Nikon Z systém

Diskuse o přístrojích s výměnnými objektivy bez zrcátka

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod lemming 19. 1. 2020 19:36

Mě naopak přijdou na Zkách AF režimy intuitivní a logické. Face/Eye detection přece slouží k (automatickému) výběru ostřícího bodu, takže logicky funguje v režimu, kde si ostřící bod vybírá foťák. V režimech kde ostřící bod vybíráš ty nemá jak pomoci. Maximálně, že by v AF-C pak pomáhal trackingu, ale je otázka, jak smysluplně by to v reálu fungovalo.
lemming
Návštěvník

Odeslat příspěvekod landov 19. 1. 2020 19:41

Nuz vedel by som si predstavit, ze Face/Eye detection sa aktivuje stlacenim (napr.joystiku) v akomkolvek AF rezime.
landov
Expert

Odeslat příspěvekod pemar 19. 1. 2020 20:02

Ony ty režimy jsou u Z-ka hodně podobné jako u D500, jen některé chybí a jiné produkují více odpadu. To by mohla vyřešit ta další generace, jako fw už to nečekám.
pemar
Expert

Odeslat příspěvekod Dolgor 19. 1. 2020 20:03

V režimu automatického výběru bodu jsem závislý na foťáku, který sice dobře chytá obličeje otočené ke mně, ale pokud se nechytí, přepne na prostý výběr nejbližšího objektu, čímž jako fotograf končím, protože v 90 % vybere něco jiného, než chci. Se světelným objektivem se problém násobí. Situace se dá zachránit zmáčknutím OK a použitím trackování (a mačkáním (-) na jeho zrušení a zase OK na zahájení, a dokola), což také dělám, ale není to zrovna rychlý způsob. ...Ten režim prostě není moc dobře přizpůsoben běžnému použití, kdy ostřím střídavě na obličeje/zvířata/předmět v ruce apod. Mnohdy je pak jednodušší na Face detect zapomenout a vybírat AF bod plně manuálně. Připadá mi intuitivnější způsob u Fuji, kde v režimu manuálního výběru bodu můžu přes Fn tlačítko zapnout/vypnout detekci obličeje. Je to rychlejší. Ačkoli zas na mém X-T2 Face detect funguje výrazně hůř, ale to je zase jiná věc.
Dolgor
Pokročilý

Odeslat příspěvekod landov 1. 2. 2020 20:34

Tak ja len dúfam, že tá svetelnosť 24-200 je na dhom konci 6,3 myslené ako vtip. Kebyze na 400mm,tak budiz, ale toto snáď nie.
https://nikonrumors.com/2020/02/01/the- ... 00mm.aspx/
landov
Expert

Odeslat příspěvekod bob222 1. 2. 2020 21:04

Ono to tam sto pro bude. Aj Sony má podobné sklo na FF a je tam 6,3 na konci, a pritom je to dosť cvalda. Hádam že rozmery pri lepšej svetelnosti by boli asi pre širokú verejnosť nepredajné.
bob222
Pokročilý

Odeslat příspěvekod landov 1. 2. 2020 21:15

Nemyslím, mam Tamron 35-150/2,8-4 a je to parádne allround sklo.
landov
Expert

Odeslat příspěvekod pemar 1. 2. 2020 22:43

Asi to vtip s tou světelností nebude. Vtip byla argumentace u nového bajonetu, že to dělají proto, aby mohlo představit nová světelná skla, zatím je na tom většina skel se světelností hůře, než u F-bajonetu. Objektivně ale musím konstatovat, že S-Ková skla jsou opticky povedená.
pemar
Expert

Odeslat příspěvekod milann88 2. 2. 2020 09:26

Ta 24-200 je sklo na cestovani, tam hraje vetsi roli vaha a velikost nezli svetelnost, ve spojeni s hodne dobrymi vykony na vysoka ISA se s tim da nafotit ledasco i s mizernou svetelnosti, spis jem zvedavy na opticke vlastnosti.

Pemar:
To ze ma Nikon strategii predstavovat zprvu skla o svetelnosti F1.8 a F4, preci moc nesouvisi s tim, ze jsou u vetsiho bajonetu sirsi moznosti pri navrhovani optiky. Mne se naopak takova strategie hodne libi, protoze F1.8 skla jsou pri dnesnich technologiich, kdy je mozne fotit na plnou diru bez vyraznych aberaci a propadu ostrosti idealnim kompromisem cena/vykon/velikost. Verim, ze pri budovani systemu ma vetsi smysl velmi kvalitni Nikkor Z 50 1.8 S za 15k nez neco jako 50 1.2 za 60k, co predstavil Canon, byt je to dokonale sklo.
milann88
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Dolgor 2. 2. 2020 09:44

Já mám taky větší radost z f/1,8ček. F1,2 bych nechtěl nosit, to zaprvé, za druhé bych na ně neměl. ...Canon 50/1,2 je parádní, ale vinětuje o 3 EV, což je dost i na autokorekci s dnešními senzory. Nikkor podle obrázků asi bude ještě větší a možná víc korigovaný. Hádám, že Nikon chce předejít negativním srovnáním se Sigmou 50/1,2, která určitě přijde a bude bez kompromisů. Nicméně všechna čest Canonu, že si ještě troufá nabízet "praktičtější" verze.
Dolgor
Pokročilý

Odeslat příspěvekod lemming 2. 2. 2020 10:27

Já na 50mm f/1.2 dost napjatě čekám. f/1.8 je fajn, mám 35mm a 85mm, ale občas se větší světelnost hodí alespoň na jednom objektivu a padesátka je na to ideální. Tak doufám, že kvůli ní nebudu muset prodat ledvinu :-D
lemming
Návštěvník

Odeslat příspěvekod milann88 2. 2. 2020 10:54

Vidim to stejne, naprosto dava smysl nejpouzivanejsi objektiv poridit v top verzi F1.2 a zbytek F1.8, dost by me zajimala nejaka 35 F1.2, jako predstavila Sgma, ale je to i to i o stylu foceni, spousta fotografu stejne F1.4 objektivy cloni na F2.
milann88
Návštěvník

Odeslat příspěvekod pemar 2. 2. 2020 14:55

milann88 píše:Ta 24-200 je sklo na cestovani, tam hraje vetsi roli vaha a velikost nezli svetelnost, ve spojeni s hodne dobrymi vykony na vysoka ISA se s tim da nafotit ledasco i s mizernou svetelnosti, spis jem zvedavy na opticke vlastnosti.

Pemar:
To ze ma Nikon strategii predstavovat zprvu skla o svetelnosti F1.8 a F4, preci moc nesouvisi s tim, ze jsou u vetsiho bajonetu sirsi moznosti pri navrhovani optiky. Mne se naopak takova strategie hodne libi, protoze F1.8 skla jsou pri dnesnich technologiich, kdy je mozne fotit na plnou diru bez vyraznych aberaci a propadu ostrosti idealnim kompromisem cena/vykon/velikost. Verim, ze pri budovani systemu ma vetsi smysl velmi kvalitni Nikkor Z 50 1.8 S za 15k nez neco jako 50 1.2 za 60k, co predstavil Canon, byt je to dokonale sklo.

Ono hodně záleží na tom, co a jak fotograf fotí a jak co vnímá. Já fotím převážně sport a wildlife, občas portrét, jen velmi zřídka architekturu nebo krajinu. U sportu, wildlife a u portrétů ten rozdíl jednoho clonového čísla vnímám, jedno clonové číslo výrazně pomůže odrušit pozadí nebo zklidnit bokeh. Takže vnímám rozdíl mezi 50/1,4 a 50/1,8 či 105/1,4 a 85/1,8 nebo 135/2 a 135mm na 70-200/2,8, vnínám rozdíl mezi APS-C a FF. Mám i pěkné fotky na clony mezi 5,8 a 11, ale u těch sportovních fotek nebo wildlife těm fotkám vesměs sluší co nejnižší hloubka ostrosti. To obětuji i těch zhruba půl kila navíc, co ty světelnější objektivy váží, protože mi ten rozdíl za to stojí. Neobětuji 2-3 kg u teleobjektivů, protože už mi to brání ve focení z ruky a výbava příliš ztěžkne. Je pravda, že ty S-kové objektivy od Nikonu se opticky k těm f1,4 Sigmám Art hodně přiblížily, ale rozdíl tam pořád ještě vidím, raději 28/1,4 od Sigmy, než podle mého názoru povedený Nikon 24/1,8 S. Co se clonového čísla 1,2 týče, tam už je ta cena za tu světelnost na mne moc velká (uvažoval jsem jeden čas o Kerlee 35/1,2, ale nakonec jsem ho nekoupil). Technicky vzato, na objektivy 24/1,8 a delší nevidím potřebu jiného bajonetu, s F- bajonetem by to šlo také. Velmi kvalitní Nikon 50/1,4 S je podle mého názoru opticky lepší, než byly 50/1,8G a 50/1,4G, ale stále horší než konstrukčně o dost starší Sigma 50/1,4 Art (tedy alespoň můj celkem podařený kus, u ostatních to nemusí být pravda, Sigmě v té době létala kvalita jako prádlo ve větru).
pemar
Expert

Odeslat příspěvekod JardaB1 3. 2. 2020 16:27

Nikkor Z 35 mm f/1.8 S - test obiektywu :
https://www.optyczne.pl/496.1-Test_obie ... 1.8_S.html
Canon EOS RP | Canon EF 3,5-5,6/24-105 IS | Pentax K 2,8/30 + A 1,7/50 | Canon EF 2/100 | Canon EF 4-5,6/70-300 IS II
JardaB1
Návštěvník

Odeslat příspěvekod landov 3. 2. 2020 16:35

Tato Z35/1,8 a Z14-30/4 su vyborne skla a ked zoberiem pomer vykon/hmotnost/rozmery, tak v kombinaci so Z6/7 su to proste absolutne vyvazene zostavy s vybornym vystupom.
Toto sa Nikonu naozaj podarilo. Niekto moze nariekat nad chybajucou svetelnostou 1,2/1,4, ale to by uz ta zostava bola hmotnostou a rozmermi daleko za deklarovanymi vyhodami CSC fotakov.
landov
Expert

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků