Fujifilm X a GFX

Diskuse o přístrojích s výměnnými objektivy bez zrcátka

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod kultus 26. 10. 2022 15:54

Jeste nijak. Kvuli nedostatku casu nestiham ani poradne zkouset AF na stavajicich objektivech, abych pripadne nekafral na novy a chyba byla za hledackem :D Takze jsem se nedostal ani do toho megapixelu, abych vyzkousel tu Sigmu 56f1.4. Z recenzi a ohlasu ale vypada jako nejlepsi kratky portretak za ty prachy s minimem ustupku a vybornou alternativu k 56mmf1.2 od fuji
kultus
Návštěvník

Odeslat příspěvekod tomashr 27. 10. 2022 14:25

Neznám to na Fuji, ale reálně jsem Sigmu 56/1,4 viděl na Sony APS-C a o trochu menší MFT a v obou případech to na mne dělalo dobrý dojem. Za tu cenu až vyloženě super :-)

Zbylé dvě 1,4 Sigmy APS-C (30 a 16mm) už mne nadchly méně, ale 56mm mi smysl dává.
Blog Fotozóna - https://blog.fotozona.cz
tomashr
Pokročilý

Odeslat příspěvekod bosonozka 31. 10. 2022 21:43

Tak už i TTArtisan má svůj první objektiv na Fuji s AF: https://www.fujifoto.cz/pevne-ohnisko/t ... utofocus-/
bosonozka
Návštěvník

Odeslat příspěvekod bosonozka 2. 11. 2022 18:37

Fuji X-T5 představen a na internetu už kolují první dojmy: https://www.dpreview.com/reviews/fujifi ... ial-review

edit
předobjednávková cena na megapixelu:
X-T5 48 990 Kč
XF 30 mm macro 17 990 Kč
bosonozka
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Bryan007 2. 11. 2022 20:13

Zajímalo by mě, jestli předobjednávka v jakémkoliv českém e-shopu dává smysl když většina nemá do teď skladem ani X-H2. Německo bude jistější volba.
Bryan007
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod noxx_cz 3. 11. 2022 10:04

Já jsem si myslel, že mne nechá X-T5 chladným, ale tím, že nedali ten slavný otočný display, ale klasiku, která je úplně geniální ... nooo tak uvidím, jak dlouho budu odolávat :-). I těch 40MP mne dost láká, stejně jako vylepšená stabilizace. Za mě super počin a šel bych si pro něj hned (tedy až si vnitřně obhájím cenu :-))
Naposledy upravil noxx_cz dne 3. 11. 2022 11:01, celkově upraveno 1
noxx_cz
Návštěvník

Odeslat příspěvekod FotoABC 3. 11. 2022 10:27

Zdravím, stále vybírám co nejlehčí APS-C bezzrcátko především pro natáčení videa do špatně osvětleného interiéru pro manželku, která zatím filmuje mobilem a předtím měla fotoaparát, který i se sklem vážil cca 400 g, ale byl kvůli světelnosti f/3.5-5.6 pro natáčení do interiéru nepoužitelný. Hmotnost považuje za nejdůležitější, protože nechce v součtu desítky minut držet nic těžšího. Stativ či monopod z mnoha důvodů nechce. Plánuji za úplatu si půjčit na pár dnů FujiFilm buď XT-30 nebo XS-10 a k tomu kvůli hmotnosti FujiFilm 23/2.0 (raději bych 23/1.4, ale je těžký). U rozhodování jestli XT-30 nebo XS-10 zatím neznám jiná pro a proti: XT-30: levnější, o 80 g lehčí, XS-10: grip, stabilizace snímače (!), nemá překážející otočné voliče, které vzhledem k určení a cílové uživatelce nejsou prakticky k ničemu. Znáte jiné pro a proti?
Má kromě 23/2 smysl především do interiéru ještě nějaké jiné lehoučké sklo jako druhé? Něco širšího s AF?
V čem spočívá uváděný velký náskok Sony přede všemi v natáčení videa? Projevuje se i v těchto low-endech nebo jen u high-tech? Dík.
FotoABC
Návštěvník

Odeslat příspěvekod cport 3. 11. 2022 10:53

fotoABC: 18/2 ?
cport
Návštěvník

Odeslat příspěvekod FotoABC 3. 11. 2022 12:14

cport: to vypadá na moc hezkýho prcka, to jsem si nevšimnul.
FotoABC
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Titan_66 3. 11. 2022 16:08

X-S10 s X-T30 mají stejnou generaci snímače. Pro nováčka je asi lepší PSAM styl ovládání (X-S10) než klasické Fuji voliče.

18 F2 je malý sklo, ale na ostření bude pomalejší a hlučnější při ostření, je to jedno z nejstarších skel vůbec (první skla byly totiž 18, 35 a 60). Je tu ještě 16 2.8, sice světelnost 2.8, ale malinkatý, super ostrý a bleskově rychlý sklíčko, měl jsem ho pár let.

Osobně bych pro tyhle potřeby volil X-S10 v kombinaci s 23 F2 a 50 f2, a tím by se to mělo pokrýt. Pro X-S10 je tu hlavní výhoda stabilizace, kór když chce manželka dělat videa.
Titan_66
Návštěvník

Odeslat příspěvekod FotoABC 3. 11. 2022 18:02

Titan_66: Vyrobil jsem jí takové porovnání - viz zde níže.
Nikon 1 J1 + zoom 10-30 jí vyhovoval z hlediska váhy a rozměrů, ale světelnost f/3.5-5.6 byla na video v interiéru zcela nepoužitelná, prostě - cituji: "Já si to přiblížím a voni zhasnou." - co dodat, fakt f/5.6 a zhasli.
Navíc už se ta sestava i rozbila, zůstává zacloněno, tak nemá smysl zkoušet ani 18.5mm f/1.8 za bazarových 2200 Kč, protože třeba je rozbité tělo a ne objektiv. Navíc 18.5mm je na 1'' padesátka a to je dovnitř dlouhé.
Nicméně vycházím ze dvou váhových a rozměrových limitů:
- těch 392 g jí vyhovuje,
- 1215 g (moje D500 s 24/1.8 ) je nepřijatelných.
Blbý je, že XT-30 je lehčí, než XS-10. Ta sestava XT-30 + 23/2 má jen hezkých 563 g, XS-10 je o 80 g víc, ale zase souhlasím, že je to ve všech směrech vhodnější. XT-30 má hezké bazarové ceny "like new", u XS-10 budu muset mlžit, jinak řekne "To je drahý, já budu natáčet telefonem." :-)
499g s 18/2 je ještě hezčí, ale respektuji, že je to staré sklo a nechci, aby to ostřilo ve videu jako moje zrcadlovka - tam pak musím veškeré přeostřování vystřihávat. Na "přejezd a návrat se prostě nedá koukat".
Ten obrázek níže víceméně prakticky likviduje veškeré výhody "kompatibility systému v rodině", protože se prostě míjíme: Je tam Nikon Z50 + adaptér FTZ + můj full framový 24/1.8 a má to 930g a kromě toho, že to blbě vypadá tak se to zas tak zásadně neliší od stávající D500 + 24/1.8. Sice by to ve videu lépe ostřilo, ale to je všechno, zase by to mělo výhodu jen pro mě a ne pro ženu. Nikon Z30 + chystaná DX 24 by sice přicházela v úvahu, ale to je jedno budoucí světelné APS-C pevné sklo proti desítkám existujících u FujiFilmu. A opět žádná výhoda Nikon - Nikon se nesdílí. Moje DSLR a její mirrorles výbava stejné značky by se v ničem šikovně nekřížily. Mně by Z30 a Z-kové DX 24/1.8 nebo /2.0 nebo kolik to bude k ničemu nebyly, já mám svá světelná skla a svoje DSLR tělo, mně by teoreticky k něčemu byla třeba Z7 II, když odhlédnu od ceny, ale to už je zase se skly mimo váhovou kategorii, kterou hledám pro ženu. Prostě jakékoliv šikovné sdílení výbavy asi nepřichází bohužel v úvahu. Je zdánlivě neekonomické mít dva zcela nesdílitelné systémy, ale evidentně asi není. Její "kameru" budu nosit já v brašně, ale nenapadá mě žádný důvod proč ne Fuji, snad jen to, že zpracovávám fotky v Adobe ACR a na její RAWy (nebude jen filmovat) si asi budu muset pořídit Pure RAW nebo něco takovýho.
No a jí pořídím výbavu, která zase ani mně nic nepřinese. Kdybych jí pořídil f/1.4 skla od Fuji, tak bych si teoreticky mohl později koupit těžší tělo vyšší třídy od Fuji a jít pak do bezzrcátek tímhle směrem. Ale f/1.4 jsou zase mimo váhový limit, takže se prostě mineme ať to kombinuju jak to kombinuju. :-D
FotoABC
Návštěvník

Odeslat příspěvekod tomashr 3. 11. 2022 19:12

A není nějaký lepší mobil nakonec pro dané zadání nejlepší volba? Když si vezmu výstupy z třeba z iPhone 13pro hlavně právě ve videu, tak bych skoro řekl, že to debatované malé sestavy překoná, proti zmíněnému Nikonu J1 to bude až skoro "zázrak"... Pro náročnější práci je k tomu i spousta rukojetí atd. A mimochodem některá AI kouzla pro "portrait mode ve videu" povedou na výsledky zajímavé i ve vazbě na rozostření pozadí atd.
Trochu jiné kafe by byl nějaký na video cílený fullframe, třeba Panasonic S5 anebo něco od Sony, ale to okamžitě skočíme do hmotnosti, kterou tu definuješ jako "nepřijatelnou"...

Omlouvám se, pokud to působí jako destruktivní příspěvek, ale reaguji na zadání, do kterého se opravdu dobré sestavy založené na klasickém foťáku prostě nevejdou :-(
Blog Fotozóna - https://blog.fotozona.cz
tomashr
Pokročilý

Odeslat příspěvekod FotoABC 3. 11. 2022 19:41

tomashr: ale jo, všechno je ke zvážení.
Když vezmu světelné podmínky u vnoučat uvnitř v bytě, tak:
v poledne, pokud jsou v klidu a ve světlejších místnostech, stačí ISO 400, jinak ISO 800 - 3200.
Fakt je, že u videa je na rozdíl od fotek výhoda, že nebude nutné zkracovat čas při tryskovém pohybu dětí. V celém velkém podkrovním bytě jsou 3 menší střešní okna a tím to končí!
Ovšem větší senzor a světelná skla chci i právě kvůli izolování dětí od okolí. Uvnitř má rozhodně smysl rozostřit nepořádek z hraček a všeho možného, mít možnost zaostřením soustředit pozornost na konkrétní dítě a rozostřit dospělé pokud se přímo neúčastní dětské hry, venku na dětském hřišti je rozhodně lepší mít rozostřené cizí dospělé a cizí děti.
Funkčně tedy by bylo optimální full frame + f/1.4, to jako rozhodně. Jenže to prostě žena neudrží, zvláště ne poté, co třeba předtím přenášela vnoučata a pak je dostanu já a ona si odpočine u filmování. Musí si odpočinout, ne se sedřít tím, že bude 20 minut držet 1,5 kg tak, aby se to nehýbalo. A je to slabá babička.
A nevím, co přinese iPhone. Mám dojem, že hloubka ostrosti bude od nevidím do nevidím a to zrovna není ono.... Prostě rád bych obrazovou kvalitu videa, jakou mám u D500 + 20/1.8, hloubku ostrosti zhruba stejnou a kultivované přeostřování a aby to ona byla ochotna vůbec držet. Kdyby to bylo jednoduché, tak jsem to koupil a neptám se. :-D
FotoABC
Návštěvník

Odeslat příspěvekod milann88 3. 11. 2022 19:47

FotoABC: zkusil bych kouknout na Viltrox 23 1.4, mělo by to být celkem oblíbené sklo.

Mimochodem na Fuji snad celkem slušně funguje i Fringer redukce, na Fredmiranda jsem viděl i letovky s 500 5.6 PF.

Noxx_cz: poslední těla s tím vysokomegapixelovym snímačem se mi taky líbí, kdybych si vyzkoušel, že jejich IBIS realne dává aspoň 5EV, tak bych se rozhodoval celkem vážně o Fuji, s několika extra mrnavymi objektivy by to byla fajn sestava.
milann88
Návštěvník

Odeslat příspěvekod FotoABC 3. 11. 2022 19:52

Asi 10 let nadšeně filmovala s tímhle: https://www.mediacollege.com/equipment/ ... grd30.html
Pak s Nikon J1 + 10-30, ale nadšeně jen venku, uvnitř to házela z okna :-)
V mezidobě s různými mobily, kde se výsledky nelíbily ani mně, ale ani jí.
Teď má Sony Xperia 5 II, který jsem jí vybíral kvůli výborné foto aplikaci a RAWu.
RAW z exteriéru zpracuji a ani si nevšimnu, že to není z foťáku, interiér už je vyblitej. Rovněž video. Prostě to nemá barvy. Kromě jiného.
Zásadně skládáme naše fotky dohromady a videa taky a když slepím video z D500 (poté, co jsem vystřihnul přeostřování, což je jediný malér) a z jejího mobilu, tak to prostě praští do očí. Sestříhat do jednoho videa APS-C Nikon D500 + 24/1.8 + APS-C FujiFilm 23/2 mně připadá teoreticky v pohodě, pokud to nebude mít úplně jinou charakteristiku. Samozřejmě to netuším, proto si to chci půjčit. No a pak předpokládám, že by postupně chtěla něco širšího a něco trochu delšího....
FotoABC
Návštěvník

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků