci, tak je z toho pak tvůj obrázek, nikoliv můj. To je jako kdybych ti ztmavil toho koně a začal ti vyčítat, že je skoro černej místo hnědej. :-)

-- 1. 12. 2011 15:49 --

Kromě toho fotografovi nikdo nebrání v tom, aby si udělal v postprocessu cokoliv, ale pokud jsem chtěl porovnat výstupy z D300a D7000, pak pochopitelně vypnu všechna vylepšovátka. ;-)
FotoABC
Návštěvník

Odeslat příspěvekod player 1. 12. 2011 17:19

a zamerne pridal saturaci, aby ten sum videli dobre i ti s mene citlivym zrakem


Pokud tomuhle souveti Tomasi nerozumis, je veskera dalsi diskuse s tebou zcela zbytecna. Nicmene presto zareaguju na zbytek.
ale opravdu nevím, zda zaostřený běžící kůň či pes může tuhle zkušenost vyvrátit.

Ujistuju te, ze tvuj znudenej ochocenej dravec leta mnohem pomaleji, nez bezici kun ci pes a to i presto, ze bezi ve snehu. Amaterismus je fotit rychly pohyb na prioritu clony (bez pojistky jmenem auto iso s ohranicenym dostatecne kratkym casem), pak se ti muze stat presne to, co se ti take stalo. A ne, dravec pri 1/250s nemuze byt ostry, kdyz neni perfektne ostry ani pri 1/640s. Clona F4 na cropu pri takhle vzdalenem objektu od snimace dela hloubku ostrosti opravdu velkou. Az mi to vyfotis tak, ze ocas bude vychazet rozostreny, tak se muzem bavit o skutecne schopnem AF-C.
Upozornění administrátora: Odstraněn podpis odporující pravidlům fóra.
player
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod oldbas 1. 12. 2011 18:29

player: nestrachuj se o moji citlivost zraku. Ujišťuji Tě, že vidím naprosto perfektně. Ale nevím, co mám dělat s tím nic neříkajícím výřezem. Mě zajímá celkový dojem fotografie. Ten je téměř stejný a v tištěné podobě bude uplně stejný. A opět souhlasím s Tomášem X. Každá fotka se dá prasit tak dlouho, až je k nekoukání. Ty originály od Tomáše X jsou naprosto bez problémů.
Zřejmě po fotce šmejdíš nosem a hledáš úplně nesmyslné detaily, kterých si 99% lidí při prohlížení fotky nevšimne. Pokud ano, nebude je to zajímat. To zajímá pouze fotoonanisty a mezi ty já nepatřím.
Podle toho výřezu ty zřejmě ano, tak Ti přeji spousty uspokojení, že tvá D7000 je jednička.
Fotím Kanónem
oldbas
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tex086 1. 12. 2011 22:10

tak, tak, souhlasím s oldbasem, srovnáváte chlapci kraviny, někdo jezdí ve 30 let starým fordu a je šťastný a někdo nedá dopustit na svou nejnovější octavii s těmi všemi ABS, ESP apod. Přiznávám, že jsem stará struktura a mám raději poctivou mechaniku, než tu dnešní elektroniku. Jsem spokojeným majitelem D80 (předtím Fuji 6900, E550 a S7000) a že ISO 800 šumí mě nechává chladným. Foťák je na focení, auto na ježdění a mám spousty fotek, které se líbí mě i mému okolí. Takže chlapci nechte těchto žabomyších válek a jděte fotit, pokud se Vám ovšem toto válčení nelíbí víc, než focení :-)
tex086
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Ganec 1. 12. 2011 23:49

oldbas píše:Řekly bych, že D300 dopadla lépe, barvy se mi líbí víc, vypadají přirozeněji. Ale z praktického hlediska je mi to jedno, +- vypadají stejně.
vobec to nevyzera prirodzenejsie
Napriklad tvar ma u D300 neprirodzene zlty nadych.

Player, tvoja ukazka naozaj nebol dobry priklad. Sum v tienoch je skor jasovy ako farebny.
Lepsie by bolo ukazat nieco taketo:
D7000_vs_D300.jpg
výsek z D300 a D7000
D7000_vs_D300.jpg (27.76 ) Zobrazeno 2019 krát

Oldbas, ani teraz nevidis rozdiel?
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod player 2. 12. 2011 00:01

já ho tam teda nevidím, ale třebas mám něco s očima.


Ujišťuji Tě, že vidím naprosto perfektně.


Toto nepotrebuje komentar.
Upozornění administrátora: Odstraněn podpis odporující pravidlům fóra.
player
Návštěvník
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků