FUJI X-SYSTEM fotoaparáty

Diskuse o přístrojích s výměnnými objektivy bez zrcátka

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod kezic 17. 10. 2019 13:41

Dolgor, až do loňského roku jsem fotil s fotoaparáty fuji a to více jak 6 let. Vloni jsem přešel na sony A7III a musím na rozdíl od tebe konstatovat, že rozdíl v obrazové kvalitě je poměrně dost velký a to ve prospěch FF.
Když jsem teď nedávno hledal nějaké starší fotky a otevřel rawy z fuji tak jsem se tak trochu zděsil co to proboha je za patlanice. Na druhou stranu mám z fuji vytištěno cca 200 ks výstavních fotografiií 50x70 cm a na tisku je to perfektní. :-)
kezic
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Titan_66 17. 10. 2019 13:54

Kezic: Dneska už ten rozdíl v obrazový kvalitě mezi FF a APS-C není takový jako dřív.

Neuvádíš čím jsi ty rawy u fuji upravoval, co jsi měl za model apod.
Titan_66
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Dolgor 17. 10. 2019 13:59

V čem ty rawy zpracováváš? Fuji dělá patlanice do jpegu a většina raw konvertorů si s nimi neporadí o mnoho lépe. Od doby, kdy jsem objevil schopnosti Capture one už mi ale nepřipadá, že by bylo nač si stěžovat. Je to velmi blízko Bayer snímačům, jak je ostatně vidět i na srovnání, které jsem dal. Pravda je, že to srovnání podhodnocuje schopnosti FF, jelikož je tam konverze z Capture NX-D, která je takřka identická s kvalitou OOC jpegu. LR nebo C1 by ze Z6 vytáhnul lepší výsledek (stejně jako LR6 z mého D750).
Dolgor
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Davidof 17. 10. 2019 14:10

Úsměvný je (jak ale psal sám kezic), že ten "horší" systém bohatě stačí na 50x70 cm fotky. Troufnu si říct, že málokdo má doma jen jednu takovou fotku, natož pak 200 kousků ;-)

Pominu radši skutečnost, že málokdo má 200 fotek, které by stály za tisk 50x70 cm :-)

Naskýtá se pak otázka, zda ten výběr podle "kvality" má opravdu takovou důležitost. Jestli v tomto případě není důležitější třeba kriterium "líbí x nelíbí" a "dobře drží x fuj" ;-)
Davidof
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Dolgor 17. 10. 2019 14:37

Věřím, že profi fotograf musí hledět na maximalizaci kvality svého výstupu. Krajinář, portrétista atd. si obhájí proč potřebuje FF s velkým rozlišením, středoformát nebo nejsvětelnější objektivy na trhu. Když ale není požadavek na extrémní kvalitu, začnou se otevírat možnosti... Mám krásné a detailní tisky 50x75 cm z 16Mpixelového DX Nikonu D7000. Určitě by byly ještě lepší z nového Fuji nebo FF Nikonu, ale chce to jít blízko, abych si všimnul. Takže jo. Podle mne je dnes pro většinu lidí dostačující kritérium "líbí x nelíbí" a "dobře drží x fuj" ;-)
Dolgor
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Davidof 17. 10. 2019 14:45

Protože zrovna Fuji je klasický případ, kdy ten foťák má výrazný design, specifický způsob ovládání a dejme tomu trochu problematický malinko horší výstup.

Ale to malinko horší je v rovině zkoumání A1 obrazu z deseti centimetrů, což v podstatě žádný soudný člověk nedělá. Ani to není účel existence fotky IMHO :-)

Takže kdo ocení ty první dvě vlastnosti může tu třetí s klidem zanedbat, aspoň myslím.
Davidof
Návštěvník

Odeslat příspěvekod kezic 17. 10. 2019 14:47

Do jpg nefotím vůbec a rawy jsem zpracovával ve Photo Ninja, nebo v ACR a potom v PS.
Při zpracování v ACR zásadně vypnuté doostření, které způsobuje červíky, následné doostření až v PS.
Davidov, ono se to nezdá , ale jak jsem to rychle spočítal tak od roku 2009 jsem měl cca
23 autorských i společných výstav fotoklubu. Jedna autorská výstava cca 30-35 ks fotografií.
A tak je docela možné že místo těch 200 ks je jich možná nakonec daleko víc. A také se i něco prodá.
kezic
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Ferin 17. 10. 2019 14:55

Davidof píše:Takže kdo ocení ty první dvě vlastnosti může tu třetí s klidem zanedbat, aspoň myslím.


A pokud je svolný s poněkud problematičtějšíma možnostma/výsledkama zpracování.
Ferin
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Dolgor 17. 10. 2019 14:55

Já jsem v LR s Fuji rawy zkoušel snad všechno. Už mi nikdo nenahradí ty večery strávené googlováním a zkoušením zaručených receptů. Všechno bylo na nic. Adobe Fuji X-trans neumí možná s výjimkou toho jejich nového AI algoritmu, který se aplikoje ex post, což je zcela ve stylu Adobe drbání se levou rukou za pravým uchem. Kdyby udělali kvalitní engine na demosaic X-trans, udělali by lépe. Zklamal mě i Irident, jelikož produkuje strašné množství artefaktů. C1 dělá nejčistší konverzi nejbližší bayer senzorům. Podle mne je to tak blízko, že už není třeba X-trans řešit.

-- 17. 10. 2019 15:58 --

...Ono taky je potřeba pamatovat, že Fuji jsou "jen" APS-C, takže FF senzor vždycky v kritickém srovnání vyjde o fous lépe.
Dolgor
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Davidof 17. 10. 2019 15:00

kezic píše:Do jpg nefotím vůbec a rawy jsem zpracovával ve Photo Ninja, nebo v ACR a potom v PS.
Při zpracování v ACR zásadně vypnuté doostření, které způsobuje červíky, následné doostření až v PS.
Davidov, ono se to nezdá , ale jak jsem to rychle spočítal tak od roku 2009 jsem měl cca
23 autorských i společných výstav fotoklubu. Jedna autorská výstava cca 30-35 ks fotografií.
A tak je docela možné že místo těch 200 ks je jich možná nakonec daleko víc. A také se i něco prodá.


Aby bylo jasno, já to psal s respektem.

Jsi tady ale trochu výjimka, to asi vidíš ;-)
Davidof
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Titan_66 17. 10. 2019 16:07

Kezic: S tím post procesingem to bylo složitý, kromě iridentu a capture one to bylo nic moc. Z lightroomu to byla tragédie.

Dolgor: Artefakty z irident developeru (MAC), nebo transformeru ?
https://www.dpreview.com/forums/thread/4322491

Tady něco takovýho řešili, ale spíš to bylo o nastavení.

Každopádně já hlavně vidím výhodu v Capture one, že je to nejen super konvertor, ale že pak děláš o krok méně. Já mám lightroom, takže předtím ještě převádím přes irident transformer. Nejraději bych přešel na C1, ale tam zase není skládání fotek v HDR a funkce dehaze, která mi přijde super v LR.
Titan_66
Návštěvník

Odeslat příspěvekod wikxzen 17. 10. 2019 16:11

Nicméně, "dehaze" na C1 je možno provést, jen je to více kroků navíc.

Video: How to do “Dehaze” in Capture One



Popř.:
I just tried it, but instead of using a Filled Layer, I applied the Luma Range on top of a Linear Gradient Mask so I could isolate the effect on the background and have diminishing impact towards the foreground.
Until now, I had just been relying on clarity for this kind of thing, but with so-so results.


Ale určitě bych se rád přimluvil za přímý nástroj Dehaze v C1.
Naposledy upravil wikxzen dne 17. 10. 2019 16:13, celkově upraveno 1
X-Pro2 • 16~55/2.8 • 50~140/2.8 • 16/1.4 • 23/1.4 • 56/1.2 • 80/2.8 • 90/2
Godox TT685 • Sennheiser MKE 440 SSM • C1 Pro 12
wikxzen
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Titan_66 17. 10. 2019 16:12

wikxzen: Koukal jsem na to, ale už si tam musíš trochu vyhrát s layerama a histogramem. Dehaze je takový rychlejší.

A ty používáš na post processing co ?
Titan_66
Návštěvník

Odeslat příspěvekod kezic 17. 10. 2019 16:19

Davidof, ono to máš asi tak, někdo o fotkách jen kecá a někdo fotí :-) .Tím vůbec nemyslím tebe, ale všeobecně, jak je to na forech běžně zvykem. A že fotím a nekecám tak v příloze malá ukázka. :-D
Přílohy
Snímek obrazovky (33).png
kezic
Návštěvník

Odeslat příspěvekod wikxzen 17. 10. 2019 16:23

Titan_66: Tak rád se v PP šťourám - dovedu nad jednou fotkou strávit celé odpoledne. Většinou to končí hozením výsledku do koše, avšak lecčemu se zase přiučím. V každém případě mi C1 dobře posloužil, když jsem ještě velmi aktivně fotil eventy a musel zpracovávat stovky fotek z každé akce. Pod tíhou termínů dodání (vyvěšení na FB či dodání na web) se člověk nejrychleji naučí. No a nesmím také opomenout, že mi dobře posloužil ten "manuál" od Michala Krauseho. Já vím, že ho stále propaguju, ale on si to za tu práci zaslouží. :-)
X-Pro2 • 16~55/2.8 • 50~140/2.8 • 16/1.4 • 23/1.4 • 56/1.2 • 80/2.8 • 90/2
Godox TT685 • Sennheiser MKE 440 SSM • C1 Pro 12
wikxzen
Návštěvník

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků