Nikon Z systém

Diskuse o přístrojích s výměnnými objektivy bez zrcátka

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Do fóra se už nepřihlásíte přezdívkou, je potřeba e-mail. Hned teď se podívejte, jakou e-mailovou adresu tady používáte a zapište si ji: odkaz Uživatelský panel v hlavičce –> záložka Profil. (Podrobnosti)

Odeslat příspěvekod fotofanda 28. 7. 2022 21:12

houghs píše:Zato výrobci mají žně, samotná výroba je proti DSLR výrazně levnější, žádné optické hranoly, autofocus moduly, RGB moduly a zrcátka a vysoké náklady na výstupní kontrolu, která musí zabezpečit pečlivé seřízení všech těchto komponent na desetiny milimetru. Vnitřek MILC foťáku je dnes skoro tak jednoduchý jak rádio. A k tomu příslib vysokých tržeb z budoucích nových objektivů, protože výrobci moc dobře ví, že naprostá většina majitelů nových foťáků je dřív nebo později koupí. Za situace kdy dnešní trh je nepatrným zlomkem toho co bylo před deseti lety, je to terno. Marže na nových produktech jsou zjevně nejvyšší jaké kdy v dějinách byly a výroba některých produktů dokonce prodaná nadlouho dopředu.


Tak proč šlo tolik foto firem do kytek? Proč to zabalil i elektronický gigant Samsung, když je to tak supervýhodný a jednoduchý business.

A proč poslední mohykán zrcadlovek Pentax, kterému odchází konkurence není v čele všech prodejních žebříčků.
Sony a7III + Sony FE 28-70/3.5-5.6 OSS + Sony FE 70-200/4.0 OSS + Sony FE 35/1.8 + Samyang FE 45/1.8
fotofanda
Návštěvník

Odeslat příspěvekod pemar 28. 7. 2022 21:56

Kvůli časování.

Ono nestačí jen dělat správné věci správně, ale musíte je také udělat v tu správnou dobu. A to se ne každému podaří.
pemar
Expert

Odeslat příspěvekod chvd 29. 7. 2022 01:31

Ale kdeze, v dobe korporatniho fasismu staci udelat takrka cokoliv, podstatne je to vhodne odprezentovat.
Co jsem se zde naucil:
Čím více MPX nebo větší datová velikost, tím více detailů.
Čím větší "dynamický rozsah snímače", tím vhodnější na focení pošmourna, zamračena.
Software neprodáváný v krabicové verzi zákonitě upadá ve vývoji.
chvd
Návštěvník

Odeslat příspěvekod tomashr 29. 7. 2022 10:32

Davidof píše:Něco jako článek o obrovském nebezpečí elektrického stahování okýnek, o kterém většina lidí vůbec neví. Člověk totiž snadno může zapomenout okna dole, když jede do myčky.


Totální offtopic - zrovna to s elektrickým stahováním a myčkou si kolega v práci zažil natvrdo - najel do myčky, dokonce na to ani nezapomněl a stiskl tlačitko zavření, okénko popojelo a pojistka udělala zrovna v tu chvíli "prsk". Tak si průjezd myčkou s otevřeným okénkem vyzkoušel a fakt je, že tohle by se mu s manuálem opravdu nestalo :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Ne že bych se chtěl v tomto vracet, ale možné *****ítko včetně "zajímavých důsledků" to je...

Zpět k focení - já už si tady do moderních systémů taky párkrát rýpl... Jde ale spíš o to, že to nutně vede k degeneraci fotografů, kterým pak nedochází řada principů kolem DOF, místa ostření, věcí v expozici atd. Lidé, kteří začali se staršími systémy, zpravidla získají z nových více, protože použijí řadu zkušeností z dřívějška a nové možnosti jim dají další "injekci", ovšem u nových zájemců je pak spíš vidět závislost na namakaných funkcích a vůbec si neumí představit, že se třeba pohybová fotografie (a vůbec ne na nízké úrovni) fotila už před WWII s naprostou absencí elektroniky...

-- 29. 7. 2022 10:50 --

fotofanda píše:Tak proč šlo tolik foto firem do kytek? Proč to zabalil i elektronický gigant Samsung, když je to tak supervýhodný a jednoduchý business.

A proč poslední mohykán zrcadlovek Pentax, kterému odchází konkurence není v čele všech prodejních žebříčků.


Zrovna u Samsungu je to hodně jasné - je to prostě gigant, který neumí pracovat s malými čísly (tedy pořád velkými, ale holt ne až tak extrémně), tak když poklesl zájem, tak to raději zabalil, než aby držel nějakou menší produkci.
Pentax je pravý opak, ten naopak ukazuje, jak se firma dokáže transformovat na menší objemy, kdy sice asi nikdy nebudou "králem žebříčků" či počtů inovací, ale vůbec by mne nepřekvapilo, kdyby v současném stavu v pohodě fungoval i za dalších 10 či dokonce 20 let.
U Canonu a Nikonu je problém dost v tom, že obě firmy po nástupu DSLR vyletěly až o řád proti tomu, na co byly zvyklé z doby analogu, což je strašně rozkolísalo a s poklesem poptávky po DSLR byly obě firmy v podstatě bezradné, nicméně v mezích možností se to asi usazuje a zrovna u nich asi plně platí, že je pro ně MILC jistou záchranou.

Mimochodem - ono v aktuálně debatované vlně zas tak moc firem "do kytek" nešlo... Menší výrobci vesměs vymřeli už při nástupu digitálu: značky jako Revue, Porst, Chinon, Yashica/Contax, Rollei - něco opravdu výrobci, něco obchodní značky, ale fakt ve své době významné, tohle vše zaniklo už do roku 2000, ne až při poklesu po 2010.
Jinak ale vlastně (zatím?) přežilo vše - Canon, Nikon i Leica přímo, Pentax a Olympus s jinými majiteli. Fotodivize Minolta šla dokonce přes dva majitele a změny názvu (Konica a pak Sony), ovšem pod Sony aspiruje dokonce na jedničku. Fuji také přežilo a proti době analogu zásadně vyrostlo. A třeba Panasonic neměl analogovou fotodivizi vůbec, vznikla až s digi a přitom DSLR zcela minul - to je taky zajímavá historie.
Blog Fotozóna - https://blog.fotozona.cz
tomashr
Pokročilý

Odeslat příspěvekod Davidof 29. 7. 2022 10:55

Já jsem čekal, kdy to někdo vytáhne ... ale upřímně, označil bys elektrické stahování jako nevýhodu (nebezpečí) u oken u auta ?


Co se týká druhé části - jak souvisí DOF, místo ostření a věci z expozicí výlučně s bezzrcátky ?

Všechny modely zrcadlovek mají přece taky ostření na skupinu bodů, sice primitivnější (ostří na nejbližší bod skupiny), mají detekci tváře (opět primitivnější), mají automatickou expozici, mají LCD, na kterém si ex-post můžeš zkontrolovat výsledek (spolu s histogramem), mají možnost změny ostřícího bodu.

DSLR přece dělají za fotografa úplně stejné věci, jako bezzrcátka, jenom ta implementace je poplatná technologii.

Já fakt nerozumím tomu rozdílu, který je mezi uživatelem DSLR a MILC. Oba nechávají ostřit foťák (a případně to korigují), oba vycházejí z expozice spočtené foťákem (a případně to korigují) ...

Co dělá toho uživatele DSLR tím správnějším fotografem ?
https://www.zonerama.com/Davidoff/190455
Davidof
Expert

Odeslat příspěvekod tomashr 29. 7. 2022 11:25

To s okénky beru spíš jako vtípek, ale zároveň konstatování, že se to opravdu v reálu stalo (a žádné JPP z třetí , tohle byl přímý kolega a konkrétní firemní auto, kterým jsem občas jezdil i já). Asi mne zrovna tohle u auta nechává v klidu, ale...

V tom druhém reaguješ trochu vedle, já to psal zcela obecně na posun od MF přes jednodušší AF k lepším, MILC s různým AI je až úplně na konci "vývoje", nebylo to bráno na MILC kontra DSLR.
Ovšem zrovna s DOF to souvisí docela dost - u MF jsi ostřil s ohledem na hyperfokální vzdálenost prakticky vždy, u "hloupějších" DSLR v podstatě také (hodně se řešil výběr bodu, který jsi posadil tam, kam bylo žádoucí). Ale u posledních generací MILC hodně dominuje tracking s různým AI, kdy ti to u člověka (a pomalu i zvířete) vybere oko a vlastně vůbec se nepřemýšlí o tom, co bude ostrého dalšího - výsledkem mraky fotek "s krásným malým DOF a ostrým okem", které jsou ale k nekoukání, protože do oka tluče neostrý nos (u psů s čumákem ještě horší).
Bereš si to asi zbytečně moc osobně, ty jsi zaprvé přece jen začal na méně dokonalých MILC, kde se muselo myslet více a zadruhé ve focení ležíš nadprůměrně moc, čímž máš i u top přístroje učicí křivku trochu jinde, prostě už nejsi úplně typický uživatel. Ale co občas vidím u uživatelů s prominutím "jednodušších", tak tam je to degenerace dost evidentní, sorry :-(
Blog Fotozóna - https://blog.fotozona.cz
tomashr
Pokročilý

Odeslat příspěvekod pemar 29. 7. 2022 11:44

To, že umím fotit třeba i s mechanickým foťákem nebo objektivem mi hrozně pomáhá, prostě vím, co je důležité a na co si dát pozor. Je to zábava a vyfotím s tím leccos, byť třeba s větším odpadem, ale je to focení, které mne baví. Na druhou stranu nemohu říci, že třeba Z9 v sobě nemá ten zábavný prvek, i tam si to umím užít. A totéž platí i o D500, byť je z toho ten pocit jiný, takový nějaký syrovější, hlavně kvůli mlácení zrcadla.

Ta degenerace je zjevná, při užívání takřka čehokoli, lidi jsou vesměs lamy.
pemar
Expert

Odeslat příspěvekod Davidof 29. 7. 2022 11:59

Ale ten článek tu myšlenku obsahuje, ne ? Myslím, zjednodušeně řečeno, že MILC vede k degeneraci.

Mě přijde, že tenhle narativ (myslím článku, ne tebe) je nesmrtelný. Zapomíná ovšem, že i ten stav, který je stavěn do role jakéhosi svatého grálu, byl před pár lety haněn úplně stejnými argumenty.

Ten argument o psu a čumáku je jistě relevantní, ale myslím si, že člověk, který by opakovaně produkoval tebou popsané fotky by s DSLR produkoval ten samý brak, akorát ostré by nebylo oko, ale čumák, nebo rameno.

Já bych těch nových možností nebál, ani bych je nehaněl. Když chceš něco tvořit, tak si z nich třeba vybereš, navíc ty starší cesty práce jsou do značné míry pořád možné, takže není nutné ty novinky považovat za povinnost.

A ten motiv, jak psal Milan, já bych to vůbec neshazoval ze stolu - vždyť to je přesně to, co potřebujeme - aby si foťáky kupovalo co nejvíc lidí :-)
https://www.zonerama.com/Davidoff/190455
Davidof
Expert

Odeslat příspěvekod houghs 29. 7. 2022 12:30

Davidof píše:A ten motiv, jak psal Milan, já bych to vůbec neshazoval ze stolu - vždyť to je přesně to, co potřebujeme - aby si foťáky kupovalo co nejvíc lidí :-)


Jenže tak to není, motivace výrobců je aby se kupovalo co nejvíc foťáků. To není to samé. Takže neustále se zmenšující skupina lidí bude kupovat víc a víc produktů, a tyto výdaje se projevují do prakticky stejného výsledku. U jiných produktů se většinou takto nerozumně nechováme, pračku nebo ledničku vyhodíme většinou až přestane fungovat. A televizi také nekupujeme hned novou když se objeví nějaké nové funkce. Marketing je velmi agresivní, dokáže přesně cílit na naše emoce a vzbudit touhu po novém produktu, protože nabydeme přesvědčení že s tím novým budeme daleko lepším fotografem a dosáhneme na skvělé snímky, na které ten současný stroj nestačí. A pak kritický pohled do alb fotek řekne, že jejich úroveň lepší není a podle některých dokonce horší.

Jinak s tou automatikou foťáků je to opravdu tak, že plná automatika člověka ohlupuje. U DSLR to funguje v jakémsi poloautomatickém režimu, ty plnoautomatické režimy mají jen omezenou spolehlivost a jsou vhodné třeba když dáte foťák manželce aby udělala fotku. Tak s tou automatikou je větší šance že fotka bude ostrá. Zkušený fotograf tyto plnoautomatické režimy - zelený čtvereček nebo červené srdíčko nepoužívá. Ani automatický výběr ostřícího bodu. Postup byl většinou přes poloautomatické režimy A,M a S - to je shodné jak na MILC, ale pak výběrem ostřícího bodu, většinou středovým a překomponováním. U MILC se nastaví co se má fotit a pak foťák dokáže nastavit všechno ostatní. Je to jako s rozšířením navigací a GPS, už těžko pracujeme s obyčejnými mapami. Je možné se setkat s argumentem, že tato automatika dává možnost fotografovi soustředit se na kompozici. Kéž by to pravda byla, zdá se že v průměru se produkuje spíš víc digitálního odpadu.

-- 29. 7. 2022 12:35 --

Davidof píše:Mě přijde, že tenhle narativ (myslím článku, ne tebe) je nesmrtelný. Zapomíná ovšem, že i ten stav, který je stavěn do role jakéhosi svatého grálu, byl před pár lety haněn úplně stejnými argumenty.


Ano to je pravda a podle mého názoru kvalita fotografie analogového věku také lepší byla. Myslím to v tom smyslu quality of image, ne image quality.
houghs
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Stan35 29. 7. 2022 12:52

Jestli moderní stroje člověka degenurují nevím, spíš bych řekl že ne, člověk je stále od podstaty člověk líný a rád se nechá hýčkat.
Co znám lidi a fotografy, vesměs pořizovali MILC kvůli skladnosti a menší váze tak jako já.
Když si vzpomenu jak jsem začínal se Sony DSC-V1 ... :-)
Přes DSLR Nikony přibyla Fuji a přinesla mi větší radost z focení, fotím víc a užívám si to, neb díky váze jej máme skoro stále u sebe.
Zajímají mě víc objektivy, než co kde jaký stroj umí a dokáže udělat za mě, což se mu stejně nepodaří, jsem holt staromódní.
Nicméně zrcadlo stále mám a dokonce uvažuju o koupi dalšího, tentokrát FF, čistě jen kvůli velkému optickému hledáčku.
Stan35
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Davidof 29. 7. 2022 12:58

Houghs

Ale Milan psal o tom, že MILC dělají focení snazší pro začátečníky a tedy potenciální kupce nových foťáků.


V tom názoru, že kvalita fotografie analogového věku byla lepší, v tom se s Tebou neshodnu.
Možná z matematicko-statistického hlediska by se dalo prokázat, že dnes je větší procento i absolutní množství brakových fotek, ale taky větší množství velice kvalitních a dříve nedosažitelných fotek.

Mám spíš podezření, že to kladné hodnocení starších fotek souvisí se sentimentem a kdyby úplně tu stejnou fotku někdo udělal dnešním foťákem , tak nebude vůbec promlouvat stejnou řečí. I kdyby byla v podstatě identická. Leda až za padesát let, pro budoucího pozorovatele.

Ty fotky, které se zachovaly z dob už dávno minulých, získávají hodně moc na významu - je v tom ten motiv okna do minulých dob, jsou v tom vzpomínky, budí to fantazii ...

Ale technicky i umělecky je to většinou průměr, přinejmenším. Podle mě, teda.


P.S.

"Postup byl většinou přes poloautomatické režimy A,M a S - to je shodné jak na MILC, ale pak výběrem ostřícího bodu, většinou středovým a překomponováním. U MILC se nastaví co se má fotit a pak foťák dokáže nastavit všechno ostatní."

Tohle mě překvapuje - nebyls to zrovna Ty, kdo tu psal, že fotí na 3D Tracking ? A že Ti to funguje perfektně ?
A to není spoléhání se na automatiku přístroje ?

Proč je 3D Tracking správně, a detekce oka ne ?

Neber to nijak útočně, jestli teda můžeš :-)
Naposledy upravil Davidof dne 29. 7. 2022 12:58, celkově upraveno 1
https://www.zonerama.com/Davidoff/190455
Davidof
Expert

Odeslat příspěvekod pemar 29. 7. 2022 12:58

Já bych digitální éru a zrcadlovky jako žádný svatý grál nebral, ta degenerace už tam byla v plném proudu, ta přišla s elektronikou, ale ta elektronika chytila s MILC nový impuls.

Ta automatizace a elektronika vede k tomu, že lidé přestávají vědět, jak to uvnitř funguje a spoléhají na nějaký nový software nebo firmware. Ale paradoxně roste podíl těch, kteří tu elektroniku neumí ovládat. I moje jinak talentovaná dcera umí fotit (tím myslím že umí udělat umělecky zajímavou fotku), ale s ovládáním nebo nastavováním foťáku nechce ztrácet čas. To samé při řízení auta. Umí velmi dobře řídit, ale z toho, co to auto opravdu umí, využije jen velmi malé procento, má skoro všechno v default režimu.

Já 3d tracking nebo cokoli jiného rád použiji, když mi to pomůže vyfotit to, co chci, nejsem purista, který všechno fotí na manuál. To ale neznamená, že na manuál občas s chutí nefotím. Ale nespoléhám na techniku, snažím se, abych to byl já, kdo bude určovat, jak bude fotka vypadat.
pemar
Expert

Odeslat příspěvekod tomashr 29. 7. 2022 13:19

Davidof píše:Mě přijde, že tenhle narativ (myslím článku, ne tebe) je nesmrtelný. Zapomíná ovšem, že i ten stav, který je stavěn do role jakéhosi svatého grálu, byl před pár lety haněn úplně stejnými argumenty.


U MILC je posun v masivním využití AI, to opravdu proti DSLR změna je. Tam byly (myslím v OVF, neřeším teď focení přes zadní displej, což bylo fakticky MILC) u zrcadlovek fakt jen základy, u mnoha typů to dokonce nebylo vůbec. Naopak u MILC se to stává (i vlivem dost jednostranného pohledu dost recenzentů) naprosto základní funkcí, kdy dost lidí vlastně jinak nefotí a tady už to určitý zlom je.
Když se vezme třeba od Olympusu E-M1II(III), R a Rp od Canonu či první verze (před fw upgrady) u Nikonů Z6, tak tam bych řekl, že rozdíl proti posledním modelům DLSR opravdu nebyl velký a o nějaké "degradaci" bych nemluvil (možná proti analogu, ale ne proti aktuálním DSLR). Naproti tomu u novějších MILC se "technologické nůžky" otvírají o dost více a tady už to asi vliv na uživatele má docela citelný.

K té kvalitě focení analog digitál - no upřímně jsem tu asi jeden z relativně mála (netvrdím ale že jediný!), kdo se k tomu dokáže vyjádřit opravdu z praxe, tedy že jsem byl v úrovni "hodně pokročilý" už v době "čistě filmové"... Podle mne ale to focení bylo proti současnosti především hodně jiné jak u laiků, tak u náročnějších, děsně blbě se to staví vedle sebe. Už třeba jen porovnání papír/monitor je zavádějící, spousta fotek z filmu vypadá na monitoru blbě, ale na zdi z pozorovací vzdálenosti přitom působí spíš lépe, než dnešní "technicky dokonalé", fakt nevím, jako toto nějak objektivně hodnotit.
S jistou mírou opatrnosti bych ale řekl, že digitály pomohly v kategorii "laiků", ti mají nyní rodinné fotky třeba jen z mobilu daleko lepší, než by se zdálo, ale u náročnějších (či ve vyloženě profi kategorii) je to už hodně nejednoznačné. Pomohlo to v kategoriích, kde je větší odpad a limitovala cena filmů, zrovna WL, bird foto či makro je dnes u amatérů úplně jinde a posun je vidět i v profi třídě (kategorie National Geographic). Ale je to hodně o rozšíření dostupnosti, výsledky "špičky" v minulosti měly k dnešku blíž, než se tvrdí.
Třeba u sportu je podle mne přínos spíš ještě menší, tam byla spousta fotek skvělých už třeba v 80tých letech, dnes je to často spíš o dost bezduchém výběru z mračna fotek, které jsou sice "dokonalé", ale že by nějak zapůsobily více bych dost polemizoval.
No a ve statičtějších tématech už je to vyloženě sporné, podle mne třeba v BW krajině v podstatě nikdo nepřekonal ani Ansela Adamse z období mezi 1930-1950, sorry...

K tomu článku - tak on má autor naprosto pravdu v tom, že v podstatě výrobci zvysoka kašlou na růst obrazové kvality, zrovna u Nikonu je to snad nejpatrnější (Canon ke konci DSLR trochu zaostal a začal dohánět, tak jeho MILC jisté plus jsou, ale je to trochu zavádějící). A má pravdu i v tom, že pokud má někdo pocit, že mu MILC přinesly růst, tak je to spíš o tom, že DSLR zas tak moc využít neuměl, což mu moc ke cti neslouží. Možná trochu přehání ty teorie o lacinosti výsledků, tady bych se ke kritice částečně připojil, přijde mi ale, že ve více bodech pravdu má než nemá a že dost z jeho kritiků se aspoň do jisté míry cítí potrefeno...
Blog Fotozóna - https://blog.fotozona.cz
tomashr
Pokročilý

Odeslat příspěvekod houghs 29. 7. 2022 14:01

Davidof píše:Houghs

Ale Milan psal o tom, že MILC dělají focení snazší pro začátečníky a tedy potenciální kupce nových foťáků.

Mám spíš podezření, že to kladné hodnocení starších fotek souvisí se sentimentem a kdyby úplně tu stejnou fotku někdo udělal dnešním foťákem , tak nebude vůbec promlouvat stejnou řečí. I kdyby byla v podstatě identická. Leda až za padesát let, pro budoucího pozorovatele.

Ty fotky, které se zachovaly z dob už dávno minulých, získávají hodně moc na významu - je v tom ten motiv okna do minulých dob, jsou v tom vzpomínky, budí to fantazii ...

Ale technicky i umělecky je to většinou průměr, přinejmenším. Podle mě, teda.


Zní to sice logicky, ale je to jen domněnka. Chválu na nové automatické funkce pějí hlavně zkušenější fotografové, kteří na ně přesli z DSLR. Pokud to těm novým pomáhá, tak fajn, ale ověřit se to nedá. Jenže to je spíš argument abych přesvědčoval nováčka ve fotografování aby si koupil DSLR místo MILC. A myslím, že to není téma. DSLR pro začátečníky mají obrovskou výhodu hlavně v ceně bazarových strojů, jsou to dobré mašiny za velmi dobrou cenu, alespoň se dají najít. A to že cena nové techniky problém pro začínající fotografy je, tak to jsme se shodli.

Co se týče té kvality fotek, pokud porovnávám ty nejlepší s nejlepším, tak to je opravdu těžké hodnotit, já mám opravdu pocit že jak rostou počty snímků, tak nejenže roste odpad, ale i motivy se opakují, stále stejné postupy, triky, problematický a hlavně přehnaný PP, fotky se stávají nudnými.

Davidof píše:Houghs


"Postup byl většinou přes poloautomatické režimy A,M a S - to je shodné jak na MILC, ale pak výběrem ostřícího bodu, většinou středovým a překomponováním. U MILC se nastaví co se má fotit a pak foťák dokáže nastavit všechno ostatní."

Tohle mě překvapuje - nebyls to zrovna Ty, kdo tu psal, že fotí na 3D Tracking ? A že Ti to funguje perfektně ?
A to není spoléhání se na automatiku přístroje ?

Proč je 3D Tracking správně, a detekce oka ne ?

Neber to nijak útočně, jestli teda můžeš :-)


Ale 3D tracking právě není plná automatika a ten ostřící bod je nutné vybrat. Buď manuálně, anebo středový bod namířím na objekt zaostření a překomponuji. Při překomponování ostřící bod se drží na objektu zaostření. Pro mě je to ten nejrychlejší postup. Zamířím na příslušný objekt a nemusím nikde volit zda fotím budovu, krajinu, auto, zvíře, člověka či něco jiného. Důležité je hlídat si na prvním místě čas, a pak volbu clony a ISO.

Já neříkám že detekce oka je špatně, je to prostě plná automatika. A při výběru detekce oka už nemusím rozhodovat ani o cloně či expozici, to by už ten foťák s umělou inteligencí měl umět sám.
houghs
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Davidof 29. 7. 2022 14:46

Houghs

Detekce oka nemá clonou žádnou spojitost (myslím softwarově ve foťáku), a s expozicí je spojena jen velmi málo, pořád je nutné ji ovládat tak, jako při bodovém nebo jiném ostření.

Navíc - pokud fotíš dva lidi, musíš vybrat toho, kterého chceš sledovat, a potom překomponovávat - principielně jako u 3D tracking.

Ale hlavně, tohle je jen jeden scénář focení z mnoha.

Člověk, který se u bezzrcátka “zdegenerovaně” spoléhá na P režim a celoplošné ostření s nějakou detekcí, by se u zrcadlovky choval přece úplně stejně.

A člověk, který je zvyklý DSLR ovládat po svém, ten dostává jenom nějaké další možnosti navíc. Možná ztrácí trochu ve scénářích, které popisoval pemar.

Podle mě, mezi DSLR a MILC není moc velký rozdíl v tom, jak moc se člověk spoléhá na automatiku.

Možná je ten dojem vyvolán tím, že se o té detekci hodně mluví, ale v reálu ji člověk používá jen tehdy, kdy dává lepší výsledky, než alternativní cesty.
https://www.zonerama.com/Davidoff/190455
Davidof
Expert

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků