Dolgor píše:...Jinak ta ekvivalence je složitá. Nelze vždy dát rovnítko mezi základním světelným objektivem pro FF za 5 tisíc a high-end optikou pro crop za 6-8x tolik. Ta high-end optika pro crop bývá lépe korigovaná a na obrazu je to znát. HO je třeba stejná, ale kvalita bokehu, aberace, ostrost můžou být lepší.
Lacné svetelné 50-ky na FF boli kapitola sama o sebe .. o tých dnes už snáď každý vie, že sa na ne nedalo spoľahnúť...
Ale ako čerstvý majiteľ mZuiko 45/1.2 PRO už chápem aj tie ďalšie veci o ktorých píšeš
Bokeh som doteraz neriešil, ale po
príspevku ktorý porovnával Zeiss 35/1.5 a Sony 35/1.8 som si to začal všímať.
No a táto 45-ka v bokehu vyzerá úplne inak: jej "guličky" sú viac rozmazané, takže celkový záber vyzerá ako by bol fotený ešte na nižšej clone (podobne ako ten Zeiss, ktorý na rovnakej clone vyzeral inak).
Tie nové Nikon S na F/1.8 - o ktorých píšeš - by rozmazaním pozadia tiež mali byť podobné .. vraj ako F/1.4 na DSLR
(síce som ešte porovnanie nevidel, ale nemám dôvod tomu neveriť, keďže "som to už zažil na vlastnej koži")
Ale ešte aj v ďalších veciach u tej 45-ky cítim rozdiel:
- napríklad "hviezdičky" u nočných záberov svetiel po zaclonení vyzerajú krajšie.
.. dokonca aj pri naplno odclonenom skle vyzerajú nočné svetlá lepšie: majú menej "duchov"
-- 30. 10. 2019 01:30 --Davidof píše:Pro MFT nelze doufat, že by se mělo vyrovnat FF v těch luxech, zjednodušeně řečeno. Podle mě to ani nemají v plánu, protože by to nejspíš bylo dražší než ty FF objektivy.
Tiež si myslím, že extrémne svetelné sklá tak rýchlo nevzniknú. Ak vôbec.
Nie kvôli tomu, že by boli drahšie, alebo ťažko vyrobiteľné .. ale je to proste v rozpore zo smerovaním výrobcov:
=> poskytnúť čo najskladnejší systém
Davidof píše:Celkově bych taky řekl, že do té problematiky promlouvá i vývoj zpracování obrazu - dnešní foťáky dávají velmi dobré výsledky pro hladiny osvětlení, které byly před deseti lety absolutně nereálné.
Toto môže byť ďalší dôvod: všetky výhody svetelnejšieho skla sa v podstate dajú nahradiť "digitálnym spracovaním".
(lepšou technológiou, multi-záberovým processingom, smart technikammi, ..)
Dnešné mobily už aj rozmazanie pozadia dokážu spraviť digitálne.
(dokonca sa "sila rozmazania" dá voliteľne nastaviť aj v postprocessingu, netreba na to myslieť počas fotenia)
Mať extrémne svetelné sklo - len kvôli rozmazanému pozadiu - tým tiež stráca na význame.