houghs:
Jo, přesně, dnes fotím hlavně 16-80-kou, 10-24 si k tomu přidám většinou jako zpestření série, jen někdy jako nutnost, hlavně nějaké zajímavé budovy nebo interiéry, klasicky historické budovy zevnitř i zvenku, zámky, sály, funguje to líp bez lidí, protože lidi na krajích 10 mm - to není úplně ono pokud to není schválně. Takže u 16-80 mně těch 16mm většinou stačí a 80mm pro běžné použití taky. 70-200/2.8 vezmu prakticky jen když někdo známej nebo příbuznej se účastní nějakého sportu a slíbím mu fotky. V poslední době jsem 70-200 použil hlavně v ZOO nebo v přírodě nebo třeba na konjunkci Marsu se Saturnem s TC 2x. Je to těžké sklo, takže ho nesu jen když vím, že s ním budu fotit, to spíš vezmu opticky horší 55-300. No a Sigmu 18-35/1.8 mám rád na lidi v interiéru, jsou to ostré fotky, ale 18-35mm je spíš sada pevných skel, než zoom, takže to není tak univerzální, není na detaily obličejů jako 85/1.8, takže pak přehazuji 18-35/1.8 a 85/1.8 kvůli a ty f/1.8 mám na bokeh a malou HO, kdy zaostřuji střídavě na různé lidi. Nicméně prostě 18-35/1.8 a 85/1.8 mám na hraní si, jinak lidi i v interiéru stále víc fotím 16-80-kou, protože prostě práce s ní je rychlejší a jistější.
S full frame Z-kem bych měl méně práce v postprocessu při ISO 2000 a víc, měl bych ještě menší HO s f/1.8 pevnými skly na hraní. Na těch 200 000 Kč to fakt je málo.
DX mě začne štvát v okamžiku, kdy je třeba šum v řasách očí. To postprocessem nedám. Zašuměná kůže je bez problémů, vlasy, řasy, oči - to je konečná. Odšumět bokeh je jen 30 sekund navíc. Ale pokud nemůžu doostřit struktury v HO, pak si říkám, že FF by šlo o kousek dál. Jako desítky tisíc, to se dá uvažovat, stovky ne.
-- 17. 9. 2021 22:43 --Tohle je moje poslední, technicky úplně nejhorší, ale zároveň v té době nejúspěšnější fotka 70-200-kou.
Ona tenkrát před Vánoci lidem prostě sedla v té situaci, co byla: