Focení venkovních portrétů - zahrada

Fotografové radí fotografům: kompozice, použití filtrů, příklady

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod lukas_highenergy.cz 14. 4. 2014 15:13

chel píše:
lukas_highenergy.cz píše:Tady je misto k zamysleni. Proc se davaji platna nebo papir pozadi do atelieru? Aby bylo jednolite pro pozdejsi upravu nebo spise proto, aby nebo spise zakrylo hnusnou zed za platnem. Takze si davam otazku proc tahat pozadi, co mi degraduje fotku, kdyz mam mnohem lepsi podminky nez foceni v atelieru?? Proc toho panicka a psa proste nevyfotis na trave?


Zajímavá úvaha - já většinou fotim v ateliéru z důvodu, že potřebuju vyfotit něco tak, abych měl prostředí (světlo, pozadí) plně pod kontrolou. Což venku nemam. Tzn. pozadí v ateliéru používám ne proto, že tam mají hnusně vymalováno, ale proto, že takový pozadí chci (obvykle v kombinaci s velkou HO)... Tzn. i to plátno venku řešim proto, že tam chci třeba šedý jednotlitý pozadí. Navíc pokud chci "všechno ostrý", tak by stromy v pozadí asi nebyly to pravý. A akorát se mi nechce tahat daný lidi, co stejně vidim na cvičáku a využívám je jako modelky, v jinej den do centra města, kde mam k dispozici ateliér...
lukas_highenergy.cz
Moderátor

Odeslat příspěvekod Němec Jan 14. 4. 2014 16:16

Já bych se také nejspíše snažil venku fotit bez nějakého pozadí.

Při rozumné vzdálenosti od pozadí bych se při vhodné cloně a ohnisku hloubky ostrosti nebál, můžeš si pomoct bleskem a pozadí podexponovat.

Fotil jsem jednou s pozadím venku, na klasických dvou stojanech, foukal vítr a byl to pěkný opruz :D
Němec Jan
Návštěvník

Odeslat příspěvekod kozakm 14. 4. 2014 16:40

Puntík píše:asi bych volil slabý konverzní (oteplovací) filtr na objektiv, se kterým bych vyvážil bílou a který by částečně srovnal největší křiklavosti plenér/blesk.


Oteplovací filtr na objektiv pomůže při focení s bleskem venku přesně čemu?

Zdravím.
kozakm
Návštěvník

Odeslat příspěvekod lukas_highenergy.cz 14. 4. 2014 16:48

Němec Jan píše:Já bych se také nejspíše snažil venku fotit bez nějakého pozadí.


Bílý/šedý/černý pozadí venku neudělám (natož třeba při FF a f8), ať budu stát kdekoliv... Ale ten vítr je dobrá poznámka. I 1,6tka pozadí už je docela plachta.
lukas_highenergy.cz
Moderátor

Odeslat příspěvekod Petr Luňák 14. 4. 2014 18:07

kozakm píše:
Puntík píše:asi bych volil slabý konverzní (oteplovací) filtr na objektiv, se kterým bych vyvážil bílou a který by částečně srovnal největší křiklavosti plenér/blesk.


Oteplovací filtr na objektiv pomůže při focení s bleskem venku přesně čemu?

Zdravím.


Ze mu nebude zima preci :mrgreen:


Puntík píše:L-H, bohužel se barva denního světla dost mění, slunce, stín, zataženo, poledne, večer, asi bych volil slabý konverzní (oteplovací) filtr na objektiv, se kterým bych vyvážil bílou a který by částečně srovnal největší křiklavosti plenér/blesk.

Zdravím


Ja uz se fakt potento smichy :lol:
Filtr pred objektivem zcela logicky otepli veskere svetlo jim prochazejici, tedy jak to umele, z blesku, tak to prirozene. Inu opet rada k nezaplaceni :tleskani :D
Upozornění administrátora: Odstraněn podpis odporující pravidlům fóra.
Petr Luňák
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Puntík 14. 4. 2014 18:15

Konverzní filtr částečně sjednotí barvu rozdílných zdrojů světla. V toto případě je lhostejné, zda je filtr na reflektoru, nebo na objektivu.
Je jedno, zda na předmět svítíme červeným světlem, nebo červený filtr předřadíme před objektiv.

Zdravím
Puntík
Návštěvník

Odeslat příspěvekod kozakm 14. 4. 2014 18:26

Predpokladam, ze by pro tebe nebyl problem vyrobit srovnavaci foto, hm?
kozakm
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Puntík 14. 4. 2014 18:31

Kozakm, rozpomeň se, prosím, cos dělal, když's měl fotit na denní diák pod žárovkou nebo opačně.

Pro větší názornost - pokud bude část bílé plochy osvětlena bílým světlem a část žlutým, budou se při nasazeném identicky žlutém filtru na objektiv jevit žluté obě. A při vyvážení bílé na žlutou, budou na snímku obě plochy bílé.

Zdravím
Puntík
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Mikeczcz 14. 4. 2014 18:34

Já nevim no, pět vteřin na googlu a nebyl bych k Puntíkovi tak tvrdý. http://www.fotorozcestnik.eu/filtry-dil-5-konverzni-a-barevne-filtry.html

Druhým je filtr vhodný pro kombinované osvětlení zářivkou a denním světlem, nebo pod zářivkami typu Daylight, označovaný FL-DAY nebo F-DL.
Mikeczcz
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Puntík 14. 4. 2014 18:40

Mikeczcz, děkuji. Vidím, že toho víš o fotografování poměrně hodně, při nejmenším tolik, aby ses z toho nemusel, jako PL, potento...... :-) :-D

Zdravím
Puntík
Návštěvník

Odeslat příspěvekod T-Lama 14. 4. 2014 20:05

Puntík píše:Konverzní filtr částečně sjednotí barvu rozdílných zdrojů světla. V toto případě je lhostejné, zda je filtr na reflektoru, nebo na objektivu.
Je jedno, zda na předmět svítíme červeným světlem, nebo červený filtr předřadíme před objektiv.

Zdravím

A ve chvíli, kdy mícháme dva zdroje světla, to pomůže čemu? :hm

Mikeczcz píše:Já nevim no, pět vteřin na googlu a nebyl bych k Puntíkovi tak tvrdý. http://www.fotorozcestnik.eu/filtry-dil-5-konverzni-a-barevne-filtry.html

Druhým je filtr vhodný pro kombinované osvětlení zářivkou a denním světlem, nebo pod zářivkami typu Daylight, označovaný FL-DAY nebo F-DL.


Pokud jsi četl víc než nadpis, pak jistě tato část "Další skupinou filtrů jsou konverzní filtry. V digitální fotografii pomalu ztrácejí své opodstatnění, neboť jejich funkce lze velmi dobře nahradit správným nastavením bílé barvy přímo ve fotoaparátu. Nebo změnou teploty osvětlení již hotového snímku v nějakém fotoeditoru." napoví, že to je vcelku zbytečné. ;-)

Co smysl má, jsou konverzní a barevné filtry na blesk v kombinaci s vyvážením bílé, s tím se dají dělat kouzla.

A ještě jedna věc, pokud jde o odraznou desku, nevím jak ostatním, ale mně se obvykle nedostává rukou, abych mohl používat zároveň desku i foťák. Asistenta nemám a dávat kvůli tomu jedno či druhé na stojan/stativ není právě flexibilní.
T-Lama
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Petr Luňák 14. 4. 2014 20:10

Mikeczcz píše:Já nevim no, pět vteřin na googlu a nebyl bych k Puntíkovi tak tvrdý. http://www.fotorozcestnik.eu/filtry-dil-5-konverzni-a-barevne-filtry.html

Druhým je filtr vhodný pro kombinované osvětlení zářivkou a denním světlem, nebo pod zářivkami typu Daylight, označovaný FL-DAY nebo F-DL.


Asi tve nadseni zklamu, ale foceni na film, o kterem clanek pojednava, je neco diametralne odlisneho, nez digital. Navic tam neni ani carka o blesku, to jen tak na okraj.
Upozornění administrátora: Odstraněn podpis odporující pravidlům fóra.
Petr Luňák
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod chel 14. 4. 2014 20:15

chel píše:
lukas_highenergy.cz píše:Ať nezakládám nový vlákno - zkoušeli jste někdo venku fotit "ateliérový" fotky? Tzn. klasicky před pozadim? Občas potřebuju nafotit nějaký fotky ve stylu "pes a páníček něco dělaj" a tahat kvůli tomu všechny do ateliéru je časově náročný. Tak mě napadlo vyndat pozadí někde na cvičáku, 2blesky, odpalovač a vyfotit to tam. Žádný umění nebo složitý svícení... Napadá Vás nějakej možnej problém? Napadá mě akorát různá barva světla (venkovní x blesk). Budou jen na web (max 1200px) nebo tisk v časopise tzn. ISO zas tak moc neřešim....

Tady je misto k zamysleni. Proc se davaji platna nebo papir pozadi do atelieru? Aby bylo jednolite pro pozdejsi upravu nebo spise proto, aby nebo spise zakrylo hnusnou zed za platnem. Takze si davam otazku proc tahat pozadi, co mi degraduje fotku, kdyz mam mnohem lepsi podminky nez foceni v atelieru?? Proc toho panicka a psa proste nevyfotis na trave?

Jak by mela cilova fotka psa s panem vypadat? Ukaz neco co je na netu. At se nebavime kazdy o necem jinem.
Světlo, to je, oč tu běží.
chel
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Puntík 14. 4. 2014 20:19

Puntík píše:Konverzní filtr částečně sjednotí barvu rozdílných zdrojů světla. V toto případě je lhostejné, zda je filtr na reflektoru, nebo na objektivu.
Je jedno, zda na předmět svítíme červeným světlem, nebo červený filtr předřadíme před objektiv.


T-Lama píše:A ve chvíli, kdy mícháme dva zdroje světla, to pomůže čemu? :hm


Odpověděl jsem příkladem desky osvětlené bílým a žlutým světlem. Konverzní filtry chápány filmovou klasikou skutečně při možnosti vyvážení bíle nemají smysl. Ovšem jejch účinek při dvou rozdílných zdrojích světla může být vítaný a o ty jde. Protože (ještě jednou) je lhostejné, zda je filtr nasazen na zdroj (blesk) nebo objektiv. V obou případech odfiltrovává ze snímku (!!) nežádoucí "přebytečné" spektrum jednoho ze světelných zdrojů. Na blesku část spektra vyslaného, na objektivu tutéž část spektra odraženého scénou.
Spektrum světla, totožného s barvou filtru, nechává projít beze změny.

Zdravím
Puntík
Návštěvník

Odeslat příspěvekod kozakm 14. 4. 2014 20:47

Puntík píše:Kozakm, rozpomeň se, prosím, cos dělal, když's měl fotit na denní diák pod žárovkou nebo opačně.


Jak to souvisí s mícháním blesku a denního světla?
kozakm
Návštěvník

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků