Blue cast

Fórum pro všechny, kteří chtějí vylepšit své fotografie. Návody všeho druhu

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod Ganec 10. 11. 2009 23:44

Da sa dako "odstranit" blue cast v zaberoch na vyssie ISO u Olympusov?

Na zaberoch z Olympus PEN pri ISO 1600 sa prejavuje pri ziarovkovom WB modry sum. Pri 3200 ho vidno viac a pri ISO 6400 je namiesto ciernej svetlo modra. Skratka Olympus este nevie odsumomvat na vysoke ISO (tak aby to nevyzeralo neprirodzene).
Da sa toto odstranit dakym RAW procesingom, pripadne v dakom RAW konverznom programe?

Vraj nove DxO (v zabere Canon G10, competitor B ) to dokaze. No ten zatial Olympus PEN nepodporuje. Existuje na to iny pdobny program?
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod irmo 11. 11. 2009 08:04

DxO 6.0 ma podporu olympusu (ak sa nemilim)

osobne pouzivam noiseninja a tam sa da nastavit vsetko.... tak ako v kazdom inom odsumovacom programe.
irmo
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Ganec 11. 11. 2009 08:20

Podla tohto listu to vyzera, ze sice podporuje Olympusy, no PEN tam chyba:
Additional Camera Support
* Olympus E3, E30, E410, E420, E450, E510, E520, E620
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ganec 11. 11. 2009 10:04

Vyzera to, ze Noise ninja skutocne odstrani modre bodky .. ale len do ISO 1600.
No u ISO 6400 to nerobi vobec nic... (mozem uploadnut RAW alebo JPG)

Robil som to asi takto: otvorit subor => profile image => noise flter (nastavil som: show advanced controls, Luminance strength -5, Colors strength 20, sharpening 0%) => remove noise
Da sa este cosi nastavit co by mohlo pomoct?

Toto filtrovanie sa da pouzit len na hotovy JPEG, neda sa pouzit priamo pri RAW konverzii?
(ci je to jedno?)
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod irmo 11. 11. 2009 10:32

jedno to nieje ... nad RAWom by to malo ist o trochu lepsie, ale noiseninja funguje nad JPG.

bez konkretneho RAWu sa mi tazko hovori ake by mali bit nastavenia.... osobne by som aj tak z oly nad ISO800 nesiel tie farby uz su velmi zle pri ISO800++ ...
irmo
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Ganec 11. 11. 2009 11:09

Tu je zaber na ISO 6400 s white ballance ziarovka (RAW je tu).
Obrázek

Je pravda ze saturacia nad ISO 800 je uz slabsia, no mne by to este stacilo.
Predsa len prechadzam z kompaktu...
No ten nadych do modra mi uz vadi.
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod janfran 11. 11. 2009 13:26

Nejlepší je vyvolat RAW s takovým nastavením WB, aby se nádech projevil co nejmíň. Někdy i malý rozdíl ve vyvážení bílé může situaci dost zlepšit nebo zhoršit. Radši tedy zachovat víc z původního osvětlení, než si "dokonalým" vyvážením bílé přivodit problémy s modrými stíny.

Když už modré stíny na fotce jsou, často pomůže odečíst od snímku "fotku tmy" např. s nasazenou krytkou, zhotovenou na stejné citlivosti. Tím se dost zmírní jak celkový modrý nádech, tak hlavně pruhy, táhnoucí se přes celou fotku.

Když odečet vzorové fotky nepomůže (nebo jen málo), je potřeba nejprve srovnat celkovou barevnost, aby se pak měl odšumovací program čeho chytit. To jde udělat křivkami- v tomto případě posunem paty modré křivky doprava na hodnotu 20-30 a dále prohnutím levé poloviny křivky dolů.

Pak už zbývají jenom izolované modré fleky, se kterými si poradí dobrý odšumovací program. V Neat Image je potřeba zaškrtnout políčko "very low frequency", aby program tento druh šumu odstranil. V Noise Ninja je nastavení podrobnější, ale opět jde o to, zaškrtnout na příslušném místě odstranění nízkofrekvenčního šumu. Dalším údajně velmi dobrým programem, který jsem ale nezkoušel, je Topaz denoise. Někdy se může stát, že jsou fleky tak velké, že už je program za šum nepovažuje- pak nezbývá, než celou fotku před odšumem zmenšit. Není to žádná katastrofa, protože fotky na takto vysoké citlivosti jsou stejně většinou koukatelné jen na malých formátech.
janfran
Návštěvník

Odeslat příspěvekod irmo 11. 11. 2009 14:39

v robote nemam updatenuti photoshop, takze RAW tu nespracujem s EP-1 takze iba JPG ... a podlamna to ide lachko napravit color balance - shadows - blue -14 (ale ide to aj krivkami ked stiahnes modru v tmavich miestach)
Vysledok:
Obrázek

ta kosela si to trochu odniesla :-\ , stim by si sa musel asi pohrat trochu cez masky ...
irmo
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Ganec 11. 11. 2009 14:47

Asi takto dokaze vyvolat JPG z RAW nova Bibble 5:
Obrázek
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ganec 11. 11. 2009 15:16

irmo, celkom dobry vysledok... vyzera to ze by JPG stacilo...
Ci mohlo by to byt lepsie (a pohodlnejsie) priamo z RAW?

Len skoda ze sa v grafickych editoroch (teda v ich moznostiach nastavenia .. vyzera ich byt pomerne dost) moc nevyznam, Photoshop nemam a moc sa mi do toho nechce...
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod irmo 12. 11. 2009 08:24

staci lubovlny editor co ma krivky daj si tam blue chanel a stiahni ho v tienoch tzv na pravej strane dole a zvysok krivky nechaj rovnaky (tzv budes potrebovat 2 body na krivke)
irmo
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Ganec 12. 11. 2009 09:24

Dake krivky su aj v Olympus Master programe.

Co mi teda odporucas?
Fotit na automatiku (vtedy je modry sum maly, no nadych do cervena), potom sa pripadne pohrat s nastavenim WB alebo s krivkami v O.M., ci priamo fotit na spravnom (alebo mechanickom) WB?
Pripadne cosi ine?
(napriklad mechanicky nastavit WB a trosku ho doladit priamo vo fotaku?)

Da sa spracovanie v OM dako zoptimalizovat (napriklad hromadne pre ISO 1600 pouzit urcitu krivku)?
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod irmo 12. 11. 2009 12:01

fotit do RAW takze WB nema zmysel riesit :P nechal by som default osobne.

OM som nikdy moc nerobil - lebo jeho rychlot (pomalost) je obdivuhodna ... takze ho pouzivam iba na Updatetovanie+ fotenie cez pocitac (ked potrebujem extremnu sychronizaciu) atd....

Photoshop samozrejme vsetko ma (aj ked nieco ma trochu zlozitejsie) .... ale ci to ma OM neviem ... budes musiet hladat :).
irmo
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Ganec 12. 11. 2009 12:29

Ono je podla mna lepsie ked si nastavim spravnu WB, lebo v OM si mozem vybrat: bud nastavenu WB, alebo jednu z moznosti co dodava fotak.
No ked nastavim priamo ma ziarovku, tak vlastne "prichadzam o jednu moznost".
Asi to budem nechavat na automatiku .. aj ked to robi pri ziarovke cervensie zabery...

janfran píše:Nejlepší je vyvolat RAW s takovým nastavením WB, aby se nádech projevil co nejmíň. Někdy i malý rozdíl ve vyvážení bílé může situaci dost zlepšit nebo zhoršit. Radši tedy zachovat víc z původního osvětlení, než si "dokonalým" vyvážením bílé přivodit problémy s modrými stíny.

Ako sa taketo cosi da nastavit priamo vo fotaku?

Dalsia vec je, ze fotim dost hromadne .. a zvycajne sa mi moc nechce hrat sa s RAW-mi .. ani mi to zatial moc nejde, ani neviem ako sa to naucit, ani nemam na to cas.

Na CD mam okrem OM aj Olympus studio (trial verziu) .. je tam nieco navyse alebo je to aspon rychlejsie?
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod janfran 12. 11. 2009 17:22

Ganec píše:Ono je podla mna lepsie ked si nastavim spravnu WB, lebo v OM si mozem vybrat: bud nastavenu WB, alebo jednu z moznosti co dodava fotak.
No ked nastavim priamo ma ziarovku, tak vlastne "prichadzam o jednu moznost".

Při focení do RAWu nemusíš WB ve foťáku vůbec řešit (takže o nic nepřijdeš), ale to co jsem psal o WB a jeho vlivu na modré stíny platí i při vyvolání RAWu v konvertoru.
Ganec píše:
janfran píše:Nejlepší je vyvolat RAW s takovým nastavením WB, aby se nádech projevil co nejmíň. Někdy i malý rozdíl ve vyvážení bílé může situaci dost zlepšit nebo zhoršit. Radši tedy zachovat víc z původního osvětlení, než si "dokonalým" vyvážením bílé přivodit problémy s modrými stíny.

Ako sa taketo cosi da nastavit priamo vo fotaku?

EP1 má někde v menu položku pojmenovanou "Fine-tune WB" (nebo nějak podobně). Tam si můžeš pro každou předvolbu vyladit barevnost. Můžeš vzít jako základ žárovku a nastavit barvy trochu do tepla, nebo vyzkoušet jinou předvolbu a zase jiný posun, prostě si s tim nějak pohrát. RAW by to řešil líp.
Ganec píše:Dalsia vec je, ze fotim dost hromadne .. a zvycajne sa mi moc nechce hrat sa s RAW-mi .. ani mi to zatial moc nejde, ani neviem ako sa to naucit, ani nemam na to cas.

Editace RAWu nemusí být zdlouhavá, firemní konvertor by měl umět načíst všechna nastavení foťáku, takže bys manipuloval jenom s vyvážením bílé, kdyby to bylo potřeba. Jestli se ale nechceš RAWem vůbec zabývat, nezbyde než si vyladit některou z těch předvoleb pro vyvážení bílé, a pokud se to nepodaří, odstraňovat modrou křivkama, jak už jsem psal já a Irmo. K tomu není potřeba Photoshop, křivky určitě umí i spousta jednodušších programů.
janfran
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Ganec 25. 11. 2009 23:30

janfran píše:EP1 má někde v menu položku pojmenovanou "Fine-tune WB" (nebo nějak podobně). Tam si můžeš pro každou předvolbu vyladit barevnost. Můžeš vzít jako základ žárovku a nastavit barvy trochu do tepla, nebo vyzkoušet jinou předvolbu a zase jiný posun, prostě si s tim nějak pohrát. RAW by to řešil líp.

fakt .. nastavil som si na "ziarovkove WB" volakedy "A"+2 (akoze menej modrej), "G"+1 (a trosku zelenej) .. a este stale to tam mam ;-)
Trosku menej toho modreho sumu tam mozno je, ale s tymi krivkami je to aj tak lepsie...
janfran píše:Editace RAWu nemusí být zdlouhavá, firemní konvertor by měl umět načíst všechna nastavení foťáku, takže bys manipuloval jenom s vyvážením bílé, kdyby to bylo potřeba. Jestli se ale nechceš RAWem vůbec zabývat, nezbyde než si vyladit některou z těch předvoleb pro vyvážení bílé, a pokud se to nepodaří, odstraňovat modrou křivkama, jak už jsem psal já a Irmo. K tomu není potřeba Photoshop, křivky určitě umí i spousta jednodušších programů.

To akoze oznacim vsetky RAW subory, zmenim nastavenie len v jednom a necham vygenerovat vysledne JPG (podla toho jedneho)?
Krivky dokaze aj Olypus master .. (nie v RAW polozke) tiez sa to da hromadne?
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod irmo 26. 11. 2009 08:44

fotoshop vie hromadne cokolvek :P (olympus master nepouzivam....) vo fotoshope si mozez lubovlnu upravu nastavit ako "action" ktoru potom mozez spustit jednym stlacenim ci "image processerom" ktory uroby hromadnu upravu viacerich fotiek.....
(prepac ovladam iba fotoshop do takejto mieri takze ci to ide u inych programov neviem....)

osobne by som moc cestou WB nesiel, pretoze modry sum vznika najme v tmavych miestach zatial co WB ti bude menit farebnost celeho obrazku (aj v svetlych tonoch) preto krivky a nie iba color balance (iked fotoshop ma color balance rozdeleni na svetle, stredne, tmave casti). Najlepsie sa samozrejme vsetky farebne upravy robia v LAB rezime a nie v RGB .....
irmo
Návštěvník

Odeslat příspěvekod janfran 26. 11. 2009 17:09

Ganec píše:To akoze oznacim vsetky RAW subory, zmenim nastavenie len v jednom a necham vygenerovat vysledne JPG (podla toho jedneho)?
Krivky dokaze aj Olypus master .. (nie v RAW polozke) tiez sa to da hromadne?

Přesně tak, ale jak to udělat konkrétně v OM, to už ti neporadím.
janfran
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Ganec 20. 12. 2009 16:57

Pozeral som si recenziu D3s. Bolo tam aj porovnanie s Nikonom D700.
Pozrel som si zabery na ISO 25600 (D3s vlavo, D700 vpravo):
Obrázek Obrázek

Ten sum z D700 mi trochu pripomina ten moj zaber. No na zabere z D3s ziaden taky sum nebadat .. no akoby mal zaber slabsie farby (okrem zltej .. mensi DR?).

Dalo by sa take cosi dostiahnut spracovanim RAW-u?

Na stranke DxO su dake priklady ako by dokazal RAW upravit "DxO Optics Pro" :tleskani , no ten zatial nepodporuje PEN, takze som to nemohol otestovat :-/
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ondrej Bobek 20. 12. 2009 17:19

Nie je to mensim DR, ale vyssim zakladnym odumenim,... mozes vidiet, ze na vysokom ISO ma D700 asi o 1% viac detailov, no vyrazne vyssi sum... Dost dobre mi vysiel aj EOS 1D MkIV z ktoreho (konecne) mozem vyvolat RAWy (sum je prijemnejsi, ako na 5D MkII)
Ondrej Bobek
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ganec 20. 12. 2009 19:00

samozrejme ze je tam ine (vacsie) odsumovanie .. len som si tipol ze algoritmus odsumenia zaroven pracoval aj na principe orezania dynamickeho rozsahu...
(lebo uprava krivky modreho kanalu je vlastne znizenie DR v tomto kanali)

Otazka bola, ci by sa z mojho (do modra zasumeneho) zaberu dalo pomocou ineho RAW prevodnika (napriklad takeho ktory sa nesnazi zachovat cely DR) dal spravit lepsi zaber.
Pripadne ci by sa dal kompletne eliminivat sum podobne ako na zabere z D3s (napriklad aj za cenu niektorych detailov a farieb)
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Daemonius 5. 1. 2010 02:02

Muj pokus.. s RAWem by to šlo asi snáž. :)

Obrázek

Nu při zmenšení se to dá.. ale prostě, pokud chce fotit člověk při horším světle, chce to výbavu..
Daemonius
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod Ganec 17. 2. 2010 10:03

Daemonius píše:Muj pokus.. s RAWem by to šlo asi snáž. :)

Mozes skusit aj RAW?
Sice som ho (tu) ulozil, no ulozisko.sk automaticky po 90 dnoch maze subory co nie su obrazky.

Nahral som ho teda na uloz.to (asi tiež bude zmazaný mesiac po poslednom stiahnutí).
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Daemonius 17. 2. 2010 15:39

Stahnem, ozkoušíme.. chvíli to potrvá.

Obrázek

No nevim, dá se z toho vytáhnout víc detailů, ale šumu to moc nepomůže, snad barvy jsou o něco lepší. ISO 6400 je prostě hrozně moc.. 3200 je max co bych z toho zkoušel vytáhnout, nativních bude stejně 1600.
Daemonius
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod Ganec 3. 3. 2010 23:21

Vyzera to, ze je este jedna moznost: nefotit na WB "ziarovka" (vlavo), ale "auto" (vpravo):
Obrázek Obrázek

Je to zvlastne, ale z RAW-u zaberu ktory som odfotil na WB ziarovka nedokazem spravit taky ako ten ktory mi spravi "auto WB" (kde je cierna ciernou, po modrom sume ani chyru, aj ked je to uplne iny zaber...). Cim viac fotim, tym viac dochadzam k zaberu ze automatika je najlepsia...

Ale uznavam .. ISO 6400 je zbytocnost .. vyzera to ako fotene cez igelit...
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ganec 18. 3. 2010 09:14

Vcera som spravil dalsi pokus:
- vo fotaku som nastavil ziarovkovy WB
- doladil som v nastaveni WB compenzaciu (Amber/red) na +3 (co trosku znizilo modry sum)
- a WB comp (green) na -3 (co zmiernilo zlty nadych)
(vysledny zaber tak vyzera farebnejsi a mierne do cervena .. viac sa mi tak paci)
- nastavil som mierne preexponovanie: +0.7EV (podla histogramu este nenastavali prepaly)

Pri vyvolavani z RAW som zmenil:
- vyvazenie expozicie -0.7EV (cim som vlastne "odsumil znizenim DR")
- saturaciu na -1 (co som vlastne mohol uz vo fotaku)

Vo vyslednom zabere uz nie je modry sum az taky rusivy (ako jpg z fotaka):
P3172764__PEN_iso6400_vytunovane_mensie.jpg
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pety 18. 3. 2010 10:17

Ganec píše:Pri vyvolavani z RAW som zmenil:
- saturaciu na -1 (co som vlastne mohol uz vo fotaku)


Nastavení saturace ve foťáku nemá na RAW vliv - takže jsi to nastavit mohl leda pro porovnání, co to udělá.
Pety
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod Ganec 18. 3. 2010 10:45

.. mal som na mysli pred fotenim .. inak nemusel som to robit vobec

Ja generujem JPG z RAW-u (cez Olympus master) len ked mi JPG z fotaka nesedi.
A to tak, ze vsetky nastavenia mam pouzite z fotaku a pri generovani JPG len menim WB (no toto nastavenie vyzera byt v miestnostiach optimalne takze mozno ani to uz nebudem menit), teraz uz aj expoziciu a len malokedy cosi ine
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ganec 12. 4. 2010 06:26

Co znamena "cliping the black"?

Narazil som na to pri recenzii Canonu S90, kde porovnavaju vystup na ISO 3200 z fotaka a z ACR:
Obrázek Obrázek

co vlastne JPG engine vtedy robi?
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Daemonius 12. 4. 2010 18:52

To prostě ořízne černou.. cokoliv co se blíží k černé barvě se změní na černou. Vymáznou se tim detaily a ušetří místo trošku.. Je to podobné jako když přepálíš fotku a máš tam jen bílo.

Nevim proč se to dělá, asi kvůli šumu, který je na černé/šedé dost vidět a kompakty zrovna neexcelujou v jeho potlačení. :D
Daemonius
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod Ganec 23. 6. 2010 20:13

Prave som si precital clanok Can You Get Good ISO 6400 from an Olympus E-P1?.

Podla neho spojenim JPG z fotaka a RAW v photoshope sa daju dosiahnut pouzitelne zabery aj na ISO 6400.

Skusil som to na tom mojom zabere, no kedze nemam photoshop, tak:
- prekonvertoval som RAW cez Adobe converter
- v IrfanView som vyrobil ciernobiely JPG: Image => Convert to grayscale
- v Gimp-e som otvoril originalny JPG
- dodal som CB zaber ako layer: Súbor => Open as layers
- pre CB layer som nastavil vo vrstvách: Režim => Jas
- a ulozil (zo zlucenim vrstiev)

Vysledok:
Obrázek
Modrý šum to odstránilo pekne.
Je to to čo je popísané v tom článku? Dalo by sa to aj pohodlnejšie?
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod odklizec 23. 6. 2010 21:39

Zkusil jsem to prohnat pres LR3, jen tak narychlo jsem tam neco naklikal a prijde mi ten vysledek lepsi? A hlavne se clovek tak nenadre ;)
Obrázek

Luminancni sum by se asi dal jeste trsoku vylepsit. Bud pridat nebo ubrat, zalezi jak moc sneses zrna nebo ztratu detailu?

Tu mas LR3 preset. Zkus si to na trialu treba.
http://www.ulozisko.sk/304558/pen_iso6400.lrtemplate
Cely vtip je v potlaceni konkretnich odstinu modre/fialove. Barevna redukce odstrani urcity typ barevneho sumu, ale porad tam zustane hodne modreho/fialoveho bordelu. Takze se to musi trosku rucne poladit. Muze se samozrejme stat, ze ti pak odejde i saturace na mistech, kde bys to asi nechtel. Holt je to neco za neco ;)
odklizec
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Daemonius 23. 6. 2010 22:16

To co dělaj je kombinace odšumovaného JPEG a RAW, který přidá dodatečnou ostrost detailů. Teoreticky to jde nasimulovat i jinak, ale myslim, že bez skutečného JPEG a RAW to nebude mít jaksi patřičný výsledek.

Je trošku jednodušší pořídit si kameru co skutečně umí ISO 6400 a u EP-1 nebo 2 zůstat u rozumných hodnot..

Se svýma RAW souborama sem zkoušel taky dost šílené věci, ale došel sem k tomu, že člověk by měl využívat naplno, nicméně pokud je něco nad hranice vybavení tak to prostě buď nefotit, nebo koupit lepší. m4/3 má své výhody, ale taky nevýhody.. člověk se s tim musí buď poprat, nebo upgradovat.

Moje další stanice je z těhle důvodů něco na úrovni D700. :)

PS: Selektivní odstranění barvy je přesně to co sem zkoušel ve svém příspěvku předtím..
Daemonius
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod Ganec 27. 6. 2011 14:35

Vyzera to, ze si kupim E-P3 ked ho vydaju ;-)

Mal by mat opraveny aj tento modry sum:
Maciek> ISO 12.800, if the blue channel will improve, it may make sense.
admin> I have been told the blue channel has been improved!!!
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Daemonius 27. 6. 2011 17:52

Jo ten sensor by měl být vylepšený po všech směrech. Nicméně pokud si koupíš G3, tak to ani nemusíš řešit. :D
Daemonius
VIP uživatel


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků