Dvojčata, Newton, fyzika

Diskuze na témata, která se vůbec netýkají digitálů

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod Allien driver 21. 1. 2020 16:39

BigglesO27 píše:To bezpochyby - třeba dement by se místo pohybu sítí mohl leda cukat pod sítí...Tak na to mysli, až budeš zase psát sra.čky a šířit nesmysly. Svoboda (i ta projevu) jde ruku v ruce se zodpovědností. A zjevně jsem se trefil - jak překladem, tak diagnózou (což pochopitelně nemáš šanci/schopnost pochopit). Už jen proto, že opět chybí v tvém příspěvku jakákoli relevantní FAKTA.

Tak jo, jdeme jsi porovnat tvé (sorry,použijem tvoj slovník) "sra.čky a nesmysly" s faktami po niekoľkých mesiacoch:
BigglesO27 píše:Postupy nejsou nebo žádné neznáš? V prvním případě se fatalně mýlíš, v druhém netuším, proč máš k tomu (nehodám) touhu se vůbec vyjadřovat.
Jaké jsou postupy pro piloty?
A znovu opakuju, že postupy pro ztrátu automatického trimmu stabilizátoru JSOU

tak ako som napísal "postupy žádné" alebo lepšie s "žádným" účinkom:
Stabilizace MCAS se měla aktivovat jen ve velmi vzácných případech, kdy letoun nepatřičně stoupal. Boeing se tedy dohodl s úřady, že systém nemusí uvádět v manuálu pro piloty

Podle listu se posádka etiopského stroje řídila postupem, který doporučil po pádu jiného stroje 737 MAX-8 v říjnu v Indonésii výrobce a schválil ho americký úřad pro letectví FAA. Ve chvíli, kdy systém MCAS, jehož úlohou je zabránit přílišnému zvednutí nosu, které by mohlo vést ke ztrátě vztlaku, nasměroval letadlo k zemi, posádka ho odpojila. Přesto se jim nepodařilo zabránit katastrofě.

BigglesO27 píše:Znáš průběh obou katastrof (myslím výsledky vyšetřování, nikoli výkřiky z "Blesku")?

áno, sú známe od 25. října 2019:
Devět chyb, které vedly k pádu letu Lion Air 610. Podle závěrů vyšetřovatelů KNKT přispěly k havárii tyto faktory a skutečnosti:
Při návrhu a certifikaci Boeingu 737 MAX se vycházelo z předpokladů o reakci posádky, které se ukázaly nesprávné
Na základě nesprávných předpokladů a neúplných informací bylo schváleno, aby systém MCAS závisel jen na jednom AoA senzoru
Systém MCAS závisel pouze na jednom senzoru, což jej činilo náchylným k chybám
Informace o systému MCAS nebyly v manuálu ani v informacích pro piloty, což ztížilo reakci pilotů na splašený MCAS
Upozornění na nesouhlasná data ze senzorů (AOA DISAGREE) nebylo správně zprovozněno, a tak se toto varování neobjevilo
Senzor AoA, který byl do letadla nainstalován, byl špatně kalibrovaný, a kontrola tuto chybu neodhalila
Vyšetřovatelé nemohli ověřit správnou instalaci senzoru (chybí záznamy). Během instalace nedošlo k odhalení chyby.
Neúplné záznamy v přehledu oprav vedly k tomu, že posádka se nemohla poučit z problémů, které se vyskytly během předchozího letu letadla
Velké množství varování se pilotům zobrazilo naráz a nebylo možné je efektivně zvládnout. Bylo to způsobeno obtížností situace i chybami, kterých se piloti dopustili při komunikaci a vyhledávání v manuálu. Tyto chyby se už předtím objevily při výcviku.
Zdroj: https://www.idnes.cz/technet/technika/b ... anicni_kha
BigglesO27 píše: Data bere (momentálně) vždy z jednoho AOA (to není z jednoho, ale z jednoho pro každý let) - jaký to má vliv?

Katastrofický, to Boeing vedel dávno pred nehodami a takto vlastne ako som napísal vedome zabil viac ako 300 ľudí, viď články:
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/o- ... agresivne/
https://www.novinky.cz/zahranicni/ameri ... x-40298513

BigglesO27 píše: Problém je jednak v nedostatečný vycvičenosti
Co bezpochyby podcenili je výcvik zaměřený konkrétně na MCAS, zvláště pro méně celkově procvičené
Já bych spíš žaloval etiopce a Lion za to že škudlili na žárovce (viz i tebou postovanej článek) a mizerně vycvičili svoje piloty.

Zcela chybný závěr moudro, jak je patrné z výše uvedeného a taky co zjistili i mezinárodní vyšetřovatelé:

firma Boeing předpokládala, že piloti budou reagovat během několika sekund na chybně aktivovaný systém MCAS
piloti přitom nevěděli o MCAS a v manuálu o něm nic nebylo
úřad FAA delegoval velkou část certifikace na firmu Boeing
Boeing změnil parametry systému MCAS, aniž by to dal vědět pilotům nebo FAA
Boeing neměl varování o rozcházejících se informacích ze senzorů ve všech letadlech
Boeing napojil systém MCAS jen na jeden senzor

Zdroj: https://www.idnes.cz/technet/technika/b ... anicni_kha

Biggles, tak ako je to s tými tvojimi sr.ačkami? Dokážeš sa z nich vykrútiť? Až nie, tak všetky tie tvoje nadávky, vulgarizmy, urážky automaticky pristanú na tebe.

Na záver:
BigglesO27 píše: Jo a rád bych aspoň jeden přísně tajnej systémv dopravním letadle, kterej se nenajde efektivní dokumentaci

For those who do not yet realize this, in the late 1990’s the U.S. had remote hijacking equipment installed in all civilian airliners, supposedly as an anti-hijacking measure.

Bye moudro
Allien driver
Návštěvník

Odeslat příspěvekod BigglesO27 28. 1. 2020 16:08

tvl, tys zas objevil "Ameriku", všechno, cos bombasticky objevil jsem popsal. To že to nechápeš a zase v tom hamtáš jen dokazuje tvojí neznalost.
Ty "moudro", leda tak kokot drevený, plechom pobitý :D
Edit: Aby ses taky něco dozvěděl. Pokud dojde k překročení určité rychlosti v určité výšce, tak ani pán bůh to letadlo nezachrání. Pozdní manuální odpojení automatiky tak už posádce neumožnilo zabránit nehodě (to je prostě fyzika - taková ta věda, co konspirátorům nejde a dost jim vadí, tak to radši neřeš). Ohledně návrhu Maxu jen tolik, že mělo sice vzniknut radši jiný letadlo, ale DVĚ alpha vanes má B737 odjaktěživa, stejně jako systém "speed trim" a "mach trim". Tenhle "nedostatek" se projevuje u Maxů výrazněji díky zrychlení reakce systému (nutnost odložit kafe a pracovat za beranama rychleji - vycvičenost). MCAS je jen a jen proto, aby si pilot "nevšiml", že sedí v Maxu (posunutí centráže) místo v NG. (Ne)vycvičenost (proto jsou např. z USA reporty o abnormalitách funkce systému a nikoli mrtví jako v Banánistánech) jde ruku v ruce i např. se signalizací (AOA disagree tablo jako optional - škudlení aerolinek nejen na výcviku, ale i na vybavení). Letecká nehoda je vždy řetězení událostí (tu křováckou údržbu (zase škudlení) taky zavinil Boeing?) a jen idiot napíše, že někdo (Boeing) někoho úmyslně zabil...nejspíš proto, aby radostně zkrachoval... Takže aby to pochopil i konspirátor, když se sejde neblbuvzdornej systém, nepříznivé vlivy (závada,atd.), zanedbaná údržba, ne zcela perfektní posádka (na konkrétní mašině Lionu už byl incident s MCAS a člen posádky situaci standardně vyřešil) a třeba vylitý kafe do piedestalu, tak prostě ten lítající krám spadne...drobná nadsázka je použita pro pochopení principu, tím chci říct, že nevím, jestli si polili kalhoty černým nebo bílým kafem :D
A ten tajnej systém, co není v efektivní dokumentaci je teda jakej ty chytráku?
BigglesO27
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Allien driver 28. 1. 2020 18:12

Akýkoľvek ďalší komentár na tvoje príspevky je už mrhanie energiou. Každý súdny človek nech si urobí vlastný záver o tvojom duševnom zdraví a o úrovni tvojej intelincie, ja som si ho urobil už po prvých tvojich príspevkoch a zúčastňoval som sa tejto diskusie s tebou len a len preto, baby pretože si mi vďačne poslúžil na dva účely:
1. ukázať ostatným na tvojom príklade ako fungujú "užitoční idioti"( nemyslím to ako urážku) napr. ako majstri demagógie, ktorí nemajú problém aj tej najväčšej hlúposti (stupidite) nasadiť gloriolu najväčšej múdrosti,
2. a hlavne ukázať tu ostatným na prípade Boeingu ako funguje napr. super demokracia u veľkého brata, kde okrem iného ľudský život (podobne ako v Rusku) nemá veľkú hodnotu.
No a prečo v tomto vlákne? Pretože dvojičky a Boeing MCAS majú veľa spoločného si myslím.
Allien driver
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Allien driver 28. 1. 2020 20:15

Múdrosť žiari a nevädne a ľahko ju uvidia tí, čo ju milujú, dáva sa nájsť tým, ktorí ju hľadajú. Sama obchádza nehodných a hľadá tých, ktorí sú jej hodní." Tak nás poučuje Kniha múdrosti, stará najmenej dvadsaťjeden storočí.
....
Stupidita je najväčšia deštruktívna sila ľudského rodu.“ Stupidita môže byť vlastnosťou aj veľmi inteligentných ľudí, ktorí sú oportunisticky tak zamilovaní do svojho presvedčenia, že nie sú schopní domyslieť jeho osobné ani spoločenské dôsledky. Tejto vraj „múdrosti" chýba práve ono „učenlivé srdce", schopné rozlišovať dobro a zlo, schopné poznávať pravdu."
Allien driver
Návštěvník

Odeslat příspěvekod BigglesO27 28. 1. 2020 21:58

Máš recht, je to plejtvání energii. Prostě nevzdělanýho kokota bez špetky inteligence nemá smysl přesvědčovat. V lepším případě je to na psychologa, v horším na kazajku. Je to tvůj boj. To je totiž to, co tahle "diskuze" ukázala.
PS: Věř, že nemyslíš, myšlení obvykle přináší logické výsledky, to je to co tě míjí.
BigglesO27
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod chvd 29. 7. 2020 23:23

myšlení obvykle přináší logické výsledky

to je ovsem naprosta nepravda :)
Co jsem se zde naucil:
Čím více MPX nebo větší datová velikost, tím více detailů.
Čím větší "dynamický rozsah snímače", tím vhodnější na focení pošmourna, zamračena.
Software neprodáváný v krabicové verzi zákonitě upadá ve vývoji.
chvd
Návštěvník

Předchozí stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků