Bezzrcátka Olympus - zkušenosti, tipy

Diskuse o přístrojích s výměnnými objektivy bez zrcátka

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod ForeignerOnEarth 2. 2. 2017 13:47

Radku, člověče, věř nebo nevěř, ale mám už tak rezignovanou náladu, že účelem už dnes není snaha o procitnutí těch druhých, ale spíš zvědavost nakolik se tolerance k některým věcem stává normou.
Ono to zuří všude kolem nás, všude ve všech oborech. A příznivci "starých poctivých" věcí a postupů bohužel ve všem prohrávají. Takže spíše zjišťuji kdy prohrají či prohrajeme definitivně. A ta podobnost principů je napříč obory neuvěřitelná.
Konzervativec dělá něco dlouhodobě poctivě a vypracuje si postup vedoucí ke kvalitě, pořádku, smysluplnosti, .....
Pak se zjistí, že vlastně tu kvalitu, ten pořádek, tu smysluplnost nikdo nechce, že je to zbytečná zátěž bránící rozletu diletantům.
Místo všeho poctivého do morku kosti se vymýšlí jak to očůrat, aby to zvenku nějak vypadalo. Aby to jakoby přinášelo ještě pokrok na hliněných nohou.
Všechno, co používáš, co jíš, do čeho se oblékáš, v čem jezdíš, .... je optimalizováno na "buzení zdání". "Buzení zdání" je hlavní obor současné techniky. Ošidit lidské smysly. Miliardám lidí promítat, že žijou.
Pokud ošidíš lidské smysly, pokud zmanipuluješ názory, splnil jsi úkol, vytvořil jsi ideální produkt. Snaha o vnitřní poctivost je vlastně zločinem plýtvání. Jsem konzervativec. Proto ForeignerOnEarth. Dnes už. Ten nick není náhodný, je hodně promyšlený.
ForeignerOnEarth
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ganec 2. 2. 2017 14:28

ForeignerOnEarth píše:Teď možná pochopí všichni o čem píšu:

Na nalinkované recenzi píše "fotoguru":
"Obrazová kvalita je opravdu velmi dobrá. Neupravená fotka v původní velikosti."
Toto je tá podstatná informácia: takto to dokáže každý a bez námahy!
Keď sa na tom trošku popracuje, bude to už len lepšie...

ForeignerOnEarth píše:To, že se mně to obočí nelíbí a nechtěl bych foťák, se kterým to jinak nejde, protože jinak bude vidět šumem rozpadajícíse obraz, to je moje soukromé hodnocení.
Vždy to ide nejako inak.

Už zo staručkou E-P1 som dokázal dosiahnuť nezašumené zábery.
Proste som fotil maximálne do ISO 1600 (čo sa so stabilizáciou a 20/1.7 sklom dalo) s nastavenou preexpozíciou o 1 EV a v postprocessingu som ten 1 EV stiahol. Výsledok: šum (a odšumovanie) v tieňoch bol na úrovni dovtedajšieho šumu v svetlejších miestach (= minimálny).
Malo to len pár problémikov: musel som si dávať väčší pozor na prepaly, niekedy mi kvôli preexponovaniu vychádzal už dosť dlhý čas (na to som si tiež musel dávať pozor), musel som fotiť do RAW a potom to následne spracovávať. No nestálo mi to za tú námahu. Vlastne som tak nafotil len jednu akciu .. a povedal som si, že si radšej kúpim foťák, s ktorým toto robiť netreba .. a netreba byť stále v strehu.
EDIT: ďalšia možnosť bola pohrať sa s krivkami (znížním modej krivky mizol "modrý hnus", ktorý mi vadil)

S E-P3 toto všetko už nebolo treba robiť (hoci s E-P1 som tak dosahoval lepších výsledkov), dokonca ani prplať sa s RAW, ale aby výsledok vyzeral prirodzene aj na pixelovej úrovni, bolo treba vo foťáku znížiť aj doostrovanie aj odšumovanie.
S E-P5 detto, len sa zvýšila použiteľná citlivosť na ISO 3200.
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod DUDISKO 2. 2. 2017 14:36

A jeje.. To chce fotky :-)
DUDISKO
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Petr Luňák 2. 2. 2017 15:17

Ganec píše:EDIT: ďalšia možnosť bola pohrať sa s krivkami (znížním modej krivky mizol "modrý hnus", ktorý mi vadil)


Jestli modej melo byt modrej a zniznim znamena snizenim, tak co je to modra krivka??
Petr Luňák
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pavel Breit 2. 2. 2017 16:24

Dobré zprávy, Olympus se po předešlých průxxx opět vrací do černých čísel.

Olympus just published the Financial Results for the 3rd Quarter of Fiscal Year 2017. And for the first time in many years Olympus Imaging Business had a small profit! Despite  a -13% net sales operating income increased by 1.1% with a net profit of 0,7 Bilion Yen. This has been possible because of two reasons:

1) Profitability achieved on 9-month basis following earnings improvement resulting from introducing new mirrorless cameras and maintaining prices of readily affordable mirrorless cameras
2) Inventory expenses effectively managed
Pavel Breit
Návštěvník

Odeslat příspěvekod feanoor 2. 2. 2017 16:44

FoE
podle mě si zbytečně komplikuješ život svými hororovými vizemi.
Např. si pamatuji, jak jsi asi před sedmi nebo osmi lety na Grafice psal, že Sony se svým zázemím a technologií za pár let sfoukne firmu Nikon jako pingpongový míček. Dnešní realita této vizi samozřejmě vůbec neodpovídá. Nikon je pořád velmi silným hráčem na trhu a i přes ne zrovna příznivé finanční výsledky o něj netřeba mít strach.
Dnes máš zase hysterii z toho, že lidi jsou blbci a fullframe bude kvůli tomu smeten malým formátem.
Já se toho absolutně nebojím. Taky mám rád velké snímače a Oly 4/3 bych si nekoupil. Dokážu ale pochopit lidi, pro které může být vhodnější než FF.
O tom že obrazově se 4/3 formát nemůže s FF měřit, o tom snad nikdo nepochybuje, fyzikální zákony obejít nelze.

Fakt nechápu tvou hysterii.
feanoor
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ganec 2. 2. 2017 17:56

Petr Luňák píše:co je to modra krivka??
Krivka používaná na zmeny modrej zložky z histogramu:
Obrázek

Používal som ju napríklad na doladenie WB zo žiarovkového osvetlenia (na obrázku).
Alebo na odstránenie modrého šumu (keď jej ľavý začiatok posuniem trošku doprava).
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Petr Luňák 2. 2. 2017 18:23

Takze barevny sum se odstranuje tak, ze se celoplosne ztmavi modry kanal. Aha! To je velmi "prakticke".
Petr Luňák
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod hoskape 2. 2. 2017 18:39

Díky za vaše kladná info, 7-14/2,8 PRO je již doma. Občas brouzdám po netu a ejhle cana v AARONu 30290,-. Jedno zavolání, je to jen "ležák" z roku 2015, orig. balení s přelepkou. Kladný příklad pro ostatní prodejny po 6.-12. měs. jdou ceny dolů, nyní např. 12-40/2,8 PRO za 23.490,-, dobrá výzva pro šetřílky jako já.
hoskape
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod ForeignerOnEarth 2. 2. 2017 18:41

Jojo, to pak všechny ty měření z DxOMarku na téma přesnosti barev, dynamického rozsahu a podobně fakt odpovídají, když se z modrého kanálu v rozsahu třeba 0-20 udělá 0 a od 20-254 se modrá ztmaví. (důsledek Gancem popisované "vychytávky")
ForeignerOnEarth
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ltokar 2. 2. 2017 19:25

Petr Luňák píše:Takze barevny sum se odstranuje tak, ze se celoplosne ztmavi modry kanal. Aha! To je velmi "prakticke".

Ak si to precitaju v Olympuse, tak v dalsich verziach fw to bude default a vsetci odpadnu z toho, ako Olympus znizil sum.
A30, S45, Ixus, FZ18, K-x, E-PL1, Stylus 1, K-5iis, E-M10
ltokar
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Grimjaur 2. 2. 2017 19:34

Itokar nic neboj, tam je Cvach pro smich
Grimjaur
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ganec 3. 2. 2017 00:19

ForeignerOnEarth píše:když se z modrého kanálu v rozsahu třeba 0-20 udělá 0 a od 20-254 se modrá ztmaví. (důsledek Gancem popisované "vychytávky")
Ako píšem: toto bolo treba robiť len u E-P1. Bol tam ešte starý procesor, ktorý tento modrý šum produkoval - keďže pri žiarovkovom WB príliš zosvetľoval modrý kanál (čo v praxi iba zvýraznilo šum a farbilo zábery do modra), tak sa tej prebytočnej modej bolo treba v post processingu zbaviť. No od E-P3 to už netreba robiť.

Aby ste vedeli o čom hovorím, do článku s porovnaním som vtedy dával tieto 2 zábery na ISO 6400:
E-P1: Obrázek

E-P3: Obrázek

-- 3. 2. 2017 00:20 --

Dnes takýto "modrý šum" produkuje Adobe: Obrázek
(zjavne ešte nemá naimplementovaný optimálny profil a tiež zosvetľuje modrú nad možnosti snímača)
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ForeignerOnEarth 3. 2. 2017 01:20

Ty jo! "Modrý šum produkuje Adobe!" Asi ho tam uměle přidává.

Ale fakt jako v celém obraze nějak prakticky náhodně měnit modrý kanál kvůli modrému šumu, to je fakt sofistikovaný postproces, jen co je pravda.
Já jsem myslel, že totálně ustřelený celý jeden barevný kanál, to se stávalo v začátcích digitálních fotoaparátů, přičemž E-P1 fakt nebyl začátek digitálů. To mně Ganče netvrdď že v té době dělal Olympus něco takového, to bys ho hodně mediálně poškodil, kdybys tvrdil, že bylo nutné dělat to, co jsi popsal.
ForeignerOnEarth
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ltokar 3. 2. 2017 15:10

Uz ostava len o tom napisat clanok do gancoviek. A napr. taky sulasula tam moze nacerpat mnozstvo novych finesov o postprocese. Vsak niekde potrebuje zacat, ked teda presiel z FF a ma kopec zlych navykov.
A30, S45, Ixus, FZ18, K-x, E-PL1, Stylus 1, K-5iis, E-M10
ltokar
Návštěvník

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků