Hybrid - zrkadlovka, polozrkadlovka a bezzrkadlovka v jednom

Diskuse o přístrojích s výměnnými objektivy bez zrcátka

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod chvd 27. 1. 2020 12:17

Davidof píše:Až na tu implikaci, že všichni z vlákna Sony, Fuji a Olympus jsou lemplové a zaslepené nesvéprávné ovce, je to docela pohodová a zajímavá diskuse.
Sice se vytratilo to původní téma, ale asi to opravdu znamená, že většina uživatelů je spíše přikloněná k jedné nebo druhé technologii.

No pane, zato tahle tvá fabulace křížená s pláčem, to je fakt něco ;) To bude určitě hodně srdíček. :lol:

-- 27. 1. 2020 11:29 --

milann88 píše:Pemar:
na zoomech v tomto ohnisku svetelnost nepotrebuji, prosel jsem si fazemi, ze jsem mel 24-70 F2.8, 24-120 F4 a ted mam 24-85 3.5-4.5, zoom mam zacloneny v krajine, ve meste stejne vetsinou kolem F9, takze mezi objektivy na takove clone prakticky neni rozdil a vahovy rozdil je dramaticky. Zjistil jsem, ze F2.8 mi stejne nestaci na zajimave odpchnuti od pozadi, takze je pro me lepsi mit nesvetelny zoom a k tomu pevne svetelne sklo.

No já si pořizuji 2,8 zoomy třeba i kvůli tomu, že jsem si myslel, že obecně to bývají kvalitnější objektivy s lepší kresbou, ale to jsem se teda asi spletl?
Co jsem se zde naucil:
Čím více MPX nebo větší datová velikost, tím více detailů.
Čím větší "dynamický rozsah snímače", tím vhodnější na focení pošmourna, zamračena.
Software neprodáváný v krabicové verzi zákonitě upadá ve vývoji.
chvd
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Davidof 27. 1. 2020 12:45

wikxzen píše:Společný bajonet je sexy myšlenka, ale prakticky to bude (by byl) zase kočkopes. A pěkně drahý pro všechny. :-)


Možná to nakonec dopadne tak, že bude jen jeden bajonet. Obávám se ovšem, že nebude společný ale ponese značku vítěze.

Pravděpodobně to dopadne tak, že všichni padnou vyčerpáním z lítého boje a Pentax vstane z lavičky, ze které sleduje zápas, protáhne se a řekne: "Mno ..." ;-)
Davidof
Návštěvník

Odeslat příspěvekod milann88 27. 1. 2020 13:59

chvd:

Tak obecne ano, protoze je to brano jako nejvyssi trida zoom objektivy a kdo kupuje takova skla, nechce delat kompromisy, ale v momente kdy neni prirorita foceni na otevrenou clonu, tak se rozdily hodne smazavaji. Na clone F8 uz jsou rozdily opravdu male, staci kouknout na testy skel treba na opticallimits.com a podivat se na Nikkor 14-24 vs. Nikkor 18-35G, nebo Nikkor 70-200 F4 VR vs 70-200 F2.8 VRII, rozdily tam jsou, ale jsou minalni v radech jednotek procent, coz nezohlednuje rozdil ve vaze a cene pri pouziti na cestovani, krajinu, delsi noseni po meste atp., obzvlast pokud jsou ty zoomy doplneny par pevnymi skly.

Problem vidim spis v tom, ze vyrobci se tolik nezameruji na mene svetelne objektivy vyssi tridy, protoze nejsou tak "sexy".
milann88
Návštěvník

Odeslat příspěvekod chvd 27. 1. 2020 15:05

milann88 píše:Tak obecne ano, protoze je to brano jako nejvyssi trida zoom objektivy a kdo kupuje takova skla, nechce delat kompromisy, ale v momente kdy neni prirorita foceni na otevrenou clonu, tak se rozdily hodne smazavaji.

No ale ono to je přeci právě především o tom, že ta světelnost bývá docela využívána, přeci jen světla moc nazbyt nebývá, pokud tedy nefotím třeba v ateliéru konstatně na f8. Navíc výstup z mých pro D500 nenativních zoomů je nesrovnatelný se všemi seťáky, co jsem zkoušel a třeba i s výstupem z Nikon50/1,8. A když vidím rozdíly mezi tím samým na D850, tak to je ještě o pár tříd jinde. Clonění moc nepomůže, obraz se začne obvykle "rozpadat". Ale souhlas, že s rostoucím clomovým číslem se rozdíly umenšují mnohdy.

Na clone F8 uz jsou rozdily opravdu male, staci kouknout na testy skel treba na opticallimits.com a podivat se na Nikkor 14-24 vs. Nikkor 18-35G, nebo Nikkor 70-200 F4 VR vs 70-200 F2.8 VRII, rozdily tam jsou, ale jsou minalni v radech jednotek procent, coz nezohlednuje rozdil ve vaze a cene pri pouziti na cestovani, krajinu, delsi noseni po meste atp., obzvlast pokud jsou ty zoomy doplneny par pevnymi skly.

Tak pokud bych zoomy mel doplnit pevnymi skly, s vahous i urcite vyrazne pohorsim. Jinak jistě, obecně je nej mít "všechny" objektivy, co jsou a vybrat si vždy jen ty nejvhodnější. Já teda ale preferuji jednodušší řešení pokud možno.

Koukal jsem teď na ten opticallimits.com a nějak se mi tam moc nedaří najít nové objektivy navíc ty staré jsou mnohdy testované i na starých tělech (ostatně zastarání obsahu je problém skoro všude - asi to jde ruku v ruce s tím, do jakého pandžábu celkově fotorafie kráčí) ..ale možná jsem jen hledal blbě, ale přes ty seznamy jsem tam jaksi skoro nic z novějších skel nedohledal. No a u těch starších jsou ty rozdíly samozřejmě menší.
Co jsem se zde naucil:
Čím více MPX nebo větší datová velikost, tím více detailů.
Čím větší "dynamický rozsah snímače", tím vhodnější na focení pošmourna, zamračena.
Software neprodáváný v krabicové verzi zákonitě upadá ve vývoji.
chvd
Návštěvník

Odeslat příspěvekod milann88 27. 1. 2020 16:22

Ja vychazim z realne zkusenosti, kdyz jsem Nikkor 24-70 2.8, 24-120 4 i 24-85 3.5-4.5 mel, mel jsem i Nikkor 14-24 2.8, 16-35 4 a 18-35G. Z teleobjektivu v rozsahu 70(80)-200 jsem mel Nikkor 80-200 AF-S, AF-D, Sigmu 70-200 2.8 Macro II, Nikkor 70-200 2.8 VRI, Tamron 70-200 2.8 VC a G2, vedle toho jsem mel i Nikkor 70-200 F4 a stary 80-200 F4 Ais. Vetsinu z nich jsem mel i na telech s velkym rozlisenim a s klidnym srdcem muzu rict, ze bych si nekoupil zadny z tech svetelnych F2.8 zoomu, pokud by nebyla moje priorita fotit na plnou diru.

Dneska je to treba hezky videt na Nikkoru 16-80, skvele sklo a neni extra svetelne, o tom to proste neni, spis jak velke kompromisy chce vyrobce delat.

Tady jsem treba narychlo z FB stahnul fotky z jednoho vyletu pred tremi lety, aby bylo videt na co mi vyhovuje takove reseni, mel jsem D750 24-85, 50 1.8 a 17 3.5, s 24-85 jsem nafotil tak 80% fotek, protoze je maly, lehky a muzu ho mit porad na krku, to 24-70 2.8 bych urcite nemel. Drtiva vetsina fotek je nekde kolem F9 a ani na papire by nebyl problem s kvalitou obrazu a cela sestava mela tak o 150g vic nezli sestava se svetelnym zoomem. (kvalitu prosim nehodnotit, slo to pres tu silenou kompresi na FB) https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing
milann88
Návštěvník

Odeslat příspěvekod chvd 27. 1. 2020 16:56

Já Vám asi zase už ne plně rozumím. Tak píšete, že 2,8zoomy byste si nekoupil, pokud by nebyla vaše priorita fotit na plnou díru, což pokud dobře chápu, tak není, protože pro práci s malou hloubkou ostrosti používáte ta světelná skla. A zároveň píšete, že jste jich(těch 2,8 zoomů) měl "celý dlouhý seznam". Jako o nic nejde, ale nějak si to neumím srovnat dokupy teda, jak to myslíte.

Dneska je to treba hezky videt na Nikkoru 16-80, skvele sklo a neni extra svetelne, o tom to proste neni, spis jak velke kompromisy chce vyrobce delat.

Co na tom má být vidět?
Světelnost tam není konstatní 2,8, protože by to asi bylo obrovské a drahé ne?

Tady jsem treba narychlo z FB stahnul fotky z jednoho vyletu pred tremi lety, aby bylo videt na co mi vyhovuje takove reseni, mel jsem D750 24-85, 50 1.8 a 17 3.5, s 24-85 jsem nafotil tak 80% fotek, protoze je maly, lehky a muzu ho mit porad na krku, to 24-70 2.8 bych urcite nemel. Drtiva vetsina fotek je nekde kolem F9 a ani na papire by nebyl problem s kvalitou obrazu a cela sestava mela tak o 150g vic nezli sestava se svetelnym zoomem. (kvalitu prosim nehodnotit, slo to pres tu silenou kompresi na FB) https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing

Tak pokud Vám to takhle vyhovuje, proč ne. Já bych zase nejraději tak dvě těla + dva objektivy sebou ven. A tímhle abych pokryl co nejvíce toho, co chci fotit.
Ten hmotnostní rozdíl ... jestli tam máte na tom krku třeba 1250 nebo 1700 gramů mi nepřijde teda zásadní...ani jednu variantu bych nenazval pohodlíčkem a na delší výlet bych ji vyloženě na furt na krk nechtěl. Ale jasně, každý to má jinak, to je bez debat.
Co jsem se zde naucil:
Čím více MPX nebo větší datová velikost, tím více detailů.
Čím větší "dynamický rozsah snímače", tím vhodnější na focení pošmourna, zamračena.
Software neprodáváný v krabicové verzi zákonitě upadá ve vývoji.
chvd
Návštěvník

Odeslat příspěvekod pemar 27. 1. 2020 17:09

Pokud člověk fotí na plnou díru, pak u kratších ohnisek nemusí pro optimální efekt stačit ani f1.4 a je to vždy kompromis mezi hmotností a optickým výkonem, případně cenou. U delších ohnisek může stačit f4, sám mám 70-200/4 a 300/4 a spokojenost.

Pokud člověk nefotí na plnou díru, pak maximální optický výkon bývá někde mezi f5.6 a f8, pak už se difrakce začne hodně projevovat. Není problém dát foťák na stativ a použit nejlepší clonové číslo a kvůli DR složit expozici z více záběrů, různé ty východy a západy slunce, mlhovky, ...

Na f5.6 kreslí kdejaký objektiv od kraje do kraje s nízkou aberací a vinětací, ale hodně udělá mikrokontrast a odolnost na protisvětlo. Jinými slovy, jde to nafotit seťákem, ale stejná fotka z Nikonu 14-24/2,8 bude vypadat o hodně lépe, než třeba z 16-85 mm f/3,5-5,6, byť je papírová ostrost skoro stejná, zejména třeba v prostředí, jako jsou Prachovské skály.
pemar
Návštěvník

Odeslat příspěvekod milann88 27. 1. 2020 17:09

Mám většinou světelné sklo na práci a k tomu lehkou alternativu, 70-200 2.8 patří k mým nejpoužívanějším objektivum, protože léta fotím halové sporty. Nejkratší dobu se u mě ohral 24-70 2.8, protože tam vždy raději použiji 35 1.4.

Jasne, každému jak mu to vyhovuje, jen jsem to chtěl dát trochu do nějakého kontextu.
milann88
Návštěvník

Odeslat příspěvekod chvd 27. 1. 2020 17:18

pemar píše:U delších ohnisek může stačit f4, sám mám 70-200/4 a 300/4 a spokojenost.

Tak to já jsem naopak rád, že jsem poslechl kamaráda a tu 70-200 pořídil v 2,8 verzi ... asi by bylo fajn mít obě, ale to je pro mne už přílišná finanční rozežranost.

-- 27. 1. 2020 16:21 --

milann88 píše:Mám většinou světelné sklo na práci a k tomu lehkou alternativu, 70-200 2.8 patří k mým nejpoužívanějším objektivum, protože léta fotím halové sporty. Nejkratší dobu se u mě ohral 24-70 2.8, protože tam vždy raději použiji 35 1.4.
Jasne, každému jak mu to vyhovuje, jen jsem to chtěl dát trochu do nějakého kontextu.

Jo dík, tak téhle formulaci už rozumím myslím zcela.
Co jsem se zde naucil:
Čím více MPX nebo větší datová velikost, tím více detailů.
Čím větší "dynamický rozsah snímače", tím vhodnější na focení pošmourna, zamračena.
Software neprodáváný v krabicové verzi zákonitě upadá ve vývoji.
chvd
Návštěvník

Odeslat příspěvekod landov 27. 1. 2020 17:30

Nikonacku 70-200/4 som mal necely rok a pouzival ju iba na APSC. Lahke a ostre sklo. Ale predal som ju, pretoze som castejsie pouzival Sigmu 50-150/2,8. Prisla mi vhodnejsia ohniskom na APSC...no a co si budeme nahovarat, ta separacia/look 2,8 vs 4 tam proste bol dost jednoznacny.
Naopak 300/4 PF mam uz niekolko rokov a spokojne vyuzivam na APSC aj FF.
Od min.roku, ked som kupil FF Nikon Z6, tak som zasa zacal pokukovat po 70-200 a nakoniec kupil Tamron 70-200/2,8 G2. Aktualne som s tym nadmieru spokojny.

-- 27. 1. 2020 16:33 --

Pris sirokom zoome nevidim pre seba ziadnu pridanu hodnotu, aby som sa tahal s niecim ako 14-24/2,8. Nikonacka Z14-30/4S plne pokryje potreby mojho exterieroveho fotenia .
landov
Návštěvník

Odeslat příspěvekod pemar 27. 1. 2020 17:52

V hale fotím s Nikonem 105/1.4 a teď už třeba i venku plážový volejbal, pevný objektiv mi nevadí a ta světelnost navíc se hodí, má to specifický look jako 200/2. 70-200/2.8 se mi zdála moc těžká a první dvě generace mi nevyhovovaly opticky, teď už mám zase pocit, že pro to nemám využití a pokutuji spíše po 120-300/2,8.

Na 14-30/4 S bych si asi po čase zvykl, ale spíše bych koupil Zeiss 15/2.8. Na druhém konci jsem hodně fotil s tou svojí novou Sigmou 28/1.4 Art, to je parádní sklo i na portrét. Hybrid by byla perfektní kombinace s tím Zeissem.
pemar
Návštěvník

Odeslat příspěvekod landov 27. 1. 2020 17:58

Ano 120-300/2,8 je lakava ohniskom pri danej svetelnosti. Odhliadnuc od ceny mna z toho vzdy "vylieci" hmotnost. No a ako sa poznam...napr. monopod mam uz skoro rok stale v kufri auta a hadajte kolko krat som ho vytiahol ? Ano, spravne...O,OO. :-)
landov
Návštěvník

Odeslat příspěvekod pemar 27. 1. 2020 18:13

Cenu bych skousl a kdyby ne, koupil bych Sigmu Sport, ale job stopper je pro mne kromě hmotnosti jen občasné využití, jako přes kopírák se 70-200/2.8.
pemar
Návštěvník

Odeslat příspěvekod chvd 27. 1. 2020 20:22

landov píše:Od min.roku, ked som kupil FF Nikon Z6, tak som zasa zacal pokukovat po 70-200 a nakoniec kupil Tamron 70-200/2,8 G2. Aktualne som s tym nadmieru spokojny.

Jak moc si prosim te serizoval AF pro jednotliva tva tela?
Co jsem se zde naucil:
Čím více MPX nebo větší datová velikost, tím více detailů.
Čím větší "dynamický rozsah snímače", tím vhodnější na focení pošmourna, zamračena.
Software neprodáváný v krabicové verzi zákonitě upadá ve vývoji.
chvd
Návštěvník

Odeslat příspěvekod milann88 27. 1. 2020 20:32

Právě jsem dofotil florbalovy zápas a dnes to bylo kompletně na Tamron 70-200 F2.8 G2, protože to byl televizni přenos a byl tam blázinec, tak jsem ani neprehazoval na Sigmu 135 1.8, která je celkem fajn objektiv pro takové použití. O Nikkoru 105 1.4 jsem slyšel, že je výrazně pomalejší, ale 200 F2 se to neblizi ani jedno výsledným lookem.

Co se týká 120-300 F2.8, tak jsem měl nestabilizovanou a první stabilizovanou, která je optikou stejná jako aktuální Sports, je to fajn sklo, ale pokud někomu přijde 70-200 F2.8 těžká, tak tohle je na manipulaci výrazně horší. Je to hodně těžké na předek, takže z ruky se s tím fotí špatně, lepší je monopod i kvůli jednoduššímu ovládání zoomu a zoom mi přišlo, že má celkem dlouhý chod, takže to zase tak pohotove není, ale stále to považuji za úžasné sklo. Co mi ale přišlo zajímavé, že to v některých momentech nemá úplně takový rendering pozadí a odpich jako pevná 300 2.8, přičítal jsem to focus-breathingu a kompromisní konstrukci zoomu.
milann88
Návštěvník

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků