FUJI X-SYSTEM fotoaparáty

Diskuse o přístrojích s výměnnými objektivy bez zrcátka

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod fotofanda 5. 3. 2020 16:08

Ty mne nahlodáváš. Až dosud jsem si hrám s DXO + Nik pluginy, které tam jsou z nějaké starší volné verze (ne ty nejnovější).

Možná si ten Film Pack přikoupím. Dá se to nějak vyzkoušet zdarma?
Sony a7III + Sony FE 28-70/3.5-5.6 OSS + Sony FE 70-200/4.0 OSS + Samyang FE 45/1.8
fotofanda
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Ferin 5. 3. 2020 16:21

Jo, to je ta verze, když to vlastnil Google.
Výhoda FilmPacku je, že je to zcela integrovaný do raw developeru. I když ho teda můžeš používat i samostatně. Ta nutnost předchozího vyvolání a odeslání do Niku je poněkud (maličko) limitující. I když to teď v rámci DxO značně zjednodušili.
V rámci FilmPacku navíc nedostaneš jen ty filtry/simulace, ale i doplňkový nástroje v rámci vyvolávání rawů, např. kreativní vinětaci ("holý" DxO má jen její odstraňování). Já zatím nejvíc oceňuju možnost ovládání jemnýho kontrastu (ještě jemnějšího než mikrokontrast), kde se to dá navíc dělat odděleně pro světla, stíny a střední tóny.

Jj, klasika, stáhni si ze stránek DxO plnou verzi a můžeš ji 30 dní používat zdarma bez jakýchkoli omezení.
Ještě mají i ViewPoint, dost schopnej nástroj na korekce perspektivy apod. Já mám ale jen ten FP.

-- 5. 3. 2020 15:28 --

PS: K tomu FP si ještě můžeš (zdarma) stáhnout presety a natáhnout si je do DxO - výhoda je, že tam pak vidíš rovnou uz výsledky těch simulací na vinětách v presetech, takže nemusíš klikat na zkoušku jednu simulaci za druhou v rámci rozbalovací nabídky.
Pak to vlastně ergonomicky funguje v podstatě stejně jako samostatná verze.
Ferin
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Dolgor 5. 3. 2020 16:58

Ferin,
Styly v raw editoru může používat každý s jakýmkoli foťákem. Má je LR, má je CaptureOne i všechny menší raw editory a dost pochybuju, že by ty v DxO byly nejlepší. DxO Filmpack vychází z kalibrovaného rawu a tady jsme u toho. Je kalibrace vždy stejně kvalitní? Nezpůsobí skryté zásahy výrobce do rawu, že Filmpack nebude mít předvídatelný výstup pro různé fotoaparáty? Dokud to nezkusíš, nevíš. Když fotím současně s Fuji a Nikonem a chci mít konzistentní výstupy, vyvolávám přes Adobe standard profil. Výsledek je podobný, ale rozhodně ne úplně stejný, přičemž smyslem Adobe Standard je unifikace výstupu. Krom toho mám výhrady k DxO samotnému. Zkoušel jsem ho na podzim po nákupu Z6 a vyšel mi kvalitou výstupu a nástroji až za Capture One a LR. Taky jsem musel povypínat mnoho jeho automatických korekcí, protože fotku spíš kazily. Bohužel, protože DxO vyjde levněji než oba výherci. Další nevýhodou DxO, když už jsme ve Fuji vlákně... Nepodporuje rawy z Fuji.

U Fuji máš použitelné Styly přímo do jpegu a to je, oč tu jde. To je ta unikátní vlastnost, o které se bavíme. Pokud to neoceníš, nic proti. Vyzkoušel jsem několik systémů a Fuji je pro mě top v barevném výstupu, zajímavém přístupu k optice (charakterní objektivy) a způsobu ovládání (fyzické voliče a logická menu). Takže mám dokonce ještě víc důvodů proč preferovat Fujifilm.
Dolgor
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Ferin 5. 3. 2020 17:41

Však já ti to nijak neberu. ;-)
V DxO máš i možnost, pokud třeba fotíš s více foťákama, navolit totožný výstup ve stylu jednoho z nich. Ale zda se to pak shoduje na 100 % ... To ostatně podle mě ani nemůže nikdy, vstupují do toho i nastavení foťáku apod.
Za LR podle mě DxO není určitě (možná v některých jednotlivostech), ten mnoha ohledech dost zaspal. S CO je to jak u čeho, ale CO je podstatně dražší, tu cenu už (zatím) nejsem ochoten akceptovat a ani k tomu nemám důvod.
Korekce si musíš uzpůsobit, to je jasný.
Ale to je asi na debatu v úplně jiným vláknu. ;-)
Jinak znovu opakuju, nejednalo se o styly DxO, ale o simulace ve FP. A není mi známo, že by alternativu nabízely všechny raw editory. ;-)
Ferin
Návštěvník

Odeslat příspěvekod wikxzen 5. 3. 2020 19:33

Mno, hezky se to zamotalo, ale co už. Už jsme na to všichni tak nějak zvyklí. :-)
X-Pro2 • 16~55/2.8 • 50~140/2.8 • 16/1.4 • 23/1.4 • 56/1.2 • 80/2.8 • 90/2
Godox TT685 • Sennheiser MKE 440 SSM • Capture One Pro 20
wikxzen
Pokročilý

Odeslat příspěvekod Fidko 6. 3. 2020 12:58

Fidko
Pokročilý

Odeslat příspěvekod bosonozka 6. 3. 2020 16:58

Stejná ohniska a světelnost jako chystané Viltroxi - sem zvědav, jestli to nepohřbí cenou.
bosonozka
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Fidko 7. 3. 2020 11:02

No kedze je to Tokina, ceny budu urcite vyssie nez u Viltroxov.

Inak teda motivaciu vyplnat standardne ohniska chapem, ale je pravda, ze mozno by sa mohli pozerat trochu dalej od nosa a snazit sa vyplnat to co chyba.
Fidko
Pokročilý

Odeslat příspěvekod bosonozka 7. 3. 2020 12:52

Za mě doufám, že budou mít i rozumné zvětšení - těch 0,1 co mají mít Viltroxi je pro mé potřeby dost málo.
bosonozka
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Noldo 7. 3. 2020 17:49

Povráva sa, že tie Tokiny budú len prebrandované viltroxi. Podľa fotiek vyzerajú veľmi podobne.
Noldo
Návštěvník

Odeslat příspěvekod wikxzen 7. 3. 2020 21:37

Dlouhá a krátká ohniska si každý nekoupí. Víc by mě oba výrobci zaujali základním zoom objektivem. Pevná skla s AF mi stačí od Fuji, leč výtky jsou (např. modernizace 1.4/1.2 skel). Když už nad tím přemýšlím... 1.4 skla by asi fujisty mohla zaujmout o něco více z důvodu zastaralosti 1.4 Fujinonů. Jen bych si troufnul tvrdit dopředu, že Tokina/Viltrox skla budou oproti charakterním 1.4 Fujinonům tak nějak "nudná".
X-Pro2 • 16~55/2.8 • 50~140/2.8 • 16/1.4 • 23/1.4 • 56/1.2 • 80/2.8 • 90/2
Godox TT685 • Sennheiser MKE 440 SSM • Capture One Pro 20
wikxzen
Pokročilý

Odeslat příspěvekod Titan_66 9. 3. 2020 15:39

Je super, že se Tokina zapojila. Škoda, že ne něčím originálnějším než to samé co Viltrox.

Její slavná 11-20 (nebo 11-16) by byla super. Nebo třeba něco jako 70-300 apod.

Nebo nějaká pevná 10ka apod. Věci co do Fuji line up chybí :)

Ale Fuji sami to komplikují když se nechtěji dělit o AF protokol.
Titan_66
Návštěvník

Odeslat příspěvekod wikxzen 9. 3. 2020 18:12

Protokol k AF v podstatě předali jen firmě ZEISS pro Touit řadu s 12/2.8, 32/1.8 a 50/2.8 v počátcích budování X systému.
X-Pro2 • 16~55/2.8 • 50~140/2.8 • 16/1.4 • 23/1.4 • 56/1.2 • 80/2.8 • 90/2
Godox TT685 • Sennheiser MKE 440 SSM • Capture One Pro 20
wikxzen
Pokročilý

Odeslat příspěvekod Titan_66 10. 3. 2020 12:51

Jo a taky je to už nějaký pátek. Škoda, že se prodeje nechytly s Zeissem, opticky jsou to skvělý skla. Třeba ta 12ctka na krajiny je skvělá.
Titan_66
Návštěvník

Odeslat příspěvekod bob222 10. 3. 2020 16:52

No cena je cena. Preto im to pustili. Vedeli, že na rozdiel od sigmy im predaje moc neohrozia, keď to kúpi pár fajnšmekrov. Ale zas poznám fotografa čo maľuje s 32/1,8 nádherné fotečky.
bob222
Pokročilý

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků