Tak že ti vadí iOS je irelevantní, neboť MacMini tento systém nepoužívá
-- 20. 11. 2020 19:55 --Jinak co tak pomalu zkouším, tak je vidět, že opravdu dost záleží na tom, je-li aplikace nativní. Chvíli jsem si tam dal trial Affinity Photo a to je fakt brutus, tam se nedá vymyslet operace, která by trvala nějaký měřitelný čas
Zkusím ještě možná nějaký focus stacking, ale už je to dost hledání zátěže za každou cenu.
Ze stejné kategorie jsou ty nadšené reakce na netu kolem videa a hudby - Final Cut i Logic jsou zase už optimalizované a výsledky jsou pro uživatele jiných strojů až deprimující. Tady se klidně dá srovnávat se sestavami na pohled propastně nadupanějšími.
Pokud se ale jede v emulaci přes Rosetta, tak je to jak u čeho a každopádně ztráta to je. Konkrétně Adobe LR Classic i PS je na tom hodně dobře, tam je výkon i přes emulaci výborný, ale nárůst je to už jen proti přece jen slabším Intel sestavám, než třeba ten výše nadhozený homebuild s Ryzenem a slušnou externí grafikou už to lepší nebude. Tedy jsme zas u toho, že je to z hlediska odběru dost absurdní srovnání, ale budiž
Třeba ale u Topaz Denoise a Sharpen moc spokojen nejsem, ten je v Rosetta při finálním exportu pomalejší i proti tomu výše zmíněnému MacMini s i5 6/12core. Uvidíme, on není podle údajů na webu oficiálně podporovaný ani BigSur jako takový, ale tady je každopádně co zlepšovat. Docela zajímavé ale je, že náhledy Topaz dělá na M1 minimálně stejně rychle jako na Intelu, spíš rychleji, kompletní export je ale o dost pomalejší (možná až o polovinu). Mimochodem ale i Topaz už fakticky potvrdil, že optimalizovaná verze bude, prý to ale pár měsíců zabere (verze jen doladěná pro BigSur má být už za pár dní, maximálně týdnů).