Pro mě třeba ISO do max. 3200 bývalo standardem při focení v temném klubu s X-Pro2. Když si kapelka dovezla vlastní světélka (stačilo i jedno LED na stativu), tak jsem si mohl dovolit fotit s ISO mezi 1600 a 2000. SS většinou od 1/40 do 1/200 dle toho, jak moc akční to bylo a v jak moc krkolomné pozici jsem zrovna byl s ohledem na málo místa v prostoru (stoly, lidi, vybavení, žádné podium a další překážky). Protože v kleče to, kdy cítíte, jak vám kolena můžou každou chvíli prasknout, záda se začínají třást a za krkem je cítit první pálení, ale je třeba ještě vyčkat na ten ideální moment k zachycení, není ideální pozicí pro nastavení času 1/40. Tady bych asi tu stabilizaci docela ocenil.
Nicméně, video, resp. kvalitu z X-T4, bych hned bral na místo X-Pro2. Tam je ten rozdíl mezi generací X-T2/X-Pro2 a aktuální v X-T4 pro mě docela markantní. A jak už to dnes bývá - dneska se výrobci předhánějí ve výkonu (CPU) a graf. enginu, stabilizaci, výdrži a především, milí přátelé, ve více pruzích, aby to bylo více Adidas (4K/8K/60fps/120fps...).
Pokaždé jsem se trochu děsil toho (hlavně při prvních náhráváních), když jsem video z X-Pro2 stáhnul do počítače a viděl hrubou verzi záznamu z toho klubového temného prostoru před nutnou úpravou (kontrast, změnit vyvážení bílé, potlačit šum, přidat ostrost, někdy aplikovat digitální stabilizaci a obětovat tím i kus obrazu atp. ...). Pak samozřejmě už jsem si našel nějaký mustr, který mi tu úpravu videa urychlil, ale chvíli to trvalo a člověk si tím musí zkratka projít. Zlatý časy...
