a6300

Diskuse o přístrojích s výměnnými objektivy bez zrcátka

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod KarelV. 20. 2. 2019 22:22

No, tak vidím akorát po pochybné konverzi z RAW therapee divné barvy a snímky bez kontrastu (a u 2. příkladu RAW+2EV navíc přepal). A nikde nevidím odkaz na originální snímky v RAW i JPG... :roll:
p.s. Vůbec OK to není... :-l
KarelV.
Návštěvník

Odeslat příspěvekod hranicka 21. 2. 2019 07:22

No hádat se s tebou nebudu, zdá se, že to nemá cenu.
Všechny efekty jsem ve foťáku i RT pro názornost vypnul, bílou bylo u rawu potřeba řešit ručně (stejným způsobem aplikováno i na jpeg), což je při osvětlení oranžovým soumrakem z jedný strany a modrýma mrakama z druhý poněkud problém.
Sečteno, podtrženo - podexpozici RAWu při 0EV snad vidí všichni, vliv přeexpozice na výsledný šum taky.
hranicka
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Ferin 21. 2. 2019 12:06

Omlouvám se, že vám lezu do vlákna, ale taky nějak neberu, v čem by měla spočívat ta výhoda. Ta by byla, kdyby se raw přeexponovával.
Navíc se domnívam, že se nejedná o podexpozici rawu (to by bylo poněkud podivné), ale o ne(do)vyvolaný ("nedomrlý") raw. Hovoří pro to i ty vyplý parametry v RT.
Pokud si pamatuju, to samý dělalo svýho času ZPS při rychlých náhledech rawů v prohlížeči / jpg+tiff editoru.
Ferin
Pokročilý

Odeslat příspěvekod KarelV. 21. 2. 2019 12:23

hranicka píše:No hádat se s tebou nebudu, zdá se, že to nemá cenu.
Všechny efekty jsem ve foťáku i RT pro názornost vypnul, bílou bylo u rawu potřeba řešit ručně (stejným způsobem aplikováno i na jpeg), což je při osvětlení oranžovým soumrakem z jedný strany a modrýma mrakama z druhý poněkud problém.
Sečteno, podtrženo - podexpozici RAWu při 0EV snad vidí všichni, vliv přeexpozice na výsledný šum taky.


Ano, takový způsob fotografování nemá cenu. Už jen při představě komponování s EVF hledáčkem při přeexponovaní o +2 EV se mi dělá zle.... ;-)
Že A6300 šumí takto při ISO 100 a správné expozici nevěřím (RAW zůstává utajen).
KarelV.
Návštěvník

Odeslat příspěvekod hranicka 21. 2. 2019 12:47

U A6300 je podle více zdrojů čip IMX271, který má 14bitový dynamický rozsah, tedy dokáže zpracovat 16384 úrovní jasu v každé barvě.
Výrobce (a zákazníci jako Karel) se tolik bojí přepalů, že nechávají nahoře zbytečně víc než polovinu využitelného rozsahu jako rezervu pro každou barvu při extrémně širokém rozmezí barevných teplot (i sodíkové osvětlení to umí vyvážit :-O ) a pak to dohání konverzí do JPG.
Když foťáku tu rezervu seberu a jdu expozicí "na krev" za cenu pár desetin procenta spálených pixelů tak, aby se při postprocessingu jen ztmavovalo a nemuselo zesvětlovat, výsledný šum klesne tak, že to i mě včera překvapilo. Dyť v dobách filmu a prvních masovějších digiťáků typu sony P71 se fotilo odshora dolů zcela běžně, protože se reálná scéna do dynamiky filmu/sensoru málokdy vešla, tak o co jde?
V pátek odpoledne přejde studená fronta a měla by bejt viditelnost, zkusím nafotit bracket až do přepálení i těch nejtmavších scén a pak z toho poskládat fotku. Doposud jsem u vylepšování málo kontrastních scén dost bojoval se šumem, tohle by mohlo dost výrazně pomoct. :-))

-- 21. 2. 2019 12:49 --

KarelV. píše:Že A6300 šumí takto při ISO 100 a správné expozici nevěřím (RAW zůstává utajen).

Ten šum vznikl až po zvýšení kontrastu telekomunikační věže. Dej nějaký prostor a večer tu ty 2 rawy máš. á 24MB
hranicka
Návštěvník

Odeslat příspěvekod hranicka 21. 2. 2019 18:59

Pro zajímavost - fotka vytvořená z přepáleného rawu +2EV https://uloz.to/!9CkHmIWOGnw9/dsc01606-arw
DSC01606-1.jpg
hranicka
Návštěvník

Odeslat příspěvekod KarelV. 21. 2. 2019 20:28

Hmm a co ten krásný přepal na skříni?
KarelV.
Návštěvník

Odeslat příspěvekod hranicka 21. 2. 2019 20:35

Ten by tam byl na 99% vytvořen i v případě ruční editace korektního rawu, případě ČB fotky by byl přes půl skříně, prostě to tak dělám, no... :-D
Všimni si spíš těch stínů. ;-)
hranicka
Návštěvník

Odeslat příspěvekod KarelV. 21. 2. 2019 20:44

Při korektní expozici půjde přepal na skříni 100% zachránit. A i světlo nebude vypadat jak bílá díra ve stropě... :-))
KarelV.
Návštěvník

Odeslat příspěvekod hranicka 21. 2. 2019 21:12

Tak ta rezerva, ze který zachraňuješ data z přepalů, jsou právě ty 2EV, který jdou v RT využít k regulérní práci a jiné programy to nejspíš vůbec nezobrazujou. :-)
hranicka
Návštěvník

Odeslat příspěvekod KarelV. 21. 2. 2019 21:47

Jenže ty účelově uděláš o 2 EV přepalu navíc, aby jsi to pak tzv. "zachraňoval" v RT, kde to ale stejně nezachráníš, jak jde evidentně vidět. :oboze
KarelV.
Návštěvník

Odeslat příspěvekod hranicka 21. 2. 2019 22:11

Tady jde o výměnu pro mě postradatelných světel (který bych stejně zlikvidoval při editaci) za stíny. Mít nebo nemít dole 2EV je sakra rozdíl. IMHO hledat za každou cenu (téměř neviditelnej) přepal na skříni je stejná blbost, jako pixelpeeping pod lupou. :-D
Když budu chtít mít jó fotku, tak udělám dvě tři různý expozice, v gimpu je naskládám jako vrstvy, vynásobím navzájem a mám světla i stíny. 8-)
hranicka
Návštěvník

Odeslat příspěvekod KarelV. 21. 2. 2019 22:36

Ve stínech se ze senzorů od Sony dá toho dostat dost. Ale asi ne v RAW therapee, jak je vidět... Ten přepal na skříni je tam jak pěst na oko, rozhodně ne "téměř neviditelnej". Podobná díra by byla při přeexponování o 2 EV klidně u krajiny v obloze, nebo ve tváři fotografované osoby apod. Navíc zbytečně až 4x delší doba expozice nemusí být v mnoha případech také to pravé ořechové.
No ale jestli ti to tak vyhovuje, klidně si tak fotografuj. Nicméně tvrdit, že díky záměrné přeexpozici a RAW therapee získáš něco více než jinde, je nesmysl.
KarelV.
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Ondrej Bobek 22. 2. 2019 12:26

Takze cela tato diskusia je vlastne o tom, ze RAW dava lepsie moznosti prace s fotkou ako Jpeg?
Kto by to bol povedal :D :D :D :roll:

PS: toto dokaze kazdy RAW editor
Ondrej Bobek
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod hranicka 22. 2. 2019 12:49

Víceméně, spíš jak z toho rawu a vlastně senzoru vytřískat maximum i za cenu nemožnosti opravit chybu expozice, což vlastně nemá ani fotograf mobilista. :-)
BTW, u huaweie P10 je ta rezerva sotva půl clony, u ČB senzoru vůbec nic a padaj z něj fotky jedna radost. :-)
Sony ČB senzory vyrábí, proč to nenacpou aspoň do nějaký limitovaný edice Áček, hned bych rozbil prasátko. :'(
Přílohy
praha2.jpg
hranicka
Návštěvník

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron