Focení venkovních portrétů - zahrada

Fotografové radí fotografům: kompozice, použití filtrů, příklady

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod lukas_highenergy.cz 14. 4. 2014 20:53

chel píše:Jak by mela cilova fotka psa s panem vypadat? Ukaz neco co je na netu. At se nebavime kazdy o necem jinem.


Pes a pán něco dělaj, sou ostrý a za nima je jednobarevný pozadí nerušící pozadí... Tohle konkrétně je k článku jak rehabilitovat psa pomocí takových těch balančních pomůcek. Fakt žádný umění :-) Akorát ušetřim spoustu času, když to nebudu muset fotit v ateliéru.
lukas_highenergy.cz
Moderátor

Odeslat příspěvekod Puntík 14. 4. 2014 20:56

kozakm píše:
Puntík píše:Kozakm, rozpomeň se, prosím, cos dělal, když's měl fotit na denní diák pod žárovkou nebo opačně.


Jak to souvisí s mícháním blesku a denního světla?

Promiň, ale tohle mám vysvětlovat já tobě ? :-) Souvisí to spolu tehdy, když už bude mít to denní světlo (brzy ráno/večer, nebo odrazem) podobné/výraznější zabarvení, jako světlo umělé. :-)

lukas_highenergy.cz píše:.... Napadá Vás nějakej možnej problém? Napadá mě akorát různá barva světla (venkovní x blesk). ....

Pokud žádný problém nebude................... :-)


Zdravím
Puntík
Návštěvník

Odeslat příspěvekod kozakm 14. 4. 2014 21:02

Puntík píše:
kozakm píše:
Puntík píše:Kozakm, rozpomeň se, prosím, cos dělal, když's měl fotit na denní diák pod žárovkou nebo opačně.


Jak to souvisí s mícháním blesku a denního světla?

Promiň, ale tohle mám vysvětlovat já tobě ? :-) Souvisí to spolu tehdy, když už bude mít to denní světlo (brzy ráno/večer, nebo odrazem) podobné/výraznější zabarvení, jako světlo umělé. :-)


A blesk bude mít večer jakou barvu?
kozakm
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Puntík 14. 4. 2014 21:05

kozakm píše:A blesk bude mít večer jakou barvu?


Patrně stejnou, jako (i předloni) v poledne.

Zdravím
Puntík
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Mikeczcz 14. 4. 2014 22:01

Petr Luňák píše:
Asi tve nadseni zklamu, ale foceni na film, o kterem clanek pojednava, je neco diametralne odlisneho, nez digital. Navic tam neni ani carka o blesku, to jen tak na okraj.


Ono se žádné velké nadšení nekoná. Jenom mi, po zevrubném průzkumu, Puntík nepřišel tak úplně mimo, jak mnohdy bývá a reakce mi nepřišla úplně adekvátní. Nepředstírám, že jsem odborník na konverzní filtry a na filmu už vůbec ne. Ale to je snad z toho mojeho příspěvku cítit.
Mikeczcz
Návštěvník

Odeslat příspěvekod chel 15. 4. 2014 08:57

lukas_highenergy.cz píše:
chel píše:Jak by mela cilova fotka psa s panem vypadat? Ukaz neco co je na netu. At se nebavime kazdy o necem jinem.


Pes a pán něco dělaj, sou ostrý a za nima je jednobarevný pozadí nerušící pozadí... Tohle konkrétně je k článku jak rehabilitovat psa pomocí takových těch balančních pomůcek. Fakt žádný umění :-) Akorát ušetřim spoustu času, když to nebudu muset fotit v ateliéru.

Ja ti nevim, ale tohle se venku nedela, protoze to nema smysl .. jednolite pozadi muze byt klidne dlouha louka, kde je videt trava, horizont a obloha .. nema smysl fotku kastrovat venku pouzitim fotopozadi. Videl jsem to jen jednou na cernem pozadi, ale to bylo kvuli pouziti strikajici vody. Fotograf chtel zmrazovat kapky ve vzduchu vysokym casem. Tak sli na slunko. Pokud to vazne budes chtit udelat, tak se ti do toho bude motat okolni svetlo.
Světlo, to je, oč tu běží.
chel
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod lukas_highenergy.cz 15. 4. 2014 11:42

re "Ja ti nevim, ale tohle se venku nedela, protoze to nema smysl .. "


No smysl to má ten, že se s danýma lidma dohodnu, že se sejdeme o něco dřív, uděláme fotky a pak půjdou normálně na cvičák. Tzn. hodinka času navíc.

Pokud je budu chtít dostat do ateliéru, tak musim řešit - kdo má kdy čas aby vyzvednul psa po práci a přijel do ateliéru, že se tam blbě parkuje, kdy je v ateliéru volno, že se lidi zdrželi v práci a nedorazí atd.

Fotografickej význam to nemá, ale z hlediska realizace mi to dost usnadní práci.
lukas_highenergy.cz
Moderátor

Odeslat příspěvekod chel 15. 4. 2014 14:17

Znicis si pozadi. Pokud papir tak to bude na vyhoz a i latka na nerovnem podkladu dostane zabrat.
Světlo, to je, oč tu běží.
chel
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod lukas_highenergy.cz 15. 4. 2014 14:38

No kvůli psům beru stejně polypropylen a dám pod něj nějakou podložku - ale spíš se bojim, že se bude "mačkat" na zemi a bude to vidět..


Btw. Moc pěkný fotky na webu :-)
lukas_highenergy.cz
Moderátor

Odeslat příspěvekod Petr Luňák 16. 4. 2014 12:28

Puntík píše:Konverzní filtr částečně sjednotí barvu rozdílných zdrojů světla. V toto případě je lhostejné, zda je filtr na reflektoru, nebo na objektivu.
Je jedno, zda na předmět svítíme červeným světlem, nebo červený filtr předřadíme před objektiv.

Zdravím


A jaka je praxe? Pouzit oteplovaci filtr na blesk pro zarovkove osvetleni:
Obrázek
Zde scena bez filtru, automaticke vyvazeni bile:
Obrázek
Zde nasazen filtr pred blesk, vyvazeni bile 3000K:
Obrázek
Zde nasazen filtr pred objektiv, vyvazeni bile 3000K:
Obrázek

Jak se tomu rika, kdyz se nactena teorie vylucuje s praxi? :hm
Upozornění administrátora: Odstraněn podpis odporující pravidlům fóra.
Petr Luňák
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Puntík 16. 4. 2014 14:52

Tento test je poněkud rozporuplný. Jednak se ve scéně nemíchají dvě světla, resp blesk svou intenzitou zcela vymazal světlo původní a druhak, na bílých plochách krabice sluchátek je vidět, že není bílá správně vyvážená ale - obě bílé plochy, které jsou foceny pod filtry, mají obě cca stejný odstín. Tedy v jejich případě byl účinek obou filtrů srovnatelný.
Je to potvrzení toho, fotíme-li část žluté plochy s částí bílé, oba filtry onu bílou ovlivní přibližně stejně. Rozdíl může být pouze v tom, když jsou oba sice spektrálně stejné, ovšem opacitu (propustnost) má každý jinou.

Bohužel pozadí nelze zodpovědně posoudit, neznáme jeho skutečnou barvu, tedy spektrální odrazivost při denním světle. Můžeme ovšem usuzovat, že jeho skutečná barva je patrně ta na prvním snímku (blesk bez filtru/denní světlo) jak to chápala automatika přístroje, která o blesku ví, tedy žlutohnědá, filtr na objektivu její barvu ponechal čipu téměř beze změny (byl jí barvou blízký) deformoval pouze barvu bílé plochy do podobného odstínu, jako filtr blesku.

Tedy myslím, že filtr na objektivu se zachoval správně, když barvu pozadí (spektrálně blízkou) nechal bez povšimnutí (když budu fotit žlutou pod žlutým filtrem, nemůže zezelenat),posunul pouze barvu plochy bílé . Ambientní odraz zůstal, umělý (na bílém) byl upraven. Ale nevím, u onoho pokusu jsem nebyl.

Zdravím
Naposledy upravil Puntík dne 16. 4. 2014 15:17, celkově upraveno 1
Puntík
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Petr Luňák 16. 4. 2014 15:15

Lez uz ve druhe vete, bravo :D

"Jednak se ve scéně nemíchají dvě světla"

Zbytek tech zbleptu ani nebudu komentovat, vsichni jiz zname Puntikokolovratek.
Upozornění administrátora: Odstraněn podpis odporující pravidlům fóra.
Petr Luňák
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Puntík 16. 4. 2014 15:20

Dobrá, je li sluchátková krabice nasvětlena něčím jiným, účinky obou filtrů jsou na ní cca stejné. To popřít nelze. Filtr na blesku ovšem zboural pozadí.
Puntík
Návštěvník

Odeslat příspěvekod kozakm 16. 4. 2014 15:30

Máš mou pochvalu a podporu, Petře. Já se nakonec rozhodl, že mi Puntík za podobný test nestojí.
kozakm
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Puntík 16. 4. 2014 15:33

kozakm, vážně ty bílé plochy na krabici sluchátek vidíš každou jinak ? Podle mne to je v pořádku, umělé osvětlení zůstalo, bílá šla do posunu. Jinak je něco špatně někde jinde. Že ti za něco nestojím já, je věc jiná. ale pokud se prezentuješ jako odborník na techniku, dokonce špičkový, vysvětli rozdíl, prosím. Děkuji.
Puntík
Návštěvník

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků