FUJI X-SYSTEM fotoaparáty

Diskuse o přístrojích s výměnnými objektivy bez zrcátka

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod cport 15. 8. 2020 07:07

Tohleto porovnavani papirovych parametru ... :)

... ale ke stabilizaci se vyjadrim. Ten argument s "neparkovanim" cipu slysim poprve :) Fakt je ten, ze temer vsichni uz prechazi na stabilizaci - i Fuji, Nikon atd., i kdyz roky predtim meli nestabilizovane cipy v telech.
cport
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Dolgor 15. 8. 2020 07:23

To neparkování čipů se snad týkalo prvních Sony s IBIS. Novější iterace IBIS snad u všech výrobců už senzor při vypnutí zamykají do určené pozice, minimálně u Z řady je to ověřené.
Dolgor
Návštěvník

Odeslat příspěvekod cport 15. 8. 2020 08:03

Co to bylo za problem s parkovanim cipu?
cport
Návštěvník

Odeslat příspěvekod pemar 15. 8. 2020 08:12

Zaparkování snímače považuji z hlediska kalibrace polohy objektiv - snímač za nutnost, bez toho bude docházet k tolerančním odchylkám. Nicméně, nevěřím ani tomu, že zaparkovaný snímač se přesností usazení vyrovná napevno usazenému, stejně jako se výměnné skla přesností kalibrace nevyrovnají řešení typu Leica Q s objektivem napevno. Jinými slovy, stabilizace se občas hodí, ale je to principiálně *****ítko obrazově kvality, otázka je vždy jen, jak moc to vadí.

Co se týče ostrosti snímače FF oproti APS-C při stejném rozlišení, klíčovým momentem jsou objektivy. Při stejném rozlišení objektivu vychází zpravidla lépe menší snímač, protože skla měknou směrem do krajů, nicméně zrovna Z6 má nativní objektivy hodně ostré i směrem do krajů. Dalším důležitým parametrem je absence optických vad objektivu (vinětace, aberace, .. ), protože jejich korekcí dochází k poklesu ostrosti. Obecně bych řekl, že s nativními objektivy je ostrost Nikonu Z6 na levelu “není co řešit” a rozdíl mezi Fuji a Nikonem bude spíše o tom, jak fotograf fotí.

Něco jiného bude za podmínek, kdy bude málo světla. Snímač Nikonu je kvůli menší hustotě pixelů vesměs prakticky použitelný třeba i na ISO 6,400 a pokud to scéna dovolí, tak se dá fotit akce i na 12,800. V tom Fuji prakticky konkurovat nemůže, na tyhle ISO vypadá hůře (buď je tam více šumu, nebo odšumem zmizí detaily).

Další fotograficky důležitý aspekt, který z papírových parametrů nevyčtete, je FF look, také jsem to léta podceňoval, ale maje FF i APS-C v prakticky stejných tělech, v naprosté většině případů vypadá vizuálně lépe ta fotka z FF.
pemar
Expert

Odeslat příspěvekod Allien driver 15. 8. 2020 08:24

Allien driver
Návštěvník

Odeslat příspěvekod pemar 15. 8. 2020 09:45

Já nevím, ale žádný výrobce zatím nemá takový technologický náskok, aby v dané generaci prolomil jednoduchou úměru mezi velikostí pixelu a šumem. Hardwarově jsem za posledních pět let zaznamenal jen minimální pokrok, šum jako takový se nezmenšuje, ale ladí se spíše charakter šumu směrem k monochromatickému.

Současné “zázraky“ v oblasti šumu mají jednoduché fyzikální vysvětlení, kterým je firmwarový nebo softwarový odšum, aplikovaný už na RAW. Tam podle kvality algoritmu mizí detaily nebo vznikají artefakty, za posledních pět let ty algoritmy udělaly velký pokrok, ale není to zadarmo. Odšum přímo ve foťáku vyžaduje výpočetní výkon a čas na zpracování, což znamená ohřívání CPU, což vede k termickému šumu a baterie se vybijí rychleji.

Co jsem viděl fotky z Fuji, tak bych řekl, že ten šum je málo rušivý, což hodně pomáhá třeba při foceni na koncertech nebo v klubech. Nicméně, dej si Z6 a Fuji do porovnávače třeba na DPreview a i na mobilu bys měl vidět, co šumí více (snad samozřejmé je, že se musíš dívat na RAW a ne na JPG).
pemar
Expert

Odeslat příspěvekod cport 15. 8. 2020 10:08

allien: ephoto je pochvalnymi clanky na Fuji proslavene ;-)
cport
Návštěvník

Odeslat příspěvekod tomashr 15. 8. 2020 10:33

pemar píše:Nicméně, dej si Z6 a Fuji do porovnávače třeba na DPreview a i na mobilu bys měl vidět, co šumí více (snad samozřejmé je, že se musíš dívat na RAW a ne na JPG).


Blbé je ale to, že právě u Fuji s XTRANS to tvoje doporučení s RAW úplně nefunguje, Dpreview tam má standardní flow v ACR, které XTRANS dost degraduje... Ono to porovnání má z tohoto důvodu problémy ve více případech, ale konkrétně u XTRANS je to asi nejvýraznější :-(

Podotýkám, že já k Fuji fans nepatřím, mě se třeba nijak moc nelíbí ergonomie a další věci. Nicméně ty výsledky z hlediska kvality špatné nejsou, právě naopak, bohužel ale dostat se na to maximum možností Fuji je složitější než jinde a omezuje i výběr programového vybavení :-(
Blog Fotozóna - https://blog.fotozona.cz
tomashr
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Allien driver 15. 8. 2020 10:44

cport, informácie som čerpal celosvetovo a hlavne fakty, z ephoto mám len vyššie uvedené dve info, a je celkom zrejmé, že majú pramálo spoločné s nejakou zaujatosťou.
pemar píše: Nicméně, dej si Z6 a Fuji do porovnávače třeba na DPreview a i na mobilu bys měl vidět, co šumí více (snad samozřejmé je, že se musíš dívat na RAW a ne na JPG).
pemar, dpreview vôbec nepozerám, je to len iformatívne porovnanie sooc výstupov alebo raw podľa definovaných rovnakých postupov a to nie je výpovedná info. Jediná výpovedná info podľa môjho súdu je, že za rovnakých podmienok nafotíš raw na jednom aj druhom foťáku, potom ich vyvolaš v tom istom alebo rôznych konvertoroch a snažiš sa dostať z každého rawu maximum a porovnáš. Inak je to ako jedna babka povedala...

-- 15. 8. 2020 10:51 --

jako bolo by hodně nepresné, keby som bol považovaný za Fuji fans, pre mňa existuje len jediné kriterium: pomer cena/výkon! - zjednodušene povedané.
Allien driver
Návštěvník

Odeslat příspěvekod pemar 15. 8. 2020 10:59

To flow neobhajuji, myslím si o tom své, ale je pro všechny stejné. A pokud se máme bavit o tom, jestli nějaký snímač šumí více, než druhý, potřebujeme transparentní laboratorní proces a hodnotit sooc a RAW. Nicméně, je to porovnání podle stejné metodologie, můžeme samozřejmě použít jiný způsob nebo proces, ale měli bychom se snažit posuzovat laboratorně a objektivně.

Že se úpravami dá šum nějak eliminovat, to je dobře vidět na Topaz Labs DeNoise AI, dá se tím hodně vylepšit, ale nic není zadarmo a obdobný postup zlepší i výsledky Z6. Posuzovat JPG mi moc smysl nedává, pokud v postprocesu odšumujeme nejprve RAW a převádíme ho do JPG až poté.

Poměr cena a výkon je hodně zavádějící, to pak může vyjít Dacia Logan lépe, než BMW, lepší je přiznat si pravdu a koupit si bez šíření bludů o produktech to, na co reálně mám.
pemar
Expert

Odeslat příspěvekod Allien driver 15. 8. 2020 11:04

"porovnání podle stejné metodologie"
tomashr sa asi zbytočne namáhal...
Allien driver
Návštěvník

Odeslat příspěvekod pemar 15. 8. 2020 11:13

Nikdo nenutí do Fuji dávat XTrans, při jiném workflow to třeba dopadne o kousek lépe, ale menší pixely jsou prostě menší pixely, fotony to nepřičaruje.
pemar
Expert

Odeslat příspěvekod tomashr 15. 8. 2020 11:20

pemar píše:To flow neobhajuji, myslím si o tom své, ale je pro všechny stejné. .


Sorry, ale to "pro všechny stejné" je to samé, jako bys vzal Fomapan 100 a Ilford FP-4 a oba vyvolal v R09 1:50 8,5 minuty a z toho bys dospěl k závěru, že Fomapan je daleko lepší. No, jistě by byl, protože FP4 potřebuje 12minut...

U zpracování RAW to je obecně o něco lepší, ACR se tak nějak srovná s valnou většinou kombinací, ale existuje zkrátka pár výjimek, kde je posun výsledku větší. No a XTRANS je v tomto výrazným příkladem, rozdíl mezi výstupem z LR a C1 je docela velký i když se LR pečlivě doladí... Tady nejde o žádné atypické odšumy jako Topaz, ale o algoritmy základního převodu :-(
Mimochodem, já si nekoupil X100F do značné míry právě z tohoto důvodu, nezapadá mi prostě do mého běžného workflow a používat pro doplňkový přístroj jiný konvertor se mi fakt nechtělo :-(
Blog Fotozóna - https://blog.fotozona.cz
tomashr
Návštěvník

Odeslat příspěvekod pemar 15. 8. 2020 11:30

Že Lightroom nemá ideální převodník, to opět platí prakticky přes všechny typy RAWů, jestli je to u Fuji proporcionálně horší, to aktuálně neposoudím, ale kdybych nebyl líný jít zapnout desktop, tak bych RAW ze Z6 a Fuji vyvolal v DxO (teoreticky bych mohl i v tom C1, ale musel bych pustit jen kvůli tomu, běžně ho nepoužívám) a můžeme se vsadit, jak to dopadne.
pemar
Expert

Odeslat příspěvekod tomashr 15. 8. 2020 11:40

Já si s tím reálně hrál a u Fuji XTRANS je zaprvé výstup z LR prostě o něco horší než z C1, zadruhé ale je daleko menší rozmezí nastavení, kdy je výstup z LR přijatelný alespoň s přimhouřením oka, nechat to v default je prostě problém.

Když třeba vezmu Olympus, tak u E-M1III je pro základní porovnání v podstatě jedno, jestli vezmu v LR Adobe default nebo speciální pro Olympus, tam je to fuk.
Ovšem pro změnu highres raw (s posunem snímače) je v default Adobe totální hnus (mazanina), musí se předělat parametry nastavení doostření a výstup se úplně změní.

Prostě je ty srovnání nutno brát s rezervou, někdy je to OK, třeba standardnímu RAW z Olympusu či Canonu to nijak moc neublíží, ale pak tu máme pár špeků jako highres Oly či ten Xtrans, kde je porovnání podle standardního profilu hodně zavádějící.
Blog Fotozóna - https://blog.fotozona.cz
tomashr
Návštěvník

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků