Focení venkovních portrétů - zahrada

Fotografové radí fotografům: kompozice, použití filtrů, příklady

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod Petr Luňák 16. 4. 2014 15:55

A zase ta schiza...

Puntik píše:Konverzní filtr částečně sjednotí barvu rozdílných zdrojů světla. V toto případě je lhostejné, zda je filtr na reflektoru, nebo na objektivu.


Ne, neni to lhostejne, viz praxe vyse.
Upozornění administrátora: Odstraněn podpis odporující pravidlům fóra.
Petr Luňák
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Puntík 16. 4. 2014 16:04

Tuto větu je nutné chápat v kontextu, jenom naiva si může myslet, že když je jedno světlo červené a druhé zelené, že po průchodu modrým filtrem budou stejné (modré). Filtr barvy sjednotí pouze v tom případě, že jedno světlo bude obsahovat úplné spektrum. Tedy bude bílé a filtr bude mít odpovídající opacitu.

Bohužel onen pokus-praxe je úplně jiný, než čeho se event. obával lukas HE.
Naposledy upravil Puntík dne 16. 4. 2014 16:09, celkově upraveno 1
Puntík
Návštěvník

Odeslat příspěvekod antoninn 16. 4. 2014 16:09

Puntíku, mohl bys prosím tedy provést ten test vlastními silami správně tak, aby neobsahoval "nedostatky" a dát sem výsledky? Pro odborníka tvého formátu by to přeci neměl být problém, ne?
antoninn
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Puntík 16. 4. 2014 16:13

antoninn, ten pokus si můžeš udělat sám. Pohleď na bílou zeď přes červené sklíčko a pak zhasni a přes to červené sklíčko na ní pusť světlo baterky. Patrně uvidíš stejnou barvu. Jinak nesprávně provedeným pokusem se dá popřít i to, že země je kulatá.

Zdravím
Puntík
Návštěvník

Odeslat příspěvekod kozakm 16. 4. 2014 16:30

Krabice od sluchátek nasvícená bleskem je logicky stejná. Zatímco ale pozadí (nasvícené okolním světlem žárovky) na druhé fotce je víceméně barevně neutrální, na třetí fotce je výrazně teplé. Čili filtr na blesku funguje, filtr na objektivu je k ničemu.
kozakm
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Puntík 16. 4. 2014 16:38

Krabice od sluchátek je stejná, ať je filtr tam či tam. Tedy funguje. Bezesporu není k ničemu. (Není bílá, bylo nastavené špatně WB.) Proč se stejný efekt neprojevil i na pozadí. Čekal jsem vysvětlení špičkového odborníka na fotografickou techniku. A zřejmě nejsem sám. Za praktické pokusy lze považovat používání těchto filtrů v případě použití filmových materiálů, vyvážených pro různé barvy den/žárovka. Tam to také - na objektivech - fungovalo.
Puntík
Návštěvník

Odeslat příspěvekod kozakm 16. 4. 2014 16:49

Ani špičkový odborník na fotografickou techniku nedokáže vysvětlit to, co druhá strana nechce pochopit ;)
kozakm
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Puntík 16. 4. 2014 16:53

Nic jsi nevysvětlil. Tím není, že v tomto případě něco nefunguje, když v jiných případech ano. Vysvětlením by bylo - proč. A špičkový odborník ví. Buďto takto, nebo byl pokus patrně nesprávný. Proč se změnilo spektrum světla na pozadí a na bílé ploše ne. Děkuji.
Puntík
Návštěvník

Odeslat příspěvekod kozakm 16. 4. 2014 16:59

Protože na pozadí svítí jiné světlo než na popředí?
kozakm
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Puntík 16. 4. 2014 17:15

Nesouhlasím, pokud bylo změněno vyvážení bílé a světlo bylo změněno pouze na pozadí, musel by být rozdíl v popředí s nebo bez filtru na objektivu. Není možné, aby objektiv viděl onu bílou plochu bez i se žlutým filtrem stejně za stejně nastavené bílé. Tedy na pozadí svítí pokaždé jiné světlo, objektiv se také dívá bez a přes filtr.
Puntík
Návštěvník

Odeslat příspěvekod kozakm 16. 4. 2014 17:18

Tohle musí být nějaké sofistikované trollování, přiznej se ;)

Indicie č. 2: Na druhé fotce je oranžový filtr na blesku.
kozakm
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Puntík 16. 4. 2014 17:37

Ano, rozumím. Blesk dostal filtr, vyvážení bílé bylo tedy v souladu s ním tedy změněno. Ploška zůstala díky (dejme) tomu bílá - ale změnila se barva pozadí. - Přesunul se filtr na objektiv, změnilo se světlo (blesk bez filtru) ale vyvážení bílé + barva plošky na kterou teď svítí blesk - zůstala. Tedy filtr funguje. Změnila se ovšem opět barva pozadí. Proč ono ano a proč ploška ne. Svítil na ní také blesk, jednou s a podruhé bez. Pozadí se mění ploška ne. A protože to ve filmu fungovalo, fotili s tím miliony lidí, něco není v pořádku. Nejde o trolování, ale o vysvětlení. Nám i budoucím. :-)
Puntík
Návštěvník

Odeslat příspěvekod kozakm 16. 4. 2014 17:56

Foceni na film na denni svetlo v interieru a michani dvou ruznych zdroju svetla spolu nesouvisi, tak to sem porad netahej
kozakm
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Puntík 16. 4. 2014 18:30

Myslím, že souvisí. Když vyfotím scénu ozářenou dvěma světly s nějakým barevným filtrem, budou mít obě světla posunuté spektrum. A to ať je filtr před bleskem, nebo objektivem. To si může vyzkoušet každý. Jak to ovšem využije v praxi, jeho věc. Snímek s bleskem (poslední) + zafiltrované snímky. Ten sytější je filtr (stejný) na objektivu. Daleko lépe překryl sluneční světlo než ten na blesku.
IMGP0923.jpg
IMGP0924.jpg
IMGP0930.jpg


Dodám ještě, že daleko průkaznější by to bylo, kdyby část stěny měla zelenou barvu, která by svůj odstín nezměnila.
Puntík
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Petr Luňák 16. 4. 2014 19:14

Obrázek
Upozornění administrátora: Odstraněn podpis odporující pravidlům fóra.
Petr Luňák
Návštěvník
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků