a6300

Diskuse o přístrojích s výměnnými objektivy bez zrcátka

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod SirKusovka 4. 3. 2016 02:20

Tak a6300 je možné už predobjednať na megapixel.cz

http://www.megapixel.cz/sony-alpha-a6300-telo

Ta cena je ovšem výsmech, tým nemyslím špecicky cenu megapixelu ale doporučenú cenu pre európsky trh ktorá je okolo 35000CZK v porovnaní s 1000$ za ktoré sa predáva v USA, človek by očakával teda cenu okolo 1000€ (USA je cena bez dane) a nie takýto európsky prestrel, som celkom sklamaný, plánoval som a6300 kupovať ale za takúto cenu rozhodne nie.

Plánujete niekto investovať do a6300?
SirKusovka
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod bob222 4. 3. 2016 03:19

Tak tá cena je úlet. Jak keby sony nechcelo predávať. Keď k tomu prirátam ceny lepších skiel, tak sa hrajú na dosť hogo fogo luxus...
bob222
Návštěvník

Odeslat příspěvekod fibi777 4. 3. 2016 12:05

Ano, ano 36400 za tělo je vážně dost. Na amazon.de mají 1250 eur. Bude to chtít asi trpělivě vyčkat. A6300 chci koupit a 30 bych za ní zaplatil hned, ale toto.... :( a navíc jí ještě nikdo ani pořádně nedržel v ruce. Vydržať!! :)
fibi777
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Zeratulcz 28. 4. 2016 11:03

Byl jsem požádán, abych zde napsal něco o své mašince a6300 :)

Co se týče spokojenosti. Nevím, jestli můžu úplně hodnotit. Před tímto foťákem jsem měl akorát starý kompakt od canonu s malým snímačem (1/2,5" CCD, 8,0 Mpix.).
Osobně jsem zaznamenal velký posun v focení při špatném světle. Iso je celkem v pohode do 6500, do 12000 je to kompromis, pak už to začíná dost zrnit. To mi úplně v pohodě stačí i na točení videa (závěrka 1/30-50s), při 15W lampičce osvětlující místnost.
Celkem hned jsem narazil na limity setového objektivu SELP1650. Stačí si přiblížit fotky na 100% a hned člověk vidí, že to není žádná sláva. Při špatném světle ostří celkem pomalu, ale přesnost je dobrá. Líbí se mi sledování zaostřeného (zamknutého) objektu. Přítelkyně (technický antitalent) dokázala s tímto objektivem nafotit asi 10 fotek z 15 naprosto rozostřených (v auto režimu, venku, pod jasnou oblohou).
Rovnou jsem koupil i manualní širokáč od samyangu 10mm F2.8 a tam se fotky dostanou do úplně jiné třídy, je radost si je potom prohlížet: Fotky jsou ostré jako břitva :) Natáčení videa do 4k vs 1080p je rozdíl jako prase. Je tam o moc víc detailu a nasledný resamplink v pc je lepší než natáčet rovnou do 1080p, Foťák se dost hřeje. Využívá celý snímač a to je opravdu rozdíl. Uvnitř fotoaparátu je mnoho možnosti, jak pracovat s autofokusem, hodně jsem jich zkusil, ale v terénu je velmi zdlouhavé mezi těmito režimy přepínat, Programovatelných tlačítek je skoro málo, protože každý režim má své uplatnění.

Za mě tělo výborné, (supr video, výborná světelnost). Podle toho jsem taky vybíral
Objektiv, už je dole :) Nutná investice do nějakého jiného univerzálu.
Zeratulcz
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod feanoor 23. 6. 2016 22:33

Sony A6300 nově otestovaná na DxO
http://www.dxomark.com/Cameras/Sony/A6300

a srovnání s vlajkovou lodí Olympusu ;-)

http://www.dxomark.com/Cameras/Compare/ ... _1072_1006
feanoor
Návštěvník

Odeslat příspěvekod ronybert 17. 11. 2016 14:32

Jaký fotoaparát koupit Sony a6300 nebo Canon EOS M5 je to dárek pro ženu
budu rád za každou radu,já tápu i když jsem přečetl o nich už dost.
ronybert
Návštěvník

Odeslat příspěvekod dyron84 30. 11. 2016 09:09

Tak je otázka, jestli by manželce nestačila třeba jen a6000, která je mnohem levnější. Další věc k zamyšlení je, že je to APS-C, a full frame od Sony je jen o pár tisíc dražší (A7). Ale na FF jsou zase dražší objektivy. Je tedy potřeba si ujasnit jak moc vášnivý fotograf manželka je. Pokud je hodně nadšený fotograf, určitě bude A6300 skvělá volba, ale pokud fotí jen tak občas, určitě bude stačit i A6000. Ale zpět k A6300, je to výborný foťák, rychlý, utěsněný proti prachu a vlhkosti, opravdu super, až na tu cenu, která atakuje FF přístroje :-( Ale jednoznačně bych šel do Sony, Sony je v těchto přístrojích č. 1. Na Canon zapomeňte, ano je to sice značka co má zvuk, ale to je tak všechno. Bezzrcadlovku jedině Sony, případně FUJI a pokud máte hodně peněz, tak Leica.
dyron84
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod reign 30. 11. 2016 09:35

No, prostudoval bych si nabídku objektivů, Sony bajonet E je patrně nejhorší systém. Pro manželku bych bral něco malého, jestli není nutná výměna objektivů, tak třeba Panasonic LX100, nebo HiTech Sony RX100mkIV. Pokud to má být malé a s výmennými objektivy tak Panasonic GX80. Fuji je super, ale na ženu dost přerostlík.
reign
Návštěvník

Odeslat příspěvekod dyron84 30. 11. 2016 11:24

Sony E už dávno není nejhorší systém, je to fáma...nabídka objektivů se rozšířila a stále se rozšiřuje..
dyron84
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod reign 30. 11. 2016 12:54

Bylo by fajn tuto fámu vyvrátit doporučením vhodného zoomu lepších než podprůměrných kvalit.
reign
Návštěvník

Odeslat příspěvekod dyron84 30. 11. 2016 13:10

Sony FE 24-70mm f/2.8 GM například. pokud se bavíme o něčem levném tak FE 28–70mm F3,5–5,6 . Nebo třeba pevné skla Zeiss Batis jsou mimořádná skla (vyfoceno batisem http://www.lukasbica.com/albums/colours ... /zuzana-2/). Zoomy od sony jsem měl možnot zkusit oba, a jsou to skvělá skla. Jestli mě něco u Sony vadí, tak to, že je to drahé, ale kvalita ZA skel je mimořádná.
Naposledy upravil dyron84 dne 30. 11. 2016 13:16, celkově upraveno 1
dyron84
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod reign 30. 11. 2016 13:13

To jako fakt? Na A6000, resp. 6300?

-- 30. 11. 2016 13:14 --

Psal jsem E bajonet, ne FE.
reign
Návštěvník

Odeslat příspěvekod dyron84 30. 11. 2016 13:17

Tak a6300 není žádny lowcost...jako mě to je jedno, foťe si čím chcete. Já mám se Sony E i FE dobrou zkušenost, vyhovuje mi ten systém...pokud někomu ne, nechť používá něco jiného.
dyron84
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod reign 30. 11. 2016 13:32

Ta odpověď postrádá logiku - nediskutujeme o ceně objektivů ale o tom, že jsou na FF tudíž s málo širokým začátkem a to nemluvím o ergonomii velkého skla na malém těle.
reign
Návštěvník

Odeslat příspěvekod AwwA 30. 11. 2016 13:35

reign píše:To jako fakt? Na A6000, resp. 6300?

-- 30. 11. 2016 13:14 --

Psal jsem E bajonet, ne FE.


Sony Zeiss 16-35/4 OSS (SEL1635Z)

Bajonet je snad stejny ne?
Naposledy upravil AwwA dne 30. 11. 2016 13:40, celkově upraveno 1
AwwA
Návštěvník

Odeslat příspěvekod reign 30. 11. 2016 13:38

Viz výše.
reign
Návštěvník

Odeslat příspěvekod dyron84 30. 11. 2016 13:41

reign píše:Ta odpověď postrádá logiku - nediskutujeme o ceně objektivů ale o tom, že jsou na FF tudíž s málo širokým začátkem a to nemluvím o ergonomii velkého skla na malém těle.


FE a E bajonet je stejný. Dobře pokud se budeme bavit o E bajonetu, podle mě je portfolio objektivů slušné https://www.bhphotovideo.com/c/search?g ... 4099560915
dyron84
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod reign 30. 11. 2016 14:14

dyrone,udělej si čas a najdi něco o všech krátkých zoomech pro Sony E. Řeknu to takhle - vím proč jsem si svého času nekoupil A6000 a nekoupil bych si ji ani za 8000. Všechny ty zoomy jsou silně podprůměrné, leda žeby si člověk vystačil s jedním ohniskem, potom by třeba kombinace A6000/6300+ pevná 35-ka byla vynikající.
reign
Návštěvník

Odeslat příspěvekod dyron84 30. 11. 2016 14:26

Já to nikomu nenutím, můj názor je že skvělé krátké zoomy tam jsou, mě by nabídka vyhovovala pokud bych sháněl krátký zoom na e bajonet. Opakuji, pokud někomu ne, může si koupit cokoliv jiného co mu vyhovuje víc. Když se vrátím k původní pointě, nesouhlasím s tím že sony e je nejhorší systém, kdysi dávno opravdu byl, dnes je situace jiná.
dyron84
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod sesty 30. 11. 2016 16:04

dyron84 píše:FE a E bajonet je stejný...


prosím o vysvětlení. jestli do boře chápu tak FE a E je stejné jako EF a EF-S u Canonu, ne? Objektiv EF nasadím krom FF i na APSC, ale objektiv EF-S je pouze pro APSC a na FF nejde. U Canonu tedy na první pohled poznám o jaký jde objektiv.

U Sony trochu tápu? Něco je označený FE, něco jenom E-mount. Například třeba Sony E-Mount 16mm f/2.8 na A7 nenasadím a zjistím to až z popisu objektivu že je pro APS-C?
sesty
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Macik68 30. 11. 2016 16:43

Já si myslím, že FE je jen označení, že je to objektiv vhodný na FF, na APSC nasadit půjde. Jen velikost a váha objetivů pro FF bude větší než u objektivů pro APSC.
Macik68
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod dyron84 30. 11. 2016 16:45

Je to takhle: E mount i FE mount je stejný bajonet. E znamená APS-C, FE znamená Full Frame. FE objektivy nasadíte bez problému na APS-C těla, E objektivy nasadíte bez problému na Full Frame těla, jen se foťák přepne do režimu APS-C a nebo bude objektiv vinětovat, to si můžete v menu vybrat. Doufám že jsem to vysvětlil srozumitelně. Zkrátka, vše co je E-mount nasadíte na vše :-)
dyron84
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ronybert 30. 11. 2016 17:28

Děkuji za názory ,problém je ,že manželka se v tom malinko vyzná, a bohužel nechce
ten Formát snímače: 4/3 tak a to mi nastal ten problém ,alespoň nějaká lepší pevná
skla na tu a6300 za doporučení budu moc rád.
ronybert
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Macik68 30. 11. 2016 17:41

Já jsem si v poslední době docela oblíbil tuhle sigmu
https://www.dpreview.com/products/sigma ... p4_dc_dn_c
Macik68
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod dyron84 30. 11. 2016 17:50

ronybert píše:Děkuji za názory ,problém je ,že manželka se v tom malinko vyzná, a bohužel nechce
ten Formát snímače: 4/3 tak a to mi nastal ten problém ,alespoň nějaká lepší pevná
skla na tu a6300 za doporučení budu moc rád.


Je to o penězích, špičková pevná skla jsou jak už jsem psal zeiss batis 18mm, 28mm, 85mm, nebo fe55/1.8za, nebo 35/f2.8za, nebo 28/f2, ale jsou to tedy FF skla, ale je to TOP kvalita.
dyron84
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod reign 30. 11. 2016 18:02

Dyrone, tak prosím uveď alespoň jeden opticky slušný základní zoom pro A6000 začínající na 18,resp.16mm.
reign
Návštěvník

Odeslat příspěvekod AwwA 30. 11. 2016 20:30

Sony FE 16-35mm f/4 ZA OSS Vario-Tessar T*

Ano vazne chybi neco jako DT 16-50 f2,8 SSM. Pristi rok by se mohl objevit protoze k A6300/A6500 je ten setak(16-50) nedustojny.
AwwA
Návštěvník

Odeslat příspěvekod reign 30. 11. 2016 21:37

Tak to je panečku seťák jak noha.
reign
Návštěvník

Odeslat příspěvekod dyron84 30. 11. 2016 21:47

reign píše:Dyrone, tak prosím uveď alespoň jeden opticky slušný základní zoom pro A6000 začínající na 18,resp.16mm.


SONY 16-70mm F4.0 ZA OSS SEL Vario-Tessar T, spičková optika od zeisse, konstantní světelnost, stabilizace, utěsnění proti vlhkosti. výborný sklo.
dyron84
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod reign 30. 11. 2016 22:43

Zajímavý, koukni na jeho test na photozone.de, já si teda dobré sklo představuji jinak. Pokud teda nápis Zeiss nepřebije špatné optické výkony.

http://www.photozone.de/sony_nex/901-so ... ss?start=2

Zajímavý je jak tam píšou, že to sklo ještě pro jistotu posílali do Sony, jestli je něco špatně no a pánové se jim ani neozvali...
reign
Návštěvník

Odeslat příspěvekod AwwA 1. 12. 2016 06:19

reign píše:Tak to je panečku seťák jak noha.


Ted nevim na ktery reagujete. Jestli na DT nebo na Zeiss.
AwwA
Návštěvník

Odeslat příspěvekod reign 1. 12. 2016 07:05

Na 16-35, to je rozsah panečku, jednomu by mohlo dojít že ta konstrukce je FF širokáč.

-- 1. 12. 2016 07:12 --

Můj názor je, že pánové ze Sony jsou zmetci kteří zákazníkům nabízí bezprecedentně předražené objektivy mizerné kvality - jednoduše ojebou výrobu a basta, nejde o žádný nesplnitelný úkol, umí to jiní a nepomáhá jim E. T. ani kouzelný dědeček.
reign
Návštěvník

Odeslat příspěvekod AwwA 1. 12. 2016 08:26

Souhlas, ale puvodni myslenka byla ze na A6300 neexistuje lepsi zoom. Existuje ale vzhledem k cene je mozna lepsi sahnout po A7**
AwwA
Návštěvník

Odeslat příspěvekod reign 1. 12. 2016 10:33

AwwA, bez nějakých kudrlinek, zoom 16-35 je ti jako základ naprosto k ničemu, to už můžeš tasit něco jako 12-24 a hurá, ne, na Sony E-mount A-PSC doopravdy neexistuje zoom který by bylo rozumné koupit - nemluvím o penězích, tam to logiku nemá vůbec - mluvím o tom, k čemu se ve většině případů základní zoom používá.

Ještě k tomu jestli to je záměr nebo se jim chudáčkům prostě nedaří - koukněte se pánové na optické výsledky levného plasťáčku Sony 18-55 na A bajonet a děkujte Sony za to, jak na vás peče.
reign
Návštěvník

Odeslat příspěvekod dyron84 1. 12. 2016 10:38

reign píše:Zajímavý, koukni na jeho test na photozone.de, já si teda dobré sklo představuji jinak. Pokud teda nápis Zeiss nepřebije špatné optické výkony.

http://www.photozone.de/sony_nex/901-so ... ss?start=2

Zajímavý je jak tam píšou, že to sklo ještě pro jistotu posílali do Sony, jestli je něco špatně no a pánové se jim ani neozvali...


Nespoléhal bych pouze na jedinou recenzi. Ostatní servery hodnotí kladně.
http://www.imaging-resource.com/lenses/ ... 0z/review/
dyron84
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod reign 1. 12. 2016 10:42

No, teď už se mi to asi nepovede najít, ale když jsem o něm před časem vážně přemýšlel, tak jsem našel stránku nějakého rozhořčeného Němce s ukázkami "kvalit" Zeisse no a fakt běs. Jo, recenze jsou různé, jen má člověk někdy zvláštní pocit, že jsou někteří recenzenti nějak příliš shovívaví, nebo si na test skla vyberou záběr se stromem uprostřed...

když se měří relevantně a ne podle pocitů tak to vypadá třeba takto :
https://www.dxomark.com/Lenses/Sony/Zei ... OSS-Sony-E

No a na ephotozine ho sice doporučují, ale mezi klady uvádí excelentní ostrost uprostřed, mezi zápory slabou mimo střed. Tak ti nevím, já bych ho teda nechtěl.

-- 1. 12. 2016 11:03 --

Ještě si dovolím eine kleine postřeh... Objektivy mají kusovou variabilitu, levné seťáky i celkem drahé zoomy. Jestli má ale výraznou kusovou variabilitu Zeiss za nějakých 35000 při celkem dobře zvladatelné konstrukci (viz výsledky obdobného skla od Pentaxu) tak je to malér. Jinak než kusovou variabilitou si neumím vysvětlit tak různé výsledky testů - nebo si recenzenti prostě kecli na zadek z onoho nápisu a je to precizně konstatní bídný zoom.
reign
Návštěvník

Odeslat příspěvekod dyron84 1. 12. 2016 11:30

S tímto konkrétním sklem nemám osobní zkušenost, ale mám FE skla od Sony a Zeisse a když to porovnám s Nikonem, který jsem měl dříve, tak hlavně Zeiss je prostě mnohem lepší, Ale já nejsem fotograf který hledá chyby na objektivech, moc mě to nezajímá, radši fotím, než se užírat vadou objektivu. Pokud mám možnost, vyzkouším si to sám než něco koupím.
dyron84
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod metatron 1. 12. 2016 11:41

Ano... ale ak ti je jedno co robi sklo za 1000 a viac eur. V tomto je to pruser Sony.
metatron
Návštěvník

Odeslat příspěvekod dyron84 1. 12. 2016 11:48

Tak já nevím, připadá mi že jste jen teoretici, já Sony používám už dlouho, prošlo mi pod rukama několik skel Sony a Zeiss a nikdy jsem neměl žádný problém...a hodně lidí co znám přešlo z Canonu na Sony A7, mimojiné kvůli kvalitě Zeiss skel. Přeberte si to jak chcete, já jen píšu svoje osobní zkušenosti z praxe.
dyron84
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod reign 1. 12. 2016 12:06

dyrone, nezaměňuj A-PSC s FF - tam asi i Sony chápe, že si může ukrojit velký kus koláče a tak ta nabídka skel je lepší, mně se třeba mimořádně líbí pevná 28mm za lidovou cenu, to je jiná. A-PSC je pro ně nezajímavé, kdo si pořídí za ten ranec A6300 tak nemá velký problém po zklamání ze skel přejít na A7.
Jo a nepřijde ti jako protimluv napsat, že píšeš svoje zkušenosti z praxe a doporučit objektiv který - jak uznáváš - neznáš?
reign
Návštěvník

Odeslat příspěvekod AwwA 1. 12. 2016 12:10

Stejne si myslim ze v pristim roce bude uveden lepsi zakladni zoom. At uz od SONY nebo Sigmy a Tamronu. Neco jako 17-50/17-70.
AwwA
Návštěvník

Odeslat příspěvekod reign 1. 12. 2016 13:01

Kéž by.
reign
Návštěvník

Odeslat příspěvekod AwwA 1. 12. 2016 13:40

reign píše:Kéž by.


Tak ,,hlad" po takovem objektivu bude urcite.
AwwA
Návštěvník

Odeslat příspěvekod dyron84 1. 12. 2016 13:41

reign píše:dyrone, nezaměňuj A-PSC s FF - tam asi i Sony chápe, že si může ukrojit velký kus koláče a tak ta nabídka skel je lepší, mně se třeba mimořádně líbí pevná 28mm za lidovou cenu, to je jiná. A-PSC je pro ně nezajímavé, kdo si pořídí za ten ranec A6300 tak nemá velký problém po zklamání ze skel přejít na A7.
Jo a nepřijde ti jako protimluv napsat, že píšeš svoje zkušenosti z praxe a doporučit objektiv který - jak uznáváš - neznáš?


Tak řekl bych že mám víc praktických zkušeností se Sony než ty ;) pokud vím ty sis Sony nekoupil...očividně se chceš hádat a chytat za slovíčky. Tak to prosím beze mě. Já s klidem doporučím každému sony a6000, a6300 je podle mě předražená a proto bych spíš doporučil A7. Bajonet E je na tom v současné době už dobře a do budoucna budou přibývat další dobrá skla.
dyron84
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Macik68 1. 12. 2016 15:23

No já bych řekl, že Reigna Sony něčím musela dost naštvat, ale chápu to, taky mám firmy, který mi nesmí do domu ;-) Lepší záklaďák by potřeba byl na tom se shodnem asi všichni. Protože jsem ochotnej vzhledem k ceně akceptovat ten palačinkovej 16-50 u a6000 (jakkoliv je na 16mm nepovedenej), ale moc nechápu proč představí a6500 za bratru 50 tis bez slušnýho záklaďáku. Uvidíme co bude, pokud by Sigma něco vymyslela, bylo by to dobrý, ale musí se jim to rentovat, že... Což při trendu "všichni všechno fotí mobilem" může být problém. Ale asi je to obdoba hudby. Dnes taky všichni poslouchaj MP3 na bluetooth repráčcích a jsou happy a kvalitní přístroje střední třídy z trhu prakticky zmizely :D
Macik68
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Flor.cz 5. 12. 2016 23:53

reign píše:když se měří relevantně a ne podle pocitů tak to vypadá třeba takto :
https://www.dxomark.com/Lenses/Sony/Zei ... OSS-Sony-E


Cenová politika Sony mě taky štve. Divím se že Sigma na e-mount ještě neudělala nějaký 17-70 mm zoom, nestačila by vyrábět. Sony 16-70 f4 není vůbec špatný objektiv (až na tu cenu), kvalita je srovnatelná s podobnými objektivy.

https://www.dxomark.com/Lenses/Compare/ ... 77_173_865
fff
Flor.cz
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod metatron 5. 12. 2016 23:57

a kludne aj 70-200/4 (2.8 ) , islo by im to na dracku, tak ako ich lacne pevne skla na emount
metatron
Návštěvník

Odeslat příspěvekod AwwA 6. 12. 2016 00:37

AwwA
Návštěvník

Odeslat příspěvekod bob222 6. 12. 2016 06:44

AwwA píše:https://www.dxomark.com/Lenses/Compare/Side-by-side/EF-S-17-55-f-2.8-IS-USM-on-Canon-EOS-7D-Mark-II-versus-AF-S-DX-Zoom-Nikkor-17-55mm-f-2.8G-IF-ED-on-Nikon-D7100-versus-Sony-DT-16-50mm-F28-SSM-on-Sony-SLT-Alpha-77-II__169_977_173_865_1568_953

Zajimave.


Lenže toto je sklo pre zrkadlovku, resp. SLT.
bob222
Návštěvník

Odeslat příspěvekod AwwA 6. 12. 2016 10:11

Ja vim, ale vyrobit ho pro APS-C bajonet E by nemel byt problem ne? Navic utesneny proti prachu a vlhkosti. Parafokalni, ma SSM a je velmi rychly. Navic se prodava jako ,,setak". Takze v setu neco podobneho k A6300/6500 by bylo fajn.
AwwA
Návštěvník

Odeslat příspěvekod metatron 6. 12. 2016 10:36

Je to problem, pretoze sony E bajonet ma kratsiu registracnu vzdialenost ako Sony A mount. To znamena prekopat cely objektiv.
metatron
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Flor.cz 8. 12. 2016 23:07

Cenové a kvalitativní srovnání 16-70 f4 vs.16-50mm F2.8 SSM je docela tristní. Zajímalo by mě, jestli je to nějaká dementní obchodní politika Sony nebo jestli je třeba větší problém vyrobit zoom pro kratší registrační vzdálenost.

Na druhou stranu 16-70 f4 je super na cestování - 4,3 zoom a hmotnost jen 300g při konstantní F4. Akorát by měl stát o desítku míň..
fff
Flor.cz
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Salva Pecka 28. 12. 2018 21:51

Když koukám na první stránku r. 2016 a A6300 se prodává za 36400,- tělo, dnes cena spadla na nějakých cca. 12 000,- (když počítám akci s objektivem 50/1,8 a odečtu 6000,- ) To u Sony není zvykem takový pád během dvou let :shock: Za ty peníze ideální rodinný fotoaparát :-)
Salva Pecka
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Doušek 23. 1. 2019 18:12

Salva Pecka píše:Když koukám na první stránku r. 2016 a A6300 se prodává za 36400,- tělo, dnes cena spadla na nějakých cca. 12 000,- (když počítám akci s objektivem 50/1,8 a odečtu 6000,- ) To u Sony není zvykem takový pád během dvou let :shock: Za ty peníze ideální rodinný fotoaparát :-)


No za 12 to zatím půjde sehnat ztěžka. Spíš to začíná na 18 000 za tělo a to je dobra cena, spis jsou ještě dražší
Doušek
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Salva Pecka 23. 1. 2019 18:35

Na mpx. je stále tělo + objektiv 50/1,8 za 17 990,- já jsem koupil u Škody a tam už myslím nemají.
https://www.megapixel.cz/sony-alpha-a6300-telo
Edit:už je vyprodáno i v Megapixelu, tak zas v dalším kole :-)
Salva Pecka
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod monikash 6. 2. 2019 12:55

Používáte někdo redukci s přepínačem PDAF a CDAF na A6300? Jaký režim používáte? A teď se zeptám jako blondýna, ale jaký je lidově řečeno mezi těmito funkcemi rozdíl? Mám canoní 50ku a žádný viditelný rozdíl jsem neshledala.
Moto G5+.
Sony A6400, A7S, Panasonic GX9
monikash
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod bob222 6. 2. 2019 13:22

Nie som si istý, ale mám taký pocit že canoní 50-ka práve moc nepodporuje toto prepínanie, resp. nemá to u nej nemá moc vplyv na výsledok...
bob222
Návštěvník

Odeslat příspěvekod monikash 11. 2. 2019 08:18

Ještě něco málo k baterii. Taky se vám sama vybíjí ve fotoaparátu, kdy leží v brašně? A nejen v těle. Mám meike grip a v něm se kapacita během 24 hodin snížila třeba i o 25% aníž bych udělala jedinou fotku. Ale podobně se baterka chovala už v A58.
A dobrý žrout je ta canoní 50, kdy motorek při přeostřování sežere s každou fotkou 1%.
Moto G5+.
Sony A6400, A7S, Panasonic GX9
monikash
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod bob222 11. 2. 2019 10:38

Tiež som zaznamenal nejaké to samovybíjanie pri vypnutej mašinke. Musím to viac odsledovať.
U objektívu sigma cez redukciu som nejaké veľké odbery nezaznamenal. Ale je to redukcia sigma a tá je vraj na sigma/canon bajonet priamo odladená, takže na pohodu.
bob222
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Salva Pecka 11. 2. 2019 12:21

Mám nasazenou Sony 50/1,8 ze setu a po týdnu baterie pořád drží. Zeptám se blbě, vypínají se všechny bezdrátové fkce . po vypnutí? Jestli se to dá vůbec nějak ověřit.
Salva Pecka
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod monikash 11. 2. 2019 12:48

Teoreticky by se měla vypnout, protože se fotoaparát vypína "na tvrdo" a ne do "stendby". Pokud teda v něm není čip od hujaveje, který naše fotky posílá do PRC. ;-)
Jinak, baterku trochu vysává ve vypnutém stavu paměťová karta. Ale to se děje u veškeré elektroniky používající paměťovky.
Moto G5+.
Sony A6400, A7S, Panasonic GX9
monikash
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod hranicka 19. 2. 2019 10:20

Zdravím všechny,
u A6300 jsem si všiml jedný zajímavý věci - nativní citlivost čipu není ISO100, ale tak 38.
Pořád mi byly divný podexponovaný RAWy, přitom JPEGy vypadaj normálně. Pár vejletů jsem zkoušel fotit každou fotku 2x - jednou 0EV a podruhý +1,5EV, jpegy jsou v druhým případě přepálený, ale RAWy exponovaný "tak akorát", po drobným doladění v PC (žádnej velkej postprocessing) jsou z toho naprosto parádní fotky. Dělá to jen můj foťák nebo to výrobce dělá naschvál kvůli prevenci přepalu a lecjakým nešikovným rukám? :-))
hranicka
Návštěvník

Odeslat příspěvekod metatron 19. 2. 2019 23:56

hranicka: neviem ale u mojej A7 II sa mi tiež zda že mam lahko podexponovane foto, bežne mam nastavene +0,3 alebo +0,7 EV
ale možno mam niečo blbe :D
metatron
Návštěvník

Odeslat příspěvekod hranicka 20. 2. 2019 08:33

Tak potvrzeno, včera jsem to pořádně otestoval. :-)
Zapnu zebru 100+, nejdřív nastavím expozici těsně pod zobrazení zebry a pak 3 kroky nahoru po 0,5EV a cvak, otestováno v různých světelných režimech pod žárovkou a venku.
Raw je úplně perfektní a přitom bez přepalů, nepatrně přidám kontrast a může se rovnou tisknout. :-))
hranicka
Návštěvník

Odeslat příspěvekod KarelV. 20. 2. 2019 09:22

To je hodně divné. Rozdíl 1,5 EV je dost. :hm V jakém programu je RAW vyexportován? Šlo by někam nahrát příkladové snímky? RAW i JPG.
KarelV.
Návštěvník

Odeslat příspěvekod bob222 20. 2. 2019 09:36

Tiež sa mi to zdá moc divné, skúsim A6000 a A7II. Ale niečo také som doteraz prakticky nepostrehol.
bob222
Návštěvník

Odeslat příspěvekod hranicka 20. 2. 2019 10:08

Ok, snímky naházím večer, používám RAW therapee a neutrální profil tj. bez načítání korekcí použitých foťákem. :-)
hranicka
Návštěvník

Odeslat příspěvekod KarelV. 20. 2. 2019 11:21

Hmmm, tak to je jasné, příčina bude v RAW therapee. :oops:
KarelV.
Návštěvník

Odeslat příspěvekod hranicka 20. 2. 2019 11:33

Že dokáže využít skryté možnosti čipu? :-D
Rád si ten program nechám, mít o 1,5 čísla lepší šumový číslo a dynamickej rozsah se docela hodí, to je víc, než bych získal přechodem na FF. 8-)
hranicka
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Ondrej Bobek 20. 2. 2019 13:10

Skusil som A7R3 v LR 8.2 - expozicia jpeg/RAW mi vychadza byt prakticky totozna.
Maly rozdiel robi kontrast, saturacia (RAW je neutralnejsi) a korekcia objektivu - v LR su pri vypnutej trocha tmavsie rohy a pri zapnutej zasa svetlejsie ako na jpegu.
Ondrej Bobek
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod fotofanda 20. 2. 2019 13:40

Jeden, možná blbý dotaz. Fotili jste to jako jeden snímek RAW+JPEG nebo dvě fotky 1. RAW a 2. JPEG?
fotofanda
Návštěvník

Odeslat příspěvekod hranicka 20. 2. 2019 14:13

Obě možnosti, dělá to samostatný RAW i kombinace s JPGem.
Mírný vliv na to měla teplota osvětlení, pod žárovkou je +1,5EV kvůli červené opravdu limit, venku se dá dostat i na +2EV, ale to už bylo občas pár pixelů spálených (ne že by to bylo na první pohled vidět). Něco jsem k tomu našel, tohle focení má název ETTR, "focení na pravou stranu histogramu" :-)

2 Ondřej Bobek: Jsi si jist, že použitý program neudělal automaticky nějakou korekci expozice? RAW therapee to dělá defaultně taky, musel jsem to v menu vypnout, jinak bych tuhle vlastnost nezjistil.
hranicka
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Ondrej Bobek 20. 2. 2019 14:43

Vobec netusim, ci robi LR nejaku korekciu automaticky a nikdy som to ani neskumal, na to tu mame inych specialistov :)
Dolezity je vysledok a to, ze ziaden RAW mi nikdy nevychadza v PC vyrazne inak, ako som to videl v jpegu alebo priamo vo fotoaparate podla histogramu.

Ak by bol nespracovany RAW tak extremne podexponovany v porovnani s jegom a aj napriek tomu vysiel z neho citelne lepsi vysledok (a vacsinou aj lepsi ako od inych znaciek), tak je potom Sony este daleko lepsie, ako som si povodne myslel :)
Ondrej Bobek
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod KarelV. 20. 2. 2019 15:55

hranicka píše:Že dokáže využít skryté možnosti čipu? :-D
Rád si ten program nechám, mít o 1,5 čísla lepší šumový číslo a dynamickej rozsah se docela hodí, to je víc, než bych získal přechodem na FF. 8-)

To ale nejsou žádné "skryté možnosti čipu", ale nestandardní vypnutí nějak defaultně nastaveného RAW konvertoru. Lepší "šumový číslo", dyn.rozsah ani nic víc se tímto postupem vůbec nezíská.
KarelV.
Návštěvník

Odeslat příspěvekod hranicka 20. 2. 2019 21:20

Pokus č.1 - velká vzdálenost, malý dynamický rozsah, expozice 0 a +2 clony,
provedeno pouze vyvážení bílé pomocí domu v popředí

JPG 0EV
DSC01567-jpg-0EV.jpg


RAW 0EV
DSC01567-raw-0EV.jpg


JPG+2EV
DSC01569-jpg+2EV.jpg


RAW+2EV
DSC01569-raw+2EV.jpg


Crop telekomunikační věže, šum po korekci kontrastu na stejnou úroveň,
v obou případech použit jako zdroj RAW, i Karel IV vidí... :-)
srovnani.jpg


Pokus č.2, běžná fotka, běžný dynamický rozsah. Opět pouze vyvážení bílé podle čepice. Omluvte mírnou nepřesnost díky soumraku.

JPG 0EV
DSC01549-jpg-0EV.jpg


RAW 0EV
DSC01549-raw-0EV.jpg


JPG+2EV
DSC01553-jpg+2EV.jpg


RAW+2EV
DSC01553-raw+2EV.jpg


V obou případech na +2EV jpg přepálená fotka, raw téměř ideál,
odečteme půl clony jako rezervu a myslím, že OK. :-)
hranicka
Návštěvník

Odeslat příspěvekod KarelV. 20. 2. 2019 23:22

No, tak vidím akorát po pochybné konverzi z RAW therapee divné barvy a snímky bez kontrastu (a u 2. příkladu RAW+2EV navíc přepal). A nikde nevidím odkaz na originální snímky v RAW i JPG... :roll:
p.s. Vůbec OK to není... :-l
KarelV.
Návštěvník

Odeslat příspěvekod hranicka 21. 2. 2019 08:22

No hádat se s tebou nebudu, zdá se, že to nemá cenu.
Všechny efekty jsem ve foťáku i RT pro názornost vypnul, bílou bylo u rawu potřeba řešit ručně (stejným způsobem aplikováno i na jpeg), což je při osvětlení oranžovým soumrakem z jedný strany a modrýma mrakama z druhý poněkud problém.
Sečteno, podtrženo - podexpozici RAWu při 0EV snad vidí všichni, vliv přeexpozice na výsledný šum taky.
hranicka
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Ferin 21. 2. 2019 13:06

Omlouvám se, že vám lezu do vlákna, ale taky nějak neberu, v čem by měla spočívat ta výhoda. Ta by byla, kdyby se raw přeexponovával.
Navíc se domnívam, že se nejedná o podexpozici rawu (to by bylo poněkud podivné), ale o ne(do)vyvolaný ("nedomrlý") raw. Hovoří pro to i ty vyplý parametry v RT.
Pokud si pamatuju, to samý dělalo svýho času ZPS při rychlých náhledech rawů v prohlížeči / jpg+tiff editoru.
Ferin
Návštěvník

Odeslat příspěvekod KarelV. 21. 2. 2019 13:23

hranicka píše:No hádat se s tebou nebudu, zdá se, že to nemá cenu.
Všechny efekty jsem ve foťáku i RT pro názornost vypnul, bílou bylo u rawu potřeba řešit ručně (stejným způsobem aplikováno i na jpeg), což je při osvětlení oranžovým soumrakem z jedný strany a modrýma mrakama z druhý poněkud problém.
Sečteno, podtrženo - podexpozici RAWu při 0EV snad vidí všichni, vliv přeexpozice na výsledný šum taky.


Ano, takový způsob fotografování nemá cenu. Už jen při představě komponování s EVF hledáčkem při přeexponovaní o +2 EV se mi dělá zle.... ;-)
Že A6300 šumí takto při ISO 100 a správné expozici nevěřím (RAW zůstává utajen).
KarelV.
Návštěvník

Odeslat příspěvekod hranicka 21. 2. 2019 13:47

U A6300 je podle více zdrojů čip IMX271, který má 14bitový dynamický rozsah, tedy dokáže zpracovat 16384 úrovní jasu v každé barvě.
Výrobce (a zákazníci jako Karel) se tolik bojí přepalů, že nechávají nahoře zbytečně víc než polovinu využitelného rozsahu jako rezervu pro každou barvu při extrémně širokém rozmezí barevných teplot (i sodíkové osvětlení to umí vyvážit :-O ) a pak to dohání konverzí do JPG.
Když foťáku tu rezervu seberu a jdu expozicí "na krev" za cenu pár desetin procenta spálených pixelů tak, aby se při postprocessingu jen ztmavovalo a nemuselo zesvětlovat, výsledný šum klesne tak, že to i mě včera překvapilo. Dyť v dobách filmu a prvních masovějších digiťáků typu sony P71 se fotilo odshora dolů zcela běžně, protože se reálná scéna do dynamiky filmu/sensoru málokdy vešla, tak o co jde?
V pátek odpoledne přejde studená fronta a měla by bejt viditelnost, zkusím nafotit bracket až do přepálení i těch nejtmavších scén a pak z toho poskládat fotku. Doposud jsem u vylepšování málo kontrastních scén dost bojoval se šumem, tohle by mohlo dost výrazně pomoct. :-))

-- 21. 2. 2019 12:49 --

KarelV. píše:Že A6300 šumí takto při ISO 100 a správné expozici nevěřím (RAW zůstává utajen).

Ten šum vznikl až po zvýšení kontrastu telekomunikační věže. Dej nějaký prostor a večer tu ty 2 rawy máš. á 24MB
hranicka
Návštěvník

Odeslat příspěvekod hranicka 21. 2. 2019 19:59

Pro zajímavost - fotka vytvořená z přepáleného rawu +2EV https://uloz.to/!9CkHmIWOGnw9/dsc01606-arw
DSC01606-1.jpg
hranicka
Návštěvník

Odeslat příspěvekod KarelV. 21. 2. 2019 21:28

Hmm a co ten krásný přepal na skříni?
KarelV.
Návštěvník

Odeslat příspěvekod hranicka 21. 2. 2019 21:35

Ten by tam byl na 99% vytvořen i v případě ruční editace korektního rawu, případě ČB fotky by byl přes půl skříně, prostě to tak dělám, no... :-D
Všimni si spíš těch stínů. ;-)
hranicka
Návštěvník

Odeslat příspěvekod KarelV. 21. 2. 2019 21:44

Při korektní expozici půjde přepal na skříni 100% zachránit. A i světlo nebude vypadat jak bílá díra ve stropě... :-))
KarelV.
Návštěvník

Odeslat příspěvekod hranicka 21. 2. 2019 22:12

Tak ta rezerva, ze který zachraňuješ data z přepalů, jsou právě ty 2EV, který jdou v RT využít k regulérní práci a jiné programy to nejspíš vůbec nezobrazujou. :-)
hranicka
Návštěvník

Odeslat příspěvekod KarelV. 21. 2. 2019 22:47

Jenže ty účelově uděláš o 2 EV přepalu navíc, aby jsi to pak tzv. "zachraňoval" v RT, kde to ale stejně nezachráníš, jak jde evidentně vidět. :oboze
KarelV.
Návštěvník

Odeslat příspěvekod hranicka 21. 2. 2019 23:11

Tady jde o výměnu pro mě postradatelných světel (který bych stejně zlikvidoval při editaci) za stíny. Mít nebo nemít dole 2EV je sakra rozdíl. IMHO hledat za každou cenu (téměř neviditelnej) přepal na skříni je stejná blbost, jako pixelpeeping pod lupou. :-D
Když budu chtít mít jó fotku, tak udělám dvě tři různý expozice, v gimpu je naskládám jako vrstvy, vynásobím navzájem a mám světla i stíny. 8-)
hranicka
Návštěvník

Odeslat příspěvekod KarelV. 21. 2. 2019 23:36

Ve stínech se ze senzorů od Sony dá toho dostat dost. Ale asi ne v RAW therapee, jak je vidět... Ten přepal na skříni je tam jak pěst na oko, rozhodně ne "téměř neviditelnej". Podobná díra by byla při přeexponování o 2 EV klidně u krajiny v obloze, nebo ve tváři fotografované osoby apod. Navíc zbytečně až 4x delší doba expozice nemusí být v mnoha případech také to pravé ořechové.
No ale jestli ti to tak vyhovuje, klidně si tak fotografuj. Nicméně tvrdit, že díky záměrné přeexpozici a RAW therapee získáš něco více než jinde, je nesmysl.
KarelV.
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Ondrej Bobek 22. 2. 2019 13:26

Takze cela tato diskusia je vlastne o tom, ze RAW dava lepsie moznosti prace s fotkou ako Jpeg?
Kto by to bol povedal :D :D :D :roll:

PS: toto dokaze kazdy RAW editor
Ondrej Bobek
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod hranicka 22. 2. 2019 13:49

Víceméně, spíš jak z toho rawu a vlastně senzoru vytřískat maximum i za cenu nemožnosti opravit chybu expozice, což vlastně nemá ani fotograf mobilista. :-)
BTW, u huaweie P10 je ta rezerva sotva půl clony, u ČB senzoru vůbec nic a padaj z něj fotky jedna radost. :-)
Sony ČB senzory vyrábí, proč to nenacpou aspoň do nějaký limitovaný edice Áček, hned bych rozbil prasátko. :'(
Přílohy
praha2.jpg
hranicka
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Ondrej Bobek 22. 2. 2019 14:22

mmm, toto je ale ukazka toho, ako sa to robit nema, su tam skarede prepaly v dolezitych castiach fotky, ktore velmi rusia.
Radsej budem mat cierne tiene alebo trocha viac sumu ako by som robil fotkam toto.

Exponovat vpravo je dobre a je to spravne, no treba to robit tak, aby si svetlam na fotke neublizil - aby bola kresba viditelna tam, kde ma byt vidiet a farby nezostali prehnane prepalene v miestach, na ktore sa ma pozorovatel sustredit.

Na A7R3 to mam podobne, da sa stiahnut velmi vela z preexpozicie, obcas dokonca aj vyse 2EV bez velkej skody a v este lepsej kvalite, ako u A6300, no nikdy by som si nedovolil takto to prehanat.
Obcas pouzivam preexpoziciu, no to je mozno tak 1-2EV len na korigovanie merania expozicie napr. vo svetlejsich priestoroch alebo na snehu, nie aby som mal prepaleny vysledok, ktory sa ani neda dobre skorigovat.

Skus si pozriet toto: https://www.youtube.com/watch?v=YJ7QGZYdJns
Ondrej Bobek
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod hranicka 22. 2. 2019 14:37

Tak jasný, v barevný fotce bych si samozřejmě nic takovýho nedovolil, pro čb a pro barvu platěj naprosto jiný pravidla i co se týče kontrastu - barevná tak nějak vyváženě, aby to nebilo do očí a vypadalo to jako bez editace, zato u čb pořádná "vana" od úplně černý po úplně bílou (kromě obličejů!), ještě tomu pomoct červeným filtrem při focení...
Asi věc pohledu každýho oka, ale když kouknu do historie, fotografové před 100lety se s tím taky vůbec nes**li. :-D
hranicka
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Ondrej Bobek 22. 2. 2019 14:56

Tak snad ti to tak bude fungovat k spokojnosti a aj ludom naokolo sa vysledky budu pacit, to je to najdolezitejsie.
Ondrej Bobek
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod hranicka 22. 2. 2019 15:02

Díky, tobě to samý! :-)
hranicka
Návštěvník

Odeslat příspěvekod jarek89 13. 5. 2019 22:37

Ahoj chci se zeptat, jestli někdo máte zkušenosti s adaptérem Sigma MC 11 a druhý dotaz jaký objektiv by jste mi doporučili k 6300 jako druhý k 16-50? Díky
jarek89
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod monikash 14. 5. 2019 06:48

50/1,8? 55-210? Ale pokud máš redukci, tak máš asi zásobu Canoních skel. A bacha, jsou 2 Sigmy. jedna je pro skla od Sigmy a druhá pro Canon. Málem jsem si taky pořídila tu první.
Moto G5+.
Sony A6400, A7S, Panasonic GX9
monikash
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod feanoor 14. 5. 2019 07:38

Jarek
Sigmu 30/1.4 DC DN Contemporary
příp. Sony 35/1.8 OSS
feanoor
Návštěvník

Odeslat příspěvekod jarek89 14. 5. 2019 15:49

monikash píše:50/1,8? 55-210? Ale pokud máš redukci, tak máš asi zásobu Canoních skel. A bacha, jsou 2 Sigmy. jedna je pro skla od Sigmy a druhá pro Canon. Málem jsem si taky pořídila tu první.



Canoní skla nemám, jen sem uvažoval, že bych si pořídil tu předsádku, kvůli toho, že Canon má některé skla levnější a přitom dle videi na youtube funguji ze sony dobře. Nebo je lepší brát vždy sony? Např. tu 55-210. Od Canona jsem uvažoval právě o 10-18. Chci si nějak rozumně začít budovat systém a pokud možno neutopit v tom moc peněz takový fanda do focení asi nikdy nebudu (hold je to drahý koníček) :-)
jarek89
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod monikash 14. 5. 2019 18:11

Taky jsem si říkala, jak na sony vyzraju a koupím si redukci pro canon skla (aniž bych nějaké měla a budu si kupovat "levná" bazarová skla). Tak jsem z opatrnosti vzala jinou značku za poloviční cenu (už před tím jsem měla LAEA2 na NEX7 a taky žádná sláva při AF), která měla podle recenzí 100% fungovat na A6x00 a spolupracovala s elektronikou AF/Clona). A protože mi chyběla 50ka, tak jsem vzala za 2 litry canoní 50/1,8 něco. Dohromady mě to vyšlo stejně jako bych koupila bazarovou Sony 50/1,8 SEL OSS a výsledek nebyl na 100%. Občas si to při AF přejelo z jednoho konce na druhý a na nic to stejně nezaostřilo. Jistější bylo ostření na MF, což zase nedám kvůli už staršímu zraku. Nakonec jsem obé prodala ve ztrátě a až mi bude přebývat 6 litrů, tak si konečně koupím novou 50SEL. Takže, pokud chceš fotit s redukcí, tak si nezapomeň k ceně skla přičíst i cenu té redukce a porovnat to k sony verzi (pokud existuje). A taky máš jistotu, že ti vždy bude fungovat AF.
Moto G5+.
Sony A6400, A7S, Panasonic GX9
monikash
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jarek89 15. 5. 2019 05:17

Monikash: přesně takové myšlenkové pochody mám taky co jsem se koukal na videa na youtube, tak jediná o které se dá uvažovat je jen sigma MC11, Metabones je tady šíleně nastřelený. Kdyby měl někdo typ, kde sehnat tu redukci Metabones levněji než v ČR.

viz. zde https://www.youtube.com/watch?v=_FVCHHRD7Y8
jarek89
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod hranicka 18. 5. 2019 12:17

Krátkej dotaz - nepoužívá v tom někdo kartu se zápisem 90MB/s?
Jestli stíhá zapisovat RAWy při kontinuálním snímání s elektronickou závěrkou bez zaplnění bufferu (cca 3 snímky/s)
Díky.
hranicka
Návštěvník


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků