Mno, hormóny si nechaj na večer pre frajerku. Neštartuj sa tu.
Nemám patent na rozum, len mám skôr pocit, že je to skôr o charaktere papiera (aj B/W papiere majú rôzny charakter podania). Čo papier nevie od výroby, už ho nenaučíš. Je to hooodne o technike (kalibrácia, chémia, ...). Ak niečo technika dokáže, robí sa pravidelná kontrola a kalibrácia stroja a operátor to nedohnojí, výsledky sú fajn. Akonáhle niečo stroj nevie a ešte aj operátor je na chu.., potom tie výsledky za veľa nestoja. Pri zapnutí FUJI Frontier automaticky prebehne kalibrácia stroja. Tuším sa ani nedá obísť. Takže pravdepodobnosť pokazenia tonality fotiek je minimálna.
Možno niekomu viac vyhovuje Kodak (napr. portréty), ale mne Fuji sadlo hned od začiatku. Nemám kalibrovaný monitor, len som si ho nastavil podľa toho, čo mi vyliezlo prvý krát z labu + nejaká ta šedá tabuľka či farebné terče. Teraz môžem ísť s takmer 100% spokojnosťou do ktoréhokoľvek Fuji labu v BA (TATRAcentrum, TETA, Polus, Radničné námestie v PK...).
Ak niekto našiel Kodak-lab, ktorý mu vyhovuje, gratulujem mu. Mne proste Kodak nesadol dokonca ani na pleťové tóny. Dokonca pri fotke kvetov som nedosiahol správny odtieň v oblasti žltá-oranžová ani na 3. pokus - možno moja chyba. Pri Fuji na 1. Načo budem hľadať inde niečo, čo som už našiel.
Každý nech si nájde, čo mu vyhovuje.
Inak rozdiel medzi papiermi Fuji - Kodak pri svojich a aj väčšine cudzích fotiek rozoznať viem. Hodne záleží od toho, čo zákazník donesie do labu. Rozoznať neviem AGFA od Fuji. Ale tam je to skôr o kvalite naexponovania na papier. Tí, čo používajú AGFA papier, väčšinou majú laby NORITSU. Staršie modely mali viditeľnú mriežku/štruktúru MEDZI pixelmi. Čím bol formát fota väčší, tým bola štruktúra evidentnejšia. Upozorňujem vŕtalov, že nešlo o pixeláciu pri nedostatočnom rozlíšení zdrojových dát. Vyzeralo to podobne ako blízky pohľad na LCD alebo klasický televízor.
Je to ako s vínom. Ak ti chutí, nie je zaujímavá ani cena, ani pôvod, odroda či výrobca. Hlavne, že ti sadlo po všetkých stránkach.