Sony A7/A7r - zkusenosti

Diskuse o přístrojích s výměnnými objektivy bez zrcátka

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod pemar 19. 1. 2020 13:12

Ondro, tohle nastavení má asi snad každý foťák, ale v podobné situaci je mi to platné naprd, protože to je právě to, se se v těch podmínkách rychle mění. Takže bych musel umět přesnou korekci změřit (musel bych s sebou nosit spektrometr, třeba SEKONIC C-700 Spectromaster) a musel bych to v příslušných momentech měřit a nastavovat. To je z pohledu (mého) workflow mnohem větší sci-fi, než na pár místech nafotit 18-procentní šedou tabulku a pak ji v DxO kapátkem nabrat a o kousek tam nebo zpět doladit, fotím vždy do RAWu, tak to doladit jde, ale hodí se vodítko, které mi pomáhá v tom, jak to lépe nastavit. Každopádně je nejlepší, když si to sám nastaví foťák a já nemusím nic řešit, což u D7100 nebo Sony A9 v halách s umělým osvětlením bohužel neplatilo. On to ani u D850 nebo D500 není ideál, ale jsem s výsledkem o něco málo více spokojený.

Smysl nastavení microadjustentu na bezzcadlovkách asi nemá smysl komentovat (protože různé tolerance existují i bez adaptéru a jak nasadíte jakýkoli adaptér, pak je lepší FF/BF u některých značek radši vůbec moc nezkoumat), protože u Canonu a Nikonu toto možnost (u bezzrcadlovek) Reikan nabízí, ale Sony, Panasonic a Olympus na rozdíl od Nikonu a Canonu nezpřístupňují softwarovou knihovnu, kterou FoCal používá k ovládání těchto kamer.
pemar
Návštěvník

Odeslat příspěvekod lennyl_2 19. 1. 2020 14:05

inak ked tu padla rec o tych korekciach ostrenia na bezzrkadlovkach, tak taka zaujimavost :)

ako som vcera daval novy firmware do Samyang 45/1,8 AF FE, tak mal od vyroby nastavenu korekciu -3. to som teda este na ziadnom skle co som daval na Sony nevidel. vzdy to bolo na nule. to vyzera, ako keby sudruhovia na vystupnej kontrole vo fabrike namerali tomu sklu vacsiu vyrobnu odchylku a hentak to rovno "opravili".
...sklo bolo z Alzy zabalene a kupovane ako nove (cize nie rozbalene/pouzite).

pravda, ten Samyang ostri presne, tak som to tak aj nechal...

pemar: na D750 som mal ten rucny posun farieb (co pripol Ondrej tu ukazku) na tvrdo trochu do studena nastaveny, lebo sa mi nepacil ten oranzovkasty nadych, co ten fotak robil (hlavne pletovka ma vytacala). v LR to potom vyzeralo pre mna hned lepsie uz po nacitani RAW.
Sony A7R III + Tamron 17-28/2,8 Di III RXD + Sigma 24/1,4 ART + Samyang 45/1,8 AF FE + Samyang 85/1,4 AF FE
lennyl_2
Návštěvník

Odeslat příspěvekod chodec80 19. 1. 2020 15:29

Je otázkou, jak Sony k těm uloženým korekcím přistupuje. Korekce uložené v Tamronu 24-70G2 (Canon bajonet) i Canon 50 STM úspěšně ignorovalo a ostřilo přesně (přesněji jak na Canonu).

K tématu vyvážení bílé: pro mě je důležité, aby set fotek zachycující stejnou věc (např. 3-4 fotky po sobě jdoucí) byl barevně shodný, jiná scéna o pár minut později ale už může vypadat trochu jinak a nevidím v tom žádný problém.
chodec80
Návštěvník

Odeslat příspěvekod pemar 19. 1. 2020 17:10

Já jsem viděl nastavený ruční posun vyvážení bílé u D750 u jednoho borce, který fotil fotky v muzeu, výsledek byl parádní (mimochodem, fotil tam pravidelně a měl to změřené přístrojem). Sám jsem fotil ve vesnických sokolovnách pingpong (pro oddíl, když jsem ještě aktivně hrával) a děti v různých u uměleckých prostorech (když ještě vyhrávali ceny, tu poslední dostal syn nedávno, se slavnostním předáním v Národním divadle, kam mi bylo blbé brát foťák). Chci tím říci, že pár tisíc fotek jsem v podobných fotkách nafotil. Mne vyprovokovaly ty řeči o tom, jak se v těhle podmínkách nedá použít šedá tabulka nebo jak je to komplikované. To mi přišlo jako blbost, mnohem komplikovanější mi přijde následně se strefovat do nastavení v postprocesu. Samozřejmě, že během akce necvakám šedou tabulku, ale každá mnou focená akce měla hluchá místa, kdy jeden cvak navíc není problém udělat a pak mi to při zpracování RAWu dalo minimálně dobré vodítko. Možná máte nějaký lepší postup nebo lepší odhad nebo naopak horší monitor, horší oči nebo větší toleranci k posunutých barvám.

Mne jste vyhecovali k tomu, že jsem se zkusil podívat na fotky z parkůru a fotky koní jiných fotografů s A9. A přišel jsem na zajímavou věc - všechny obličeje mají silný nádech do červena a oranžova, dokonce i ty z venku, s nastavením WB na Auto, bílý kůň vypadá (narůžovělý) jako připravený na nějaký pochod hrdosti. Jakoby tam Sony A9 měla zabudovanou nějakou umělou inteligenci říkající, že jezdec má být vždy opálený :-). Nebo je to optimalizované jen na prohlížení na mobilu a na EIZO to utíká. Každopádně by to mohlo jít korigovat, protože je to u všech fotek, liší se míra, u fotek venku ještě snesitelně a uvnitř hodně. Jak jsem psal, není to drama, ale u špičkového sportovního foťáku bych čekal, že to bude perfektně zvládnuté a nebude to vyžadovat nějaké dodatečné úpravy. Takové ty drobné rozdíly proti D500 nebo D5.
pemar
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Dolgor 19. 1. 2020 17:39

Já do toho nechci zasahovat, ale "opálený" nebo "nemocný žloutenkou" je typická sytá Sony pleťovka, která je některými chválená, asi že připomíná PS díla na přebalech módních časopisů. Já jsem tomu na chuť nepřišel, pleť živých lidí (bělochů) je chladnější, méně sytá a víc do růžova ...ale tisích lidí, tisíc chutí.
Dolgor
Návštěvník

Odeslat příspěvekod pemar 19. 1. 2020 17:57

Možná je fakt jen věc zvyku, když člověk takhle vezme jen občas jiný foťák do ruky, tak ho to udeří přes oči.
pemar
Návštěvník

Odeslat příspěvekod lennyl_2 19. 1. 2020 18:07

k tym farbam. ono je to ine od znacky po znacku, dokonca aj medzi modelmi jednej znacky.
je to o preferenciach. nikdy som nechapal masivne inklinovanie ku Canon pletovke/farbam (alebo staznosti uzivatelov co presli od Canon inde), nevidel som na tom nikdy nic unikatne, skor to, ze ludia zakazkove fotky uplne zmenia upravou (a je to presaturovane, alebo desaturovane a pod).

osobne mi najviac sadli farby z Pentaxu. teda to, co som videl po nacitani suroveho RAWu do LR.

a moj zaver, pri nacitani ARW zo Sony v Lightroome pozriem fotky v profiloch Adobe alebo v Camera, kazda sada to inak ukazuje - a blbe farby su prec :)
Sony A7R III + Tamron 17-28/2,8 Di III RXD + Sigma 24/1,4 ART + Samyang 45/1,8 AF FE + Samyang 85/1,4 AF FE
lennyl_2
Návštěvník

Odeslat příspěvekod pemar 19. 1. 2020 18:24

Pokud budeme v kategorii líbí nebo nelíbí, je to subjektivní a asi to nemá cenu řešit. Pokud začneme řešit, do jaké míry barvy odpovídají realitě, pak je to celkem jednoduché měření. Já mám také svoje líbí a nelíbí, jako každý, nicméně když bílý kůň vypadá takto (z fotografie koni od nějakého Američana pořízené A9), tak je to prostě přesně to, co mne tahá za oči, protože tyhle koně červenohnědí fakt nejsou:

https://www.flickr.com/photos/jeffrey-b ... 21720@N02/

a přesně tohle to dělalo na WB Auto i WB White mně.

https://www.flickr.com/photos/txaggie32 ... 21720@N02/

a tohle je ta slavná pleťovka. Utíká to do červena fakt hodně.
pemar
Návštěvník

Odeslat příspěvekod lennyl_2 19. 1. 2020 18:37

obe tie fotky z A9 su hrozne, co sa tyka farieb. nechapem ci to tak robi priamo A9, alebo pouzite sklo, alebo pouzity RAW program.
Sony A7R III + Tamron 17-28/2,8 Di III RXD + Sigma 24/1,4 ART + Samyang 45/1,8 AF FE + Samyang 85/1,4 AF FE
lennyl_2
Návštěvník

Odeslat příspěvekod pemar 19. 1. 2020 18:44

Ty moje fotky byly stejně “hrozné”, se skly 70-200/2.8 a 300/2.8 (originál Sony). Tohle je tuším také focené 300/2.8, ale je to posunuté o tolik, že sklo na to zásadní vliv mít asi nebude.
pemar
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Ondrej Bobek 19. 1. 2020 19:34

To bude skôr úpravou, každý to na rád inak. Niekto robí prehnane svetlé fotky, iný zasa temné, niekto veľmi dvíha saturáciu,... Nemyslím si, že sú v tomto vyslovene zlé značky, ide skôr o to, kto tie fotky spracováva.
Podľa posledných 4-5 slepých JPEG testov sa Sony dostalo od najslabších farieb (A7, A7II) k najlepším (A7R3 a novšie).
Mne sa stále veľmi páči Canon, no so Sony sa mi robí rovnako dobre (v RAWe dokonca lepšie). Rád mám aj Fuji.
Ondrej Bobek
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod lennyl_2 19. 1. 2020 20:16

pozrel som daco v archive skrz AWB - automaticke vyvazenie bielej s fotakmi poslednej doby.

ale mam tu iba FastStone Image Viewer, cize primitivny vycuc z rawu do tragickeho nahladoveho ? jpgu.
-s Nikon D750 som sa dost trapil - skrz oranzovkaste farby/pletovku a olej na snimaci ma vytocil a isiel het
-s Penax K-1 II som bol najviac spokojny, dal som sa ale namotat na AF bezzrkadlovky Sony s EyeAF :)
-so Sony A7R3 som vacsinou spokojny - na drahsie modely som nemal prachy

a zalezi aj pri akom svetle sa foti.
Nikon (N 70-200/4G), doobeda a miestami mraky
DSC_7178.jpg

Pentax (Px FA31/1,8 Limited), zamracene vecer
IMGP1326.jpg

Sony (FE85/1,8), po zapade slnka, fakt zima
DSC02959.jpg
Naposledy upravil lennyl_2 dne 19. 1. 2020 20:37, celkově upraveno 2
Sony A7R III + Tamron 17-28/2,8 Di III RXD + Sigma 24/1,4 ART + Samyang 45/1,8 AF FE + Samyang 85/1,4 AF FE
lennyl_2
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Davidof 19. 1. 2020 20:26

Opravdu bílejch běloušů není mnoho a nekteří jsou i načervenalí. Pro AutoWB je to jistě zajímavý oříšek ;-)
Davidof
Návštěvník

Odeslat příspěvekod pemar 19. 1. 2020 20:29

A7III jsme měl v ruce častěji, než A9 a ničeho speciálního ohledně WB jsem si nevšiml. Odchylka tam je, ta je i u Nikonu a Canonu, ale u Sony A7III nebyla nijak extra.

Davidof: a co ti lidé? Ti dostali od zvířat červenku nebo mají všichni sklon k opalování do červena :-) ?
pemar
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Davidof 19. 1. 2020 20:42

Normální redneckové ;-) Co bys čekal v albu Barnyard :-))

-- 19. 1. 2020 20:47 --

Aby bylo jasno, kvalitu Auto WB u Sony a spol nechám na vás chytřejších, ale nebyl bych překvapen červenou pleťovkou u common people okolo koní ;-)
Davidof
Návštěvník

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků