Zkusil jsem tu fotku na ISO 12800 bez odšumu a doostření upravit DeNoiseAI, a jak AI Clear a i tak i LowLight fungují v DeNoise AI o parník lépe, než ten default v C1, samozřejmě že to pořád není ideální, to ISO je vysoké i na FF, ale pro mne je to takto použitelné a to to upravuji jen z JPG.
Zkousel jsem to z JPG v DxO a dopadlo to podobně jako z C1.
U těch vysokých ISO je jedna věc šum, ten je u současných fullframe slušný a třeba v Topaz jde ještě hodně vylepšit, druhá věc je ale DR. Třeba u 1DXIII je DR 14,5EV, ale při 12800 už jen něco kolem 8EV, čip v R6 bude asi hodně podobný. Na tohle je třeba dávat pozor, při velkých ISO je zkrátka žádoucí, aby expozice seděla, prostor k "čarování s RAW" je o dost ztenčený.
To je pravda, Canon má potlačení šumu zvládnuté výborně, ale za DR bývá spíše terčem kritiky.
Zrovna v téhle oblasti si dovedu představit algoritmy, které by DR řešili už během expozice, ale bezzcadlovky by na to potřebovali větší výkon hardware, takže v současnosti to zatím není reálné.
Přesně jak píše Fidko - zaprvé ten pokles DR s ISO je princip a procentuální pokles třeba u D850 je vlastně stejný jako u EOSů. U starších Canonů byl problém spíš s věcmi jako banding a bylo horší DR na základním ISO, tím pak byl další pokles víc patrný. To už je ale u aktuálních modelů vyladěné a reálný rozdíl proti čipům od Sony (ať už přímo v Sony či v Nikonech) je už mizivý.
A v praxi se stejně dostanete do situace, kdy DR na ISO 64 u D850 nestačí a u Canonu na ISO 12800 nebudou vidět detaily. Ty rozdíly nejsou tak velké, aby se kvůli tomu vyplatilo měnit značku.
Tak ono u mna dynamicky rozsah na nizsie ISO dnes uz nie je az tak dolezity. Vyssi je lepsi, ale aby som si podla toho vyberal fotak, to asi nie. Vela veci vyriesi bracketing a aj ked som sa dostal do situacie, kde bracketing pouzit nesiel, nevedel som si vybavit schodnu zostavu s ktorou by som dosiahol vyznamne lepsi vysledok.
Akurat v Afrike sa mi stalo, ze som skusal odfotit slona pocas zapadu slnka a vysledok bol desivy, pretoze fotka bola priserne podeexponovana a DR navyse by v PP pomohol. Lenze v skutocnosti neslo o chybu snimaca, ale skor o to idiotske EVF ktore proste zobrazovalo nieco diametralne odlisne od toho, co skoncilo na snimaci.
Já to mám aktuálně podobně, na šum mám TopazLabs Denoise AI a na DR mám bracketing, ale ten bracketing je docela pakárna, kterou jsem částečně obešel přes Arsenal, ale i s tím jsem se dostal dostal na Maledivách do situace, že realita a fotka se podstatně lišíly, nepodařilo se mi to zachytit.
DR aktuálně vnímám jako větší komplikaci, než šum, ale je to hlavně díky tomu DeNoise, které vdechlo druhý život malým snímačům a méně světelným objektivům, bez toho bych musel mít místo 500 PF něco světelnějšího.
Největší nepřítel DR je sám fotograf. Technologie je v tomto již dostatečná, dá se pomoci různými postupy nebo filtry, bohužel to chce mít patřičné cítění, aby výsledek k něčemu byl a působil přirozeně.