FUJI X-SYSTEM fotoaparáty

Diskuse o přístrojích s výměnnými objektivy bez zrcátka

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod bob222 29. 8. 2019 13:10

Zatiaľ prvé dojmy z 50-230, len samé pozitíva a sociálne istoty. :D
Používam vonku pri prechádzkach, relatívne malé a schopné, samozrejme je to low end, ale vlezie to k telu a zakladaku do malej brašnicky, čo fakt nezaťaží ani štátskripla ako som ja. Ak vyjde počasie, v sobotu vezmem na rytierske súboje na Devíne a potom dám vedieť, ako to zvladlo akciu.
bob222
Návštěvník

Odeslat příspěvekod linecur 3. 9. 2019 13:01

To zní zajímavě za 3500t... měl jsem 55-200 ale nějak zvlášť nadšený jsem z něj nebyl. Byl dost těžký a doscela pomalý (nebo byly levé ruce:))
linecur
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Noldo 5. 9. 2019 22:03

Kráčam si tak po Slovinských Alpách a tu zrazu na skale visí slečna. Tuším si vybrala náročnejšiu cestu. X-T20 a 50-230. Fotky sú z Fb, takže ostrosť sa z nich hodnotiť nedá. Nie je to však najostrejší objektív, na takéto dovolenkové cvaky je to ale geniálne približovadlo a relatívne ľahké.

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Noldo
Návštěvník

Odeslat příspěvekod fotofanda 6. 9. 2019 07:36

Mám pocit, že letos byli všichni ve Slovinsku a ten zbytek na Madeiře.
fotofanda
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Noldo 18. 9. 2019 19:44

Na Madeiru by som si dal povedať, ale to by asi chcelo pošetriť. Zatiaľ bude musieť stačiť Chorvátsko. Zopár z minulého týždňa:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

X-T20 a 18-55 alebo 50-230. Ak niekto používate Capture One, rád by som sa spýtal, aké používate hodnoty na doostrenie a odšum. Nie, že by mi to prekážalo, ale mám šum už na základom iso a doostrovanie ho výrazne zhoršuje(Threshold 1.0, sharpening 123, radius 0.6).
Noldo
Návštěvník

Odeslat příspěvekod bosonozka 18. 9. 2019 20:19

Zkus nastavit hallo supres. - pro začátek třeba na 30, a pak případně doladit... mělo by pomoc proti doostřování šumu
bosonozka
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Luboš 1 19. 9. 2019 16:07

používám výchozí nastavení a moc to nešumí....
Přílohy
C1.jpg
t výřez.jpg
t.jpg
Luboš 1
Návštěvník

Odeslat příspěvekod wikxzen 19. 9. 2019 18:22

Michal Krause píše:Tip pro určení ideální hodnoty doostření
Jedním z častých dotazů, které dostávám na kurzech, je, jaké jsou správné hodnoty doostření. Odpovídám, že neexistuje žádné jedno ideální nastavení, protože záleží na fotoaparátu, objektivu, citlivosti ISO, konkrétní fotografii i účelu, pro nějž jí připravujeme. Přesto jsem nedávno narazil na způsob, jak můžete určit ideální základní hodnoty pro správně exponovanou a zaostřenou fotografii, který mi dává smysl vyzkoušet. Detailní postup i s ukázkami najdete v článku Understanding the Capture One Sharpening Tool. Finding the Right Sharpening Settings. Pokud vládnete angličtinou, doporučuji nastudovat si jej tam. Pro ostatní přidávám bodové shrnutí této techniky (čísla kroků odpovídají těm v originálním článku):
1. Zvolte správně zaostřený a neroztřesený snímek s jasně definovanou rovinou zaostření, spíše s neutrální expozicí bez extrémního kontrastu, vyfocený na nižší či střední ISO
2. V nástroji Sharpening nastavte všechny posuvníky na 0 a zobrazte si snímek v měřítku 1:1 v nejostřejší oblasti
3. Nastavte posuvník Amount na maximum
4. Zvyšujte hodnotu Radius po 0,1 (klikněte do textového pole s hodnotou a používejte kurzorové šipky nahoru a dolů), dokud se neobjeví všechny jemné detaily, které se ztratily při demosaicingu RAWu
5. Zobrazte si tmavou část fotografie – nemusí být ostrá, řešíme šum
6. V této fázi budeme potlačovat šum snímače zvýšený doostřením
7. Klikněte do pole s hodnotou Threshold a kurzorovou šipkou nahoru postupně přidávejte, dokud nebude šum rozumně potlačen
8. Přepněte se do hodnoty Amount a nastavte jí na 100
9. Zobrazte si zpět zaostřenou část fotografie z bodu 2 a přidávejte postupně po 10 (Shift+šipka nahoru), dokud nejste spokojeni s výsledkem
Výsledné nastavení by mělo fungovat pro všechny „normální“ fotografie ze stejného fotoaparátu. Nyní si je můžete uložit buď jako výchozí hodnoty nebo jako předvolbu

Michal Krause píše:Potlačení šumu (Noise Reduction)
Potlačení šumu je Capture One na velmi solidní úrovni. Zajímavé je, že když se budete pídit po srovnání s konkurencí, najdete jak jasná tvrzení, že Capture One je mnohem lepší než ostatní, tak prohlášení o opaku. Můj subjektivní názor a postřeh z praxe je, že u běžných fotografií lze v Capture One třeba ve srovnání s Lightroom dosáhnout prakticky totožných výsledků. Drobné rozdíly by se našly na obou stranách, ale nejedná se o nic zásadního. Pokud ale dojde na extrémní případy, kdy už jsou snímky opravdu velmi výrazně zašuměné (např. fotografie pořízená s ISO 51200), zdá se mi, že algoritmus Capture One poskytuje o něco horší výsledky – respektive že je třeba si více vybírat mezi potlačením šumu a zachováním detailů.
Samotné nastavení redukce šumu opět ve srovnání s konkurencí asi ničím zásadním nepřekvapí.
K dispozici jsou čtyři posuvníky:
Luminance slouží k potlačení jasového šumu. Vyšší hodnoty tohoto parametru mají znatelný dopad na ostrost fotografie a zachování jemných detailů.
Details souvisí s předchozí volbou a úkolem tohoto parametru je právě balancovat mezi ostrostí a šumem. Nižší hodnoty zvyšují účinnost odstranění šumu, ale mohou vést k měkčí kresbě, naopak vyšší hodnoty upřednostňují kresbu v detailech, ale snižují účinnost odšumění.
Color potlačuje barevný šum. Na rozdíl od Luminance ve většině případů nenarazíte ani při vyšších hodnotách na znatelnou degradaci kvality obrazu.
Single Pixel je speciální filtr, který slouží k odstranění tzv. hot pixelů, které se obvykle projeví jako důsledek dlouhých expozic.
Univerzální rada, jak nastavit redukci šumu, bohužel neexistuje, nicméně není to zase tak složitá záležitost. Výchozí hodnoty poskytnou obvykle velmi rozumný výsledek, s jedinou výhradou: standardní hodnota posuvníku Luminance 50 je pro fotografie focené s nižší citlivostí ISO příliš vysoká a viditelně degraduje ostrost, proto ji rozhodně doporučuji snížit, a to klidně až na nulu! Pokud bude při tomto nastavení ve fotografii příliš šumu, přidat na síle jeho potlačení můžete kdykoliv. Moje osobní rada zní, že někdy je lepší ve fotce trochu šumu nechat – zvláště bude-li se tisknout.

Zdroj: E-kniha: Capture One efektivně
X-Pro2 • 16~55/2.8 • 50~140/2.8 • 16/1.4 • 23/1.4 • 56/1.2 • 80/2.8 • 90/2
Godox TT685 • Sennheiser MKE 440 SSM • C1 Pro 12
wikxzen
Návštěvník

Odeslat příspěvekod wikxzen 20. 9. 2019 15:57

X-Pro3 poprvé na veřejnosti... "pure photography" cca od 1:01:00


• X-Pro3 made by titanium
• X-Pro3 is super durable, 10 times tougher than steel against scrath, almost level of sapphire
coming in 3 colors
• complete X-Pro3 HVF re-design (OVF and EVF re-design)
• Fujifilm wants people to watch through the finder
• X-Pro3 has “hidden LCD”
• Fujifilm tries to separate X-Pro and X-T line
• Classic Negative will be the 10th Fujifilm film simulation mode. Nostalgic film
• announcement of X-Pro3 on 23th of Ocotber


Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Naposledy upravil wikxzen dne 20. 9. 2019 18:31, celkově upraveno 3
X-Pro2 • 16~55/2.8 • 50~140/2.8 • 16/1.4 • 23/1.4 • 56/1.2 • 80/2.8 • 90/2
Godox TT685 • Sennheiser MKE 440 SSM • C1 Pro 12
wikxzen
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Davidof 20. 9. 2019 16:28

A krucinál ... to je moc pěkný.
Davidof
Návštěvník

Odeslat příspěvekod cport 20. 9. 2019 17:29

To jo, vypada to moc pekne. Nazivo me vzdycky prekvapi, jak je ta X-pro rada velka ...
cport
Návštěvník

Odeslat příspěvekod wikxzen 20. 9. 2019 21:42

X-Pro řada byla, je a bude vždy v něčem unikátní. A očekává se, že i cena pro třetí model v řadě bude rovněž unikátní. Tak já střelím startovní cenu 59.990 Kč. Vypadá to, že na pultech kamenných obchodů bude počátkem roku 2020. X-Pro2 bylo na pultech v březnu/dubnu 2016.
X-Pro2 • 16~55/2.8 • 50~140/2.8 • 16/1.4 • 23/1.4 • 56/1.2 • 80/2.8 • 90/2
Godox TT685 • Sennheiser MKE 440 SSM • C1 Pro 12
wikxzen
Návštěvník

Odeslat příspěvekod papun 21. 9. 2019 21:20

wikxzen: K tomu článku o ostření. Mám lepší radu, pořídit si Sony A7iii a netřeba nic doostřovat:D. Ne to byl jen vtit. Dobrý návod.

A k X-Pro3, ty foťáky jsou tak ošklivé až jsou krásné. Prostě mají něco do sebe. A když to necháš ležet na stole, tak ti to nějaký obyčejný zloděj ani nešlohne, bo si bude myslet, že to je nějaká vykopávka podle vzhledu.
papun
Návštěvník

Odeslat příspěvekod wikxzen 22. 9. 2019 12:40

Já bych uvítal spíše RAW jedné z těch fotek z dovolené (třeba kde je ten problém nejvíce markantní).
Každý si to pak můžeme "poladit" dle svého a poslat výsledek v nějakém kvalitním JPG než co tu je k nahlédnutí.

Častá otázka v době pořízení X-Pro2 byla: "Staré Fuji? A jaký film tam máte?" :-)

Ale s těmi zloději bych si už nebyl tak jist, ti vezmou i starý SLR, protože doufají, že by mohli narazit na kus, který bude například v kamenném fotobazaru docela ceněný oproti nabídce v zastavárně. Zloději nejsou hloupí (v jistých ohledech).
X-Pro2 • 16~55/2.8 • 50~140/2.8 • 16/1.4 • 23/1.4 • 56/1.2 • 80/2.8 • 90/2
Godox TT685 • Sennheiser MKE 440 SSM • C1 Pro 12
wikxzen
Návštěvník

Odeslat příspěvekod wikxzen 24. 9. 2019 23:00

Tady v tomto srovnání jsem si udělal už celkem jasnou představu o velikosti plánované 50/1 vedle skel 90/2 a 16~55/2.8. Pokud tedy aktuální nákres mock-upu mezitím ještě neprojde nějakými rozměrovými úpravami směrem k horšímu. :-)
Obrázek

A v tomto srovnání je to samozřejmě bez diskuse...
Obrázek

Předpokládejme, že pokud v 50/1 bude LM a mít WR vlastnost, tak teoreticky se tu bude jednat pro některé lidi o "nástupce" staršího 56/1.2 a nebudou se ohlížet po mkII verzi. Především ti, co pracují už se skly jako 90/2 a podobně. A ještě 50/1 s optickou stabilizací... (?)
X-Pro2 • 16~55/2.8 • 50~140/2.8 • 16/1.4 • 23/1.4 • 56/1.2 • 80/2.8 • 90/2
Godox TT685 • Sennheiser MKE 440 SSM • C1 Pro 12
wikxzen
Návštěvník

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků