Nikon Z systém

Diskuse o přístrojích s výměnnými objektivy bez zrcátka

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod Stan35 17. 9. 2021 13:44

Pokud ti nic nechybí a stávající sestava plně vyhovuje, tak bych nic neřešil. Takové kdyby a co by je na nic. Krátké potěšení a hop zpátky do reality. Řešil bych to, až ti klekne.
Já osobně pořídil CSC jen kvůli redukci váhy a velikosti. Dnes mi to je jedno a začíná chybět optika, svět takový jaký je:-)
Stan35
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Dolgor 17. 9. 2021 14:04

Finanční náročnost přechodu hodnotím z rozdílu mezi prodaným starým a nakoupeným novým vybavením. Prodal jsem D750 a 4 skla, koupil Z6, FTZ a 5 nativních skel + 2 Fková (4x nové, 3x used) a jsem pořád pod 100kou. Ještě možná vyměním makro za S verzi, ale ne kvůli FTZ ale rozlišení na plnou. FTZ mi vůbec nevadí, mám ho jen pro teleobjektivy a vždy si beru jen jeden, takže nehrozí obtížné přehazování někde v terénu.
Dolgor
Pokročilý

Odeslat příspěvekod ForeignerOnEarth 17. 9. 2021 14:09

Dolgor: no jo, ale kdo dnes koupí D7200 a 6 skel za peníze, které nebudou na 1/4 jejich užitné hodnoty? 16-80/2.8-4 jsem kupoval přesně za prodej 17-55/2.8 + 16-85/3.5-5.6, jenže to dnes bohužel nehrozí, prodejem muzejních exponátů nezaplatím novou výbavu. :-D
Pánové díky moc za aktualizaci názorů ze všech stran, všichni máte pravdu a co si z toho vyberu, to teď nevím, ale aspoň se budu pohybovat v rozsahu racionálna a ne neraálných představ. Fakt jsem od opuštění téhle diskuze nevlezl na žádnou fotostránku, takže jsem zamrznul ve "vzdělání".
ForeignerOnEarth
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pemar 17. 9. 2021 14:21

Pokud neplánuješ vyměnit skla, tak bych zůstal u toho, co máš.

Upgrade na D500 by mohl lépe zachytit rychlejší pohyb dětí a byla by to nová zajímavá hračka, ale 99% nafotíš už dnes i s D7200.
pemar
Expert

Odeslat příspěvekod milann88 17. 9. 2021 16:30

FOE: Počkej si až Tamron udělá objektivy na Nikon, nebo utec k Sony a porid 17-28, 28-75, 70-180. Nahradi ti to zoomy i pevná skla, protože ty 2.8 na FF budou dávat DOF jako tvá pevná skla na aps-c, výrazně odlehčis brašnu a dá se s tím fotit všechno při rozumne pořizovací ceně. Jako tresnicku bych přihodil třeba ještě 35 1.8 na špatné světlo a širší fotky s bokehem. Tohle vidím jako dneska ideální sestavu za ještě celkem rozumnou cenu.
milann88
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Dolgor 17. 9. 2021 16:48

V souvislosti s levnějšími zoomy od Tamronu mi vždycky vytane na mysli, jak mě kdysi překvapil estetický rozdíl mezi Tamronem 17-50/2.8 a Nikkorem 17-55/2.8. Tamron byl ostřejší na krajinu, ale Nikkor dělal mnohem hezčí fotky, když jsem tu f/2.8 potřeboval. Možná se to změnilo, ale 70-180 mě podle samplů moc nepřesvědčil.
Dolgor
Pokročilý

Odeslat příspěvekod milann88 17. 9. 2021 17:04

Tak každý objektiv má svůj kontrast, barvy, atd. to chce kouknout, jestli jsi s tím v pohodě nebo ne, já ty Tamrony neberu jako etalon a nechystám se kupovat ani jeden z nich, ale připadá mi to jako uzasne namixovana sestava vlastnosti objektivu pro někoho, kdo fotí tak nějak všechno, nechce utratit hromadu peněz a je pro něj i váha kritériem rozhodování. Na těch objektivech jsou vidět kompromisy, ale for je v tom, že za poloviční cenu originálu dostaneš "podobný vykon", kdy rozdíly budeš poznávat akorat v nějakých mezních podmínkách a nebo při diskuzích na fóru. Navíc třeba ten 28-75 by měl dorazit ve dvojkové verzi.
milann88
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Dolgor 17. 9. 2021 17:21

Tak to chápu i já. Uvažoval jsem stejně, když jsem tehdy Tamron kupoval. Někde jsem teď dokonce četl vtipný koment, že E-mount neudělalo Sony, ale Tamron 28-75/2.8 ;)
Dolgor
Pokročilý

Odeslat příspěvekod pemar 17. 9. 2021 17:53

Já bych na místě FOE skla neměnil.
pemar
Expert

Odeslat příspěvekod houghs 17. 9. 2021 19:55

milann88 píše:FOE: Počkej si až Tamron udělá objektivy na Nikon, nebo utec k Sony a porid 17-28, 28-75, 70-180. Nahradi ti to zoomy i pevná skla, protože ty 2.8 na FF budou dávat DOF jako tvá pevná skla na aps-c, výrazně odlehčis brašnu a dá se s tím fotit všechno při rozumne pořizovací ceně. Jako tresnicku bych přihodil třeba ještě 35 1.8 na špatné světlo a širší fotky s bokehem. Tohle vidím jako dneska ideální sestavu za ještě celkem rozumnou cenu.


Ono tento návrh sice vypadá velmi dobře, ale takto jednoduše to nefunguje. Každý jsme jiný, každý pracujeme jinak a pohledem na to co FOE má a co používá si troufám tipovat, že by tímto návrhem zrovna nadšený nebyl. Až na ten 70-200 je ta sestava mojí podobná. Fotím 16-80 jako univerzálním sklem a pak mám v brašně už jen 10-20, který používám tak na 10% fotek. Pevná skla 35/1.8 a 85/1.8 jsou prakticky jen na společenské akce, používám je sporadicky a 16/2 se s pořízením 16-80 stala víceméně nepotřebná. Jestli je jednou z priorit minimalizace přehazování objektivů, tak ta trojice uvedených světelných zoomů není moc dobré řešení.
houghs
Návštěvník

Odeslat příspěvekod ForeignerOnEarth 17. 9. 2021 21:37

houghs:
Jo, přesně, dnes fotím hlavně 16-80-kou, 10-24 si k tomu přidám většinou jako zpestření série, jen někdy jako nutnost, hlavně nějaké zajímavé budovy nebo interiéry, klasicky historické budovy zevnitř i zvenku, zámky, sály, funguje to líp bez lidí, protože lidi na krajích 10 mm - to není úplně ono pokud to není schválně. Takže u 16-80 mně těch 16mm většinou stačí a 80mm pro běžné použití taky. 70-200/2.8 vezmu prakticky jen když někdo známej nebo příbuznej se účastní nějakého sportu a slíbím mu fotky. V poslední době jsem 70-200 použil hlavně v ZOO nebo v přírodě nebo třeba na konjunkci Marsu se Saturnem s TC 2x. Je to těžké sklo, takže ho nesu jen když vím, že s ním budu fotit, to spíš vezmu opticky horší 55-300. No a Sigmu 18-35/1.8 mám rád na lidi v interiéru, jsou to ostré fotky, ale 18-35mm je spíš sada pevných skel, než zoom, takže to není tak univerzální, není na detaily obličejů jako 85/1.8, takže pak přehazuji 18-35/1.8 a 85/1.8 kvůli a ty f/1.8 mám na bokeh a malou HO, kdy zaostřuji střídavě na různé lidi. Nicméně prostě 18-35/1.8 a 85/1.8 mám na hraní si, jinak lidi i v interiéru stále víc fotím 16-80-kou, protože prostě práce s ní je rychlejší a jistější.
S full frame Z-kem bych měl méně práce v postprocessu při ISO 2000 a víc, měl bych ještě menší HO s f/1.8 pevnými skly na hraní. Na těch 200 000 Kč to fakt je málo.
DX mě začne štvát v okamžiku, kdy je třeba šum v řasách očí. To postprocessem nedám. Zašuměná kůže je bez problémů, vlasy, řasy, oči - to je konečná. Odšumět bokeh je jen 30 sekund navíc. Ale pokud nemůžu doostřit struktury v HO, pak si říkám, že FF by šlo o kousek dál. Jako desítky tisíc, to se dá uvažovat, stovky ne.

-- 17. 9. 2021 22:43 --

Tohle je moje poslední, technicky úplně nejhorší, ale zároveň v té době nejúspěšnější fotka 70-200-kou.
Ona tenkrát před Vánoci lidem prostě sedla v té situaci, co byla:
PF_2021.jpeg
ForeignerOnEarth
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod cport 18. 9. 2021 07:18

No ja jsem na tom vlastne podobne - APS-C telo + nejake APS-C skla (z toho nektere spickove). U Nikonu je blbe, ze tam uz neni az takova perspektiva, v DSLR rade prakticky zadna, u MLC trosku nejaka. Obavam se, ze i v MLC APS-C rade bude Nikon mit stejnou strategii jako drive, bude tedy vydavat primarne FF skla s tim, ze pujdou nasadit a fungovat na telech s mensim formatem.

Pokud bych tedy neco menil, tak bych sel do FF. Pokud zustat u APS-C, tak bych dokoupil pripadne jednu z poslednich D500 a jeste par let s tim vydrzel.
cport
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Stan35 18. 9. 2021 07:57

FOE, tebe pálí dobre bidlo, jak tak čtu. Ale vážně. Pokud začínáš v interiéru používat 16-80 víc, není se čemu divit, že ISO je "problém". Pro tuto kombinaci tě ani D500 zázračně nespasi.
Za sebe, pokud by se mělo jednat o pár desítek tisíc a chtěl zůstat u APS-C, tak bych pořídil 1.4 pevná skla, třeba Sigmy nebo co budeš chtít a máš základ pro FF.
Pokud bych chtěl zůstat u menšího formátu, tak vidím potenciální nákup D500 v tvém případě jako irelevantní.
Stan35
Návštěvník

Odeslat příspěvekod pemar 18. 9. 2021 13:57

D500 má jiný charakter šumu a nemá banding.

Do interiéru mám světelné f1.4 skla, D500 s nimi v pohodě zaostří, ale mívám tam vyšší ISO, takže odšum je proto nutnost, používám buď Topaz Labs DeNoise AI nebo DxO PhotoLab 4. Pokud jde jen o šum, Z6 má jednoznačně navrch. Pokud ale vezmeme focení za horších podmínek celkově, pak bych to viděl na plichtu, protože D500 ostří za horších světelných podmínek v průměru konzistentněji, než ostří Z6.
pemar
Expert

Odeslat příspěvekod tor47h 18. 9. 2021 16:22

FOE: Stejný "problém", skoro stejná skla. Já do D500 nakonec šel a jsem rád. Bral jsem přes eBay s tím, že za nový dávám stejně jako u nás za použitý. Prodejce byl známý e-infin. Nelituju.
Ještě malá drobnost: komunikace s mobilem. SnapBridge je o kus dál.
tor47h
Návštěvník

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků