FUJI X-SYSTEM fotoaparáty

Diskuse o přístrojích s výměnnými objektivy bez zrcátka

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod wikxzen 16. 2. 2019 21:16

Kvalita 35/1.4 někdy dost kolísá - je to kus od kusu. Tuším, že to je jeden z nejstarších XF skel od Fuji. Fujifilm taky několikrát přiznal, že se nejedná o nejlepší objektiv v jejich portfoliu, ale to sklo si našlo své věrné zastánce.
Několikrát jsem zvažoval nákup tohoto skla přes bazar, ale ve dvou osobních případech, kdy jsem měl možnost to vyzkoušet a mrknout rychle přes iPhone (skrz Cam remote) se mi to na plnou díru ostré nepozdávalo jak bych čekal. Pak jsem měl půjčený jiný kus, ale ten jsem chtěl hlavně tvrdě otestovat na focení ve tmavém klubu, ale tam se bohužel vyloženě nechytal (huntování AF-S), jenže byl pro změnu nejostřejší ze všech co jsem měl v ruce. Nicméně, po mém vysvětlení majiteli ohledně výborné ostrosti jeho kusu na f1.4, si nakonec prodej tohoto skla rychle rozmyslel a má jej dodnes. :-)

Na FR k tématu 35/1.4 byl dokonce nedávno i zábavný článek...
The Magic of the Fujinon XF 35mm f/1.4 Explained and Why Fujifilm Should NOT Make an XF 35mm f/1.4 MK II


EDIT:
k poslední aktualizaci Lightroom CC malé shrnutí v příspěvku na FR...
Lightroom Enhanced Details for Fujifilm X-Trans Files Tested – Fuji Users Beware, Wormy Artifacts Fixed?
Obrázek
X-Pro2 • 16~55/2.8 • 50~140/2.8 • 16/1.4 • 23/1.4 • 56/1.2 • 80/2.8 • 90/2
Godox TT685 • Sennheiser MKE 440 SSM • C1 Pro 12
wikxzen
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Dolgor 16. 2. 2019 23:06

Ohledně mojí 35/1,4. Na f/1,4 je mírně měkčí než trochu přicloněná, ale skoro výhradně ji používám na 1,4. Rozdíl je prakticky irelevantní. Viz https://www.dropbox.com/sh/nt83dp2uq7fh ... ozeea?dl=0
1 fotka na f1,8, dvě na 1,4, Capture one Express, mírná úprava expozice, shadows, highlits a kapka kontrastu, doostření default kromě Treshold na nula (default 1) a Luminance NR cca na 15 (default 50). Podle mne je to dobrý.
Hlavní negativum 35ky je CA na plnou díru mírně za rovinou ostrosti, na kontrastních motivech to dělá neuvěřitelně široký duchy a dokáže to narušit přechody z roviny ostrosti za ni. Nic takovýho jsem u svých Nikkorů neviděl. Nicméně problém to je jenom někdy. Rozhodně bych se klidně zařadil mezi fanoušky tohoto skla. Jestli někdy opustím Fuji (jakože bezzrcátko od Nikonu by mi asi vyhovovalo na většinu mého focení víc) dost vážně uvažuju, že si 35/1,4 nechám s nějakým levnějším tělem jako X-T20/30.
Dolgor
Návštěvník

Odeslat příspěvekod wikxzen 16. 2. 2019 23:26

Pěkný pes. Dlouho jsem proto držel tu 35/2 verzi než jsem to sklo pak daroval někomu jako doplněk k bazarovému X-T20 a dodnes jej spokojená majitelka používá jako hlavní sklíčko na běžné cvakání.
X-Pro2 • 16~55/2.8 • 50~140/2.8 • 16/1.4 • 23/1.4 • 56/1.2 • 80/2.8 • 90/2
Godox TT685 • Sennheiser MKE 440 SSM • C1 Pro 12
wikxzen
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Allien driver 17. 2. 2019 13:33

Dolgor píše:Hlavní negativum 35ky je CA na plnou díru mírně za rovinou ostrosti, na kontrastních motivech to dělá neuvěřitelně široký duchy a dokáže to narušit přechody z roviny ostrosti za ni. Nic takovýho jsem u svých Nikkorů neviděl.
To ešte vôbec nemusí znamenať, že Nikkory budú lepšie v ďalších optických parametroch, v ostrosti, kresbe, farbách, atď Ja mám silný dojem, že Fuji prestal korekciu CA riešiť opticky a zvolil cestu jeho soft korekcie s tým že tak môže dosiahnúť lepšie výsledky v ostrosti, kresbe, podaní farieb atď. V opačnom prípade je to s najväčšou pravdepodobnosťou kompromis. Môj názor, môžem sa ale mýliť.
Allien driver
Návštěvník

Odeslat příspěvekod wikxzen 18. 2. 2019 18:35

Další koncepty modelů GFX... (z dob před vydáním GFX50S a R)
The progenitors of GFX: A closer look at Fujifilm's medium format concepts
Obrázek
Obrázek
X-Pro2 • 16~55/2.8 • 50~140/2.8 • 16/1.4 • 23/1.4 • 56/1.2 • 80/2.8 • 90/2
Godox TT685 • Sennheiser MKE 440 SSM • C1 Pro 12
wikxzen
Návštěvník

Odeslat příspěvekod cport 19. 2. 2019 09:17

FXE1 píše:
cport píše:Jj, ty male WR skla vypadaji fajn. Jen je skoda, ze k tomu teda jeste nemaji nejake utesnene telo nizsi rady.


Vidíme to isté ? 16/2,8 zaclonená na 5,6 ?


Nehodnotim tento konkretni objektiv, hodnotim snahu Fuji mit ucelenou radu malych WR skel. U sirsich ohnisek tam mohou byt nejake kompromisy, u tech dalsich nemusi.
cport
Návštěvník

Odeslat příspěvekod pavelmeli 21. 2. 2019 00:51

tak k tomuto říkám wow... cena není lidová, ale i tak, paráda.
https://www.youtube.com/watch?v=MO6ZtpiQqGE

P.
pavelmeli
Návštěvník

Odeslat příspěvekod wikxzen 21. 2. 2019 09:56

S připravovaným X-H2 to bude jistě zajímavá kombinace. :-)
X-Pro2 • 16~55/2.8 • 50~140/2.8 • 16/1.4 • 23/1.4 • 56/1.2 • 80/2.8 • 90/2
Godox TT685 • Sennheiser MKE 440 SSM • C1 Pro 12
wikxzen
Návštěvník

Odeslat příspěvekod drive18 26. 2. 2019 15:05

@Dolgor Pes je naozaj hezky, jen proc si ho nefotil na f2.8 (svetla podle casu zavierky bylo dost) , mal by si jeho srst po celym jeho tele ostru. Takto na f1.4 mi pride zbytocne mala hlbka ostrosti.

@All: Ja mam taky 35/1.4 a ostrost ci CA v rohoch neresim vubec, a tym viac v f1.4 kde ta HO je 5-10 cm. Co naopak pozorujem je problem s focus shiftem. Nejako na f5.6 mam najhorsie zaostrene fotky, proto pri techto clonach fotim vicero raz stejny zaber. Jde nejako obist/zmensit problem focus shift ? Fotit na AF-C ktory neostri na plnu dieru pri statickych scenach nie je to prave. A tak skusam MF... s min. casem 1/250s.

Mate nekdo s focus shift skusenosti u Fuji skiel?
drive18
Návštěvník

Odeslat příspěvekod wikxzen 26. 2. 2019 20:59

drive18 - první co mě napadá, že zkusit/pořídit jiný kus 35/1.4 na bazarech, jestli je FS pro tebe nepříjemný - a pak už jen takové ty klasické rady jako fotit na "plnou díru", ostřit manuálně, více ran jistoty... :-)

Docela hezky shrnuté ohledně X-T30.
X-Pro2 • 16~55/2.8 • 50~140/2.8 • 16/1.4 • 23/1.4 • 56/1.2 • 80/2.8 • 90/2
Godox TT685 • Sennheiser MKE 440 SSM • C1 Pro 12
wikxzen
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Dolgor 26. 2. 2019 21:27

drive18, hledal jsem fotky na plnou díru pro demonstraci výkonu na f/1,4. Jinak obecně na tomhle typu fotek dávám plné díře přednost. Část těla mimo HO mi nevadí a zase víc ocením méně rušivé okolí, koneckonců hlavně proto si přeci světelné objektivy kupujeme.
Focus shiftu jsem si u 35/1,4 nevšiml, což ale nemusí znamenat, že tam není. U Nikonů Z6/7 se řeší FS zaostřováním na pracovní cloně až do f/5,6, čímž se FS eliminuje, ale zase to vede k menší citlivosti AF se zacloněným objektivem v horších světelných podmínkách. Předpokládal bych, že ostatní výrobci (kteří používají ostření na otevřené a nikoli pracovní cloně) budou mít tabulky pro každý objektiv a FS pak mohou automaticky korigovat, ale to je pravděpodobně naivní představa.
Dolgor
Návštěvník

Odeslat příspěvekod drive18 26. 2. 2019 21:39

No drvivu vacsinu fotek mam na f1.4 az f2.8 (nekupoval som rychle sklo aby som fotil na f5.6)
ale prave ked fotim 2-3 deti spolu tak clona f5.6 si vravim je istota. A baaac, vysledok neostry. To ma prekvapuje na f1.4 su oci ostre a na f5.6 nie??
Vyskusam v obchode teda jiny kus .
drive18
Návštěvník

Odeslat příspěvekod cport 26. 2. 2019 21:43

drive18: a neni problem v pouzitem case? Ze neni dost kratky a stihnes si hybnout fotakem?
cport
Návštěvník

Odeslat příspěvekod drive18 26. 2. 2019 21:51

Ne, ne cas drzim standardne min. 1/250s. Fotak XT20 u oka. Ale hold asi na ten nizky pocet fotek s f5.6 sa ta nejaka chyba zvyrazni viac.
drive18
Návštěvník

Odeslat příspěvekod wikxzen 1. 3. 2019 20:08

Už se to blíží... řada lidí si ale stěžuje na jeho mohutnost (s ohledem na travel)... XF16-80mmF4 R LM OIS WR
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Dobrej granát... XF33mmF1 R WR...
Obrázek

To je však docela roztomilé... GFX50R s chystaným GF50mmF3.5 R LM WR
Obrázek
Obrázek

GFX100 (zde s GF63mmF2.8 R WR)
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
X-Pro2 • 16~55/2.8 • 50~140/2.8 • 16/1.4 • 23/1.4 • 56/1.2 • 80/2.8 • 90/2
Godox TT685 • Sennheiser MKE 440 SSM • C1 Pro 12
wikxzen
Návštěvník

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků