Topaz Denoise AI už jsem si koupil, protože nejen odšumí, ale dokonce i doostří/zvýrazní v problematickém terénu ISO 800 - 6400. A normálně s ním navážu uvnitř Photoshopu po zpracování ACR, stejně jako jsem spouštěl Nik odšumovač DFine, tak spustím Denoise AI a zatím jsem nemusel odmaskovat zaostřené struktury, protože na rozdíl od Nik DFine, který oslabí kresbu, tak Topaz DeNoise ji zvýrazní. Sharpen AI jsem si nekoupil, protože mě nějak neoslovil. Z DxO jsem zkusil jak trial Pure RAW, tak i ten jejich editor, ale Pure RAW nějak moc tlačí na pilu a dělá artefakty, třeba vlasy jsou pak nepřirozené. No a ten editor ve srovnání s Adobe Camera Raw mě překvapil tím, jak strašně špatně funguje u zesvětlení stínů, ztmavení světel, ... Nevím jestli s tím třeba neumím dělat, ale připadá mně to technicky špatné. Poslední verze Adobe Camera Raw mají IMHO děsně vymakané automatické nastavení - když stisknu tlačítko "Automaticky", tak nastaví šoupátka tak výborně, že je to lepší, než co jsem s nimi dělal dlouhé roky sám ručně. Prostě vhodně to zpracuje zachycený dynamický rozsah tak, aby to nebylo násilné HDR, ale působilo to přirozeně, fotku to rozsvítí. Mám intenzivní dojem, že se Adobe snaží naučit styl, kterým sám pracuji, ale dělat to lépe. Třeba zvýší "živost", ale nezvýší "saturaci". Jenom WB nechá na mně, resp. nastavení z foťáku.
-- 20. 8. 2022 19:16 --Topaz vpravo - no, celkem pohoda i na nepříliš vysoké ISO. Na hranici mezi vlasy a bokehem si to ještě doostří nejaké zbytky šumu, ale nic, co by bez zkoumání pod lupou byl problém. Trochu to zvýrazní vrásky, ale to už bych chtěl moc, holt pleť progumuju na nějakou vyžehlenější vrstvu. Oči mě vysloveně pozitivně překvapily, protože Nik DFine je v nejlepším případě příliš nerozmaže. Ale tady ten Topaz jim IMHO pomůže, jakoby měl v sobě i ten druhý plug-in v nějakém slabém režimu, tedy ono evidentně jo.