Zajímavé jak si tak dlouhým příspěvkem, který je adresovaný mě, vlastně neřekl skoro nic k tomu co jsem napsal já.
Tedy:
1) vidíš rozdíl v oněch fotkách? Ptám se proto že když se Tě zeptám na TVŮJ vymazlený portrét odpovíš mi že jsi linkoval někdy někde 4fotky z autosalonu.
Vím že podobný styl fotek nefotíš, nic proti tomu já taky nefotím vše. Ale nebudu diskutovat o ergonomii, potřebách a způsobech focení fotografů fotících makro sport atd. Mám o tom nějaké povědomí ale nebudu dělat závěry. Oproti tomu v portrétních fotografii mám praktické zkušenosti s oběma systémy a rozeznávám aranžované portrétní focení (tedy jdu někam s cílem pořízení konkrétních fotografií) a reportážně dokumentárním portrétem (tedy jsem někde kde se něco děje a fotím přičemž minimálně zasahuji do probíhajícího děje) což je dost podstatný rozdíl který trvale ignoruješ protože se nevěnuješ prvnímu žánru a tedy pro tebe neexistuje.
2) Furt nechápu proč se bavíme o jednom konkrétním člověku který přešel na přístroj který se DSLR víc snad už podobat nemůže. Jak psal ABC kolik lidí přešlo z kompaktu nebo časem přejdou z CSC na DSLR a ani o tom nebudou mít potřebu mluvit? Nebo z FF na střední formát? Bude to přirozený běh věcí. Naopak jak někdo přejde z DSLR neřknuli FF na CSC hned je z něj mučedník, musí být vystaven, obdivován... (i když po tom netouží atd...)
3) Nidky bych neřekl že ženská má zahodit foťák a jít k plotně, píšu to proto že žena, jak jsi ostatně napsal
Ganec píše:Aj mojej bývalej kolegyni kvôli tomu nevyhovala D90 jej manžela .. tak si kúpila D3100. Ženy...
(v mojom okolí si paradoxne zrkadlovky kupujú ony viac ako muži)
Má jiné ergonomické požadavky než muž, tedy jí spíše obecně sednou drobnější a lehčí přístroje (byť to samozřejmě není pravidlem) To že si koupí D3100 když muž má D90 je pak řekl bych věc spíše ekonomického charakteru
-- 16. 1. 2014 10:12 --Jinak teda když už jsem na Té stránce byl kouknul jsem na portfolio. Všimni si, i když ty to asi neuvidíš, že pokud pozadí nemá přiznané rovnou dost bojuje s nedostatečným rozostřením a pozadí je tak značně rušivé. Krásně je to vidět na té fotce na kolejích. Pokud by jsi používal na tom samém místě větší čip s delším sklem a stejném clonovém číslu dosáhl by jsi lepšího výsledku v celkovém vyznění fotografie. Druhá věc je že teda neumí komponovat ruce, ty pahýly který má na fotkách jsou teda děs velebnosti. Upřímně krom toho že teda přešla na m4/3 a sepsala o tom dlouhý článek na ní není nic zajímavého. Krom výše uvedeného bodu s objektivem (což jde řešit lepší volbou místa) by jí samozřejmě APS-C ani FF k lepším fotkám nepomohl. Na flickru nebo 500px.com najdeš mnohem víc lepších autorů používající OMD než je ona. Jen nevím jestli o tom napsali článek...
Fuji fotografa nevím kde jsi sebral.