Používáte někdo Topaz Labs?

Všeobecná diskuze o grafických programech pro práci s fotografiemi

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod pemar 7. 3. 2020 07:15

Používáte někdo produkty Topaz Labs? Uvažuji o Sharpen AI, případně JPG to RAW AI.
pemar
Expert

Odeslat příspěvekod landov 7. 3. 2020 08:05

Chcel som vyskusat ten Denoise AI, tak som stiahol trial. Ked som dal otvorit subor, mal som tam iba farebnu "hudbu" - zrejme nejaky konflikt s GPU. Zaroven Topaz nema plugin do LR iba do PS, tak som to hned aj odinstaloval.
landov
Expert

Odeslat příspěvekod Davidof 7. 3. 2020 08:21

Ten Sharpen mám, ale to zpracování i náhledy jsou dost časově náročný (dle recenzí i na relativně výkonných strojích).
https://www.zonerama.com/Davidoff/190455
Davidof
Expert

Odeslat příspěvekod pemar 7. 3. 2020 09:40

Já jsem si stáhl demo verzi Topaz Sharpen AI v 1.4.5 a zkusil jsem tím opravit onu fotografii toho modrého Ara papouška, kterou jsem původně zaostřil na peří místo na oko (no, stane se :-) ), ale jinak to byla kompozičně OK fotka s nerušivým pozadím, takže místo hození do koše jsem jí zkusil "zachránit":

https://live.staticflickr.com/65535/496 ... 4df_5k.jpg

ona je nejen blbě zaostřená, ale kvůli ISO 1,100 trochu šumí a 1/500s asi úplně nestačila na zmrazení pohybu (prostě kandidát na hození do koše).

První pokus jsem udělal s tím, co mám, tj. použil jsem Nik Collection RAW Sharpener, moc to nepomohlo, tak jsem ještě zkusil Nik Collection Output Sharpener a po chvilce ladění jsem se dostal k tomu výsledku:

https://live.staticflickr.com/65535/496 ... 1e9_5k.jpg

Je o trochu lépe zaostřené, ale není to ostré a šum je viditelně větší, viz peří na hřbětě.

další pokus byl s TopazLabs, zkusil jsem režim Focus, ale nebyl jsem s výsledkem spokojen, první zajímavý výsledek přišel při použití režimu Stabilize a nastavení Remove Blur na 65% a
Suppress Noise na 54%:

https://live.staticflickr.com/65535/496 ... c4e_5k.jpg