FUJI X-SYSTEM fotoaparáty

Diskuse o přístrojích s výměnnými objektivy bez zrcátka

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod Michal Kus 5. 3. 2020 12:20

Ten rozdíl v simulacích, dle toho co sem viděl, četl a slyšel tam je.
Většinou se v postprocesu prý takový výsledek nepovede dotáhnout a pak je to asi spíš o vkusu co se komu líbí víc.

Každopádně jak zde padlo, u tohoto fotáku prostě cvakat na čisto s tím že ve většině případů bude JPEG výsledný formát a RAW bude použit jen na něco.
Michal Kus
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Ferin 5. 3. 2020 12:26

To mi nedá. Co kdyby se mi "povedla" zrovna ta fotka v jpg.?? :D

Psal jsem konkrétně o těch filtrech v Olympusu. Ty jsou ve foťáku i v rámci PP skrz jejich program identický. Resp. nikdy jsem nezaznamenal, že by nebyly.
Ferin
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Michal Kus 5. 3. 2020 12:54

Šak fotíš RAW+JPEG ale na web a td pouzijes JPEG a když chceš tisknout metrovou zvetseninu tak si s tím pohraješ.
Michal Kus
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Ferin 5. 3. 2020 12:59

To pak jo.
Ferin
Návštěvník

Odeslat příspěvekod wikxzen 5. 3. 2020 13:21

Mno, filmová simulace (zpracování rawu a generování jpg přímo ve fotoaparátu) a filtr (přehodíš přes jpg jen další plochou vrstvu s "efektem") jsou docela rozdílné věci. :-)
X-Pro2 • 16~55/2.8 • 50~140/2.8 • 16/1.4 • 23/1.4 • 56/1.2 • 80/2.8 • 90/2
Godox TT685 • Sennheiser MKE 440 SSM • Capture One Pro 20
wikxzen
Pokročilý

Odeslat příspěvekod Ferin 5. 3. 2020 13:40

To už si jen hrajeme se slovíčky. ;-)
Ty "filtry" se taky dají dělat v rámci zpracování rawu. Rozdíl je jen ten, že ta simulace má "simulovat" nějakej konkrétní, preexistující výstup.
Ferin
Návštěvník

Odeslat příspěvekod wikxzen 5. 3. 2020 13:57

Už to psal Dolgor v příspěvku. Ty jsi do toho vstoupil, což je v rámci diskuse v pořádku, ale píšeš o něčem jiném. Typická neFuji zkušenost a teorie z internetu. :-)
X-Pro2 • 16~55/2.8 • 50~140/2.8 • 16/1.4 • 23/1.4 • 56/1.2 • 80/2.8 • 90/2
Godox TT685 • Sennheiser MKE 440 SSM • Capture One Pro 20
wikxzen
Pokročilý

Odeslat příspěvekod bob222 5. 3. 2020 14:06

Jo jo, používam občas NIK, ale radšej na každú fotku individuálne, to je jasné.
Olouš mi vyhovoval, že dobastlil jpg a raw zostal čistý bez úprav pre prípad potreby. A niektoré filtre fakt vypadali divoko, ako svojho času poznamenal Neff, jak reportáž z vyhladenia Lidíc...
Ale najradšej som mal filter "elegantný" u prvého panasonicu GF.
U fuji to ešte nemám tak dobre preskúšané, ale je to o inom. Faktom ale je, že z množstva foťákov čo mi prešli rukami je fuji jpg pre mňa najlepší a dosť použiteľný. Ele zas je fakt, že osobne som dosť prokrastinátor, pokiaľ ide o riešenie raw-ov.
bob222
Pokročilý

Odeslat příspěvekod Ferin 5. 3. 2020 14:25

wikxzen: Já o voze, ty o koze. ;-)
To, co píše Dolgor, je o něčem jiným a nijak to nerozporuju.
A psal jsem o filtrech ve foťáku (resp. o identicky aplikovaných v proprietárním programu), tedy obdobě řešení u Fuji (bez ohledu na kvalitu).
Pokud Dolgor píše o následné editaci, FilmPack je raw, Nik samozřejmě (jen) "vrstva". Srovnání ať si udělá každej sám.

-- 5. 3. 2020 13:27 --

bob222: Tak Nik individuální aplikaci nijak nebrání. Navíc každý filtr se dá personalizovat nebo individuálně přizpůsobit dané fotce.
Ferin
Návštěvník

Odeslat příspěvekod wikxzen 5. 3. 2020 14:41

Ferin: Mno... kdyby tu nezazněl ten Olympus, že? To hned máme čerta v papiňáku. :-)
X-Pro2 • 16~55/2.8 • 50~140/2.8 • 16/1.4 • 23/1.4 • 56/1.2 • 80/2.8 • 90/2
Godox TT685 • Sennheiser MKE 440 SSM • Capture One Pro 20
wikxzen
Pokročilý

Odeslat příspěvekod Davidof 5. 3. 2020 14:45

wikxzen píše:Mno, filmová simulace (zpracování rawu a generování jpg přímo ve fotoaparátu) a filtr (přehodíš přes jpg jen další plochou vrstvu s "efektem") jsou docela rozdílné věci. :-)


Ale je to tak, že pokud chci, tak dám jpeg+RAW, v jpegu si vyberu nějaký styl podle nálady, a foťák ukládá souběžně upravený jpeg a holý RAW, že jo ?
https://www.zonerama.com/Davidoff/190455
Davidof
Expert

Odeslat příspěvekod wikxzen 5. 3. 2020 14:49

Davidof: Ano, můžeš si i zvolit tři různé jpg výstupy najednou (tj. odlišné simulace). Raw zůstává nedotčen, ale třeba v Capture One se ti otevře s daným profilem (ICC/engine). Tzn. raw bude např. černobílý (např. monochrome s R filtrem), ale můžeš jej přepnout do jakéhokoliv jiného profilu (např. film standard) atp. Některé programy ani nerespektují daný profil, takže se ti otevře škaredý raw bez jakékoli nastavené profilové křivky.

EDIT: Problém a de facto unikátnost simulace je v tom, že pokud si ve Fuji fotoaparátu nastavíš parametry (světla, stíny, zrno) a dle toho máš daný jpg výstup, tak do rawu se tyto parametry neprojeví, jak bylo psáno výše, zůstane v Capture One zachován jen profil bez těch dílčích úprav výstupu (světla, stíny...). A tam vznikne někdy zádrhel, že je s raw souborem složitější se k výsledné jpg simulaci s konkrétním specifickým vyladěním ve fotoaparátu 100 % přiblížit. Proto se o těch simulacích občas píše, že jsou unikátní.
Naposledy upravil wikxzen dne 5. 3. 2020 14:59, celkově upraveno 1
X-Pro2 • 16~55/2.8 • 50~140/2.8 • 16/1.4 • 23/1.4 • 56/1.2 • 80/2.8 • 90/2
Godox TT685 • Sennheiser MKE 440 SSM • Capture One Pro 20
wikxzen
Pokročilý

Odeslat příspěvekod Dolgor 5. 3. 2020 14:59

DxO jsem zkoušel koncem roku a ty jejich simulace mě tedy nenadchly koukatelností (na Nikon rawech, jelikož Fuji to neumí). Na Fuji se to nehrabe. Imho je pořád problém v tom, že DxO je univerzální = nemají čas to optimalizovat pro každý model každé značky. Nebo to dělají tak, že je filtr jen vrstva přes nějaký jejich neutrální profil mající za úkol sjednotit základ pro různé foťáky a tady se zase dostáváme k předchozímu problému. Prostě je asi výhoda, když má výrobce pod kontrolou vše od začátku do konce a ještě je to tradiční firma s obrovskými zkušenostmi s barevností obrazu.

Na druhou stranu mi zase nepřipadá, že bych trpěl s Nikonem, protože takové profily nemá. Barevný výstup z Nikonu na Standard považuju za velmi hezký i tak, jak je. Holt mám jen jeden dobrý profil pro Nikon vs několik u Fuji a vzhledem k tomu, že silně preferuju standradní profil Fuji Provia, je to nastejno ;-)
Dolgor
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Davidof 5. 3. 2020 15:13

Mě šlo specificky o tenhle typ foťáku, kde mě opravdu láká to focení bez postprocesu a taky tak trochu to, že ten foťák v dané chvíli vidí svět trochu jinak, podle tvojí nálady a celé to focení je pak trochu jiné, než když sbíráš co nejvíc dat, abys pak vytáhl v postprocessu i to, co tam není :-)

To, co jsem viděl u Fuji, se mi dost líbilo. A jak jsem slyšel, že to má výklopnej display ... ;-)
https://www.zonerama.com/Davidoff/190455
Davidof
Expert

Odeslat příspěvekod Ferin 5. 3. 2020 15:22

Dolgor: Simulace v Dxo a v DxO+FilmPack jsou dvě zcela rozdílné věci. ;-)
Jinak DxO je unikátní tím, že právěže optimalizuje PP na každý jednotlivý model. Dokonce na každou jednotlivou kombinaci těla+objektivu (často dokonce i na kombinaci těla+telekonvertoru+objektivu). Rozhodně je ten přístup pravým opakem "univerzálnosti".
Ferin
Návštěvník

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků