monikash píše:Nová Sony A7C má být taky travel/bloger zařízení a s novým bajonetem a za podobnou cenu. Možná je to teď taková móda.
Tak ono to někdy není marné, třeba "vlogovací" Panasonic G100 má ty mikrofony vyřešené fakt chytře a kdyby tak neodflákli stabilizaci (fakticky bez IBIS), tak bych o tom mluvil s velkým respektem ač cílová skupina nejsem. To samé kompaktní Sony ZV1 - taky si to určitě nekoupím, ale i přes to o tom budu mluvit s respektem, protože to dává jasný smysl a pro jiného uživatele to bude super.
Jestli ale podobný přístup dává úplně smysl i ve vyšší cenové kategorie s fullframe by bylo na docela dlouhou diskusi...
A potenciál trhu, jak zmiňuje dolgor, je asi vůbec nejnepříjemnější otázka

Ad "S5 sníží prodeje high-end m4/3 Paňáků" - mě to hlavně přijde jako taková marketingově průserová záležitost. Pro méně náročného filmaře je S5 o dost dražší i proti GH5 (kvůli dalším sklům, prvotní set tak strašně nevypadá), marketingově by se mohlo argumentovat vyšší kvalitou, ale tady by právě nastal ten malér, že by to nutně šlo natvrdo proti MFT řadě (a to samé naopak). Prostě naprosto začarovaný kruh... Fakticky by to přitom nemuselo být tak jednoznačně špatné, Panasonic už třeba mezi S5 a G9/GH5 sdílí baterky, kompatibilní jsou i blesky atd - ona by kombinace FF a MFT zas taková divočina být nemusela a v některých případech by se asi dalo mluvit i o synergii, jenže marketingově se to bude vykládat pěkně blbě.